Side 1 av 7 1234567 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Standard Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Tenkte det kunne være kjekt med en sånn tråd. Vet at det har funnes en, men fant den ikke nå iallfall.
    Om flere vil bidra: vær nøye med sånn ca dato, og iallfall produsent, styrke og mengde tabletter i boksen.

Jeg kan bidra med priser fra 2 desember 2013:

Gjelder for Erfa, 125mg - 500 tabletter i boksen:
    Vitus apotek: 1664,-
    Apotek 1-kjeden: 1650,-
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Det er jo ret præcist det dobbelte af hvad jeg giver når jeg importerer selv (lovligt og med recept.) Nogen scorer kassen på jer nordmænd, der bruger thyroid

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Siven Vis post
    Jeg vil bare si at jeg lykkes med å bestille medisin direkte fra Erfa i Canada. Det tok noen uker og jeg måtte skanne og sende over registreringsfritaket fra legen, men medisinen er nå kommet og jeg fikk ingen tollregning. 300 tabletter 60 mg kostet kr 1380 inkl. frakt.
    Jeg fikk omsider medisin fra apoteket også etter 3 mnd. der kostet 200 tabletter 60 mg kr 2.020!!!!! Dette var fra et Vitus apotek.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Da jeg kjøpte 500 x 60mg hos Apotek1 på lillejulaften ifjor så kosta det meg 1270,-
    hvis jeg ikke husker alldeles feil her nå.... Mener også at jeg i samme tidsrommet leste at noen anbefalte å kjøpe 120mg, fordi det kosta 1600,- for 500 stk.

Det kan da umulig stemme at prisstigningen er SÅ høy
    Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Fikk sjokk i dag, jeg... Etter mye styr de siste månedene har jeg fått min første boks og hentet den i dag på Apoteket.. 500 tabletter 30 mg til litt over kr. 1100,-.. Han sa det ble dyrt siden han hadde satt en stor boks på resepten, men trodde faktisk ikke de var så dyre. Det er den desidert dyreste medisinen jeg har kjøpt noen gang i mitt liv! Får noen av dere dem på blå resept?? Vinner de min helse tilbake, så kan pengene være så som så, da skal jeg smile til livet 100 % og ikke bare 65%....
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Ble ringt opp idag! Hurra, hurra!!!!'

Litt info så dere vet: For det første kommer Erfa kun i bokser på 500. Det betyr at selv om man må betale mye (1600 for en boks på 500 à 125 mg) så er det likevel noe billigere enn Armour, man får nesten en hel boks på kjøpet i sammenligning.

For det andre har jeg informert apoteket om dette med ny formel i Armour og at Erfa tilsvarer gammel (og bedre) Armour. Dette syntes de var veldig intr og sa at de kommer til å informere leger om det når de ringer, og pasientene. Men de hadde ikke hørt om det før.

For det tredje - og dette er viktig - de som har resepter på Armour kan få ut Erfa på den resepten!
    I dag snakke jeg med Vitus apoteket igjen, hun sa prisen var så høy p.g.a. at de måtte bestille direkte fra Canada og at prisen kunne variere mye p.g.a. det! Hallo!! Jeg bestilte direkte selv til en mye lavere pris så det er vel helst fortjenesten de legger på til seg selv som koster...

Hun sa også at for min egen del så burde jeg bestille på Apotek 1 for de hadde en leverandør som skaffet dette mye billigere. Hun skulle ringe dem for meg og legge inn en bestilling på 500 tbl. 60 mg og det skulle koste meg ca kr 1.400.-. Noen som forstår noe Det gjør ikke jeg i alle fall..
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=9764 (2010)
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    621

Thyroid fra Glostrup Apotek koster for 100 tabletter a 125 mg kr. 411,00 og 60 mg kr. 365,00 (20/3-14).

Det er jo væsentlig dyrere end Erfa selv efter norske forhold

Jeg er nu rigtig glad for dem, og de bliver ikke skiftet ud

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Jeg skal ha tak i 30mg Erfa og spurte byens to apotek for prisen på en boks(a 500 stk) 30mg Erfa:
    Vitus: 1371,50
    Apotek 1: 1011,-

Legg merke til stor prisforskjell. Husk også å sjekke utløpsdato. Apotek1 klarte å framskaffe dette, Vitus gjorde det ikke.... Apotek 1 beregnet seg 5 virkedager for å skaffe, Vitus 14 dager. (Jeg beregner minst en måned.)
    Dette gjelder pr 23/1-2015

Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    154

Jeg kjøpte Erfa 125 mg. 500 stk på Boots for ei ukes tid siden. Det kostet kr. 1919,-

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg skal ha tak i