Side 6 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 63
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisa61 Vis post
    Hei,

Jeg kjøpte nylig 100 stk Nature-Throid hos Apotek1 Drøbak City - koster kr. 595,-.
    Betraktelig rimeligere enn 100 stk. ERFA (som ikke kunne skaffes før uke 9).

Lisa
    Åssen funka det merket for deg Lisa?

Jeg har nå styra for å få tak i NDT - og lang historie kort: Boots apotek skal bestille WP Thyroid til meg.
    https://www.wpthyroid.com/
    100 stk 1 grain (65 mg) tabletter for lavere pris enn Erfa.
    Armour ligger høyere i pris både hos Apotek1 og hos Boots (iallefall i Drammen).
    Jeg skal få sms når de har kommet inn. Fredag morgen - sa hun, men vi får nå se

Oppdaterer her nå jeg har vært og betalt.

Noen som har erfaring med WP Thyroid (Westhroid)
    Sist endret av Kevlin; 07-08-19 kl 21:11
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Post Nature-Throid og Westhroid (amerikansk)

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Åssen funka det merket for deg Lisa?

Noen som har erfaring med WP Thyroid (Westhroid)
    Ser ut som Westhroid og Nature-Throid er nesten det samme - eller?

"August 5, 2019

STRENGTHS IN PRODUCTION: Nature-Throid ½ grain (32.5 mg), Nature-Throid ¾ grain (48.75 mg), Nature-Throid 1 grain (65 mg), Nature-Throid 1.5 grain (97.5 mg), Nature-Throid 2 grain (130 mg), and WP 1 grain (65 mg)

Strengths will be listed as they go into production. Availability may vary by location; find a mail order pharmacy here.

For more than 80 years, Nature-Throid has helped countless patients manage their hypothyroidism. When we learned there was a need for an even purer option, we created WP Thyroid for those who are especially ingredient-sensitive. To support all hypothyroid patients, whether they were on our medications or not, we created a Facebook page where resources, information, and community could be found. Everything we have ever done has been done keeping in mind our top priority: patients. You know and deserve better from us.

We sincerely apologize to everyone who has felt severe strain because of the backorder. We take full responsibility and are doing everything in our power to get back to our usual pace as quickly as possible while maintaining our strict quality standards.

Progress is made every day on the Nature-Throid and WP Thyroid shortage and we will keep working around the clock until ALL strengths are fully stocked and available again.

Thank you for your continued support."

https://getrealthyroid.com/product-availability.html
    Sist endret av Kevlin; 07-08-19 kl 22:12
    Kevlin

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    61
    Meldinger
    120

Standard Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Hei,

Beklager sent svar.

Jeg (tror) ikke jeg ha merket noe forskjell fra ERFA. Har ikke fått sjekket blodprøver etter at jeg startet opp - av diverse årsaker - men skal få gjort det nå.

Mvh
    Lisa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Anisa starta jo i sin tid med Westhroid, men måtte gå over til annet merke pga produksjonsstopp.
    Når Westhroid kom på markedet igjen mener jeg hun skrev at den ikke var bra.

På STTM sin side rapporteres lignende:

RLC Labs, the makers of Naturethroid, WP Thyroid, and what used to be called Westhroid, has been around a LONG time. All are natural desiccated thyroid. meaning they are made from porcine powder and contain all five thyroid hormones, T4, T3, T2, T1 and calcitonin.

And RLC is correct in promoting themselves as the “pioneer and industry leader in the field of hypothyroid treatment.“1 They started out in the 1930’s, even though the pharmaceutical name was different for awhile, aka Western Research Labs/Laboratory.

A change started in 2017 with WP

But in 2017, thyroid patients started to see both Naturethroid and WP Thyroid slowly or quickly run out in their pharmacies and on websites, and achieve backorder status. That problem persisted into 2018.

What caused this change? Patients reported that RLC stated it was due to needed machinery updates. But??

Mid-2018

Finally, in 2018, loyal patients excitedly reported the slow return of Naturethroid natural desiccated thyroid to their pharmacies.

But with that return came a growing body of reports from patients in many groups, including the Stop the Thyroid Madness Facebook page, that they were seeing a major return of their hypothyroidism on the “new” Naturethroid…rising TSH, low free T4, low free T3, erratic frees and TSH, fatigue, depression, dry skin or hair, hair loss, anxiety, lowering of iron or B12 or Vitamin D, stiff joints, pain, achiness…on and on.

And now come some reports of an adrenal problem after being on the new Naturethroid

What are adrenal problems? It’s finding oneself with either low cortisol, high cortisol, or mixed highs and lows–any can be the result of the adrenals trying to kick in due to the return of hypothyroidism on Naturethroid. Some proved it by doing a saliva cortisol test,.

Thus, as they have been moving over to NP Thyroid by Acella2, or Armour second, or the two T4/T3 synthetics or T3….they have problems raising any of them, or problems being on the same amount. They then blame the different NDT, T4/T3 or T3-only, which instead is just the latter now revealing the cortisol and/or iron problem!!

But I feel good on the new Naturethroid!

Yes, there have been what looks like a minority who state they feel “good” on the “new” Naturethroid. But what we noticed over time is that a certain body of those came back and said they started to feel the problems creeping up on them. Here’s the string to talk about your experiences with the “new” Naturethroid:

https://stopthethyroidmadness.com/20...09/wp-thyroid/
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

14-1-19:
    Hei,

Jeg kjøpte nylig 100 stk Nature-Throid hos Apotek1 Drøbak City - koster kr. 595,-.
    Betraktelig rimeligere enn 100 stk. ERFA (som ikke kunne skaffes før uke 9).

Lisa
    og

Glemte å skrive at det er 130 mg.

WP - Westhroid Pure 100 stk 1 grain (65 mg) = kr 764,60 hos Boots apotek, Strømsø Senter, Drammen

Dette er rimeligere enn erfa (som resepten er skrevet ut på)
    - og da også billigere enn Armour (Armour er dyrere enn erfa, både hos Boots og hos Apotek1)
    (som jeg derfor ikke byttet til; for å slippe å betale prisforskjellen)
    Sist endret av Kevlin; 09-08-19 kl 15:06
    Kevlin

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Siden tråden er generell hopper jeg inn med min erfaring med Glostrup sin NDT vs Erfa.

Jeg kan ikke si at jeg merker noen effektforskjell mellom de to. Jeg faser ut det jeg nå har igjen av Erfa og er nå på 125mg (sommerdose) og ca 3dager Glostrup for hver dag med Erfa.

Det er smaksforskjell siden Erfa har sukker i tillegg til magnesiumsetearat, stivelse og talkum (mener jeg), mens Glostrup har laktose, stivelse, gelatin, magnesiumstearat og talkum. Glostrup sin smaker talkum&potetmel i min munn. Laktosen er ikke i mengder som skaper problemer for meg, men kan være verdt å nevne for andre.

Forferdelige ventetider generelt nå, så det kan lønne seg med en apotekringerunde før man får ny resept.
    (Må si at teorien til Høie om at hemmelighold skal gi bedre forhandlingsrom for pris iallfall ikke slår ut for meg. )
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Question Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Siden tråden er generell hopper jeg inn med min erfaring med Glostrup sin NDT vs Erfa.

--

(Må si at teorien til Høie om at hemmelighold skal gi bedre forhandlingsrom for pris iallfall ikke slår ut for meg. )

Husker du beløpet du måte ut med for Glostrup sin NDT?
    Kevlin

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Husker du beløpet du måte ut med for Glostrup sin NDT?
    Skrev det i en annen tråd.

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...188#post151188
    Ingen ulempe at den også var noen kroner billigere fra Komplettapotek (1092,- for 100 stk) enn tilsvarende mengde Erfa fra Apotek1 (1231,- ... den billigste i min nærhet).
    Ser at de har gått opp litt nå til 1110,-
    (Går du til komplettapotek.no og skriver "glostrup" i søkefeltet ser du prisene, selv om du ikke ser det inne på produktsiden - siden det er reseptvarer.)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Skrev det i en annen tråd.

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...188#post151188

..
    Ser at de har gått opp litt nå til 1110,-
    125 mg I presume ;)
    Sist endret av Kevlin; 10-08-19 kl 17:53
    Kevlin

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

125 mg I presume ;)

Det stemmer.

Side 6 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. To ulike prøvemetoder for anti-TPO gir to ulike resultater !
    Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 06-09-16, 11:08
  2. Svar: 0
    Siste melding: 27-01-13, 00:33
  3. B vitaminer og stoffskiftehormoner
    Av knaskepott i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 21-01-11, 00:54
  4. Endo og priser
    Av Bille i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 21-07-10, 09:46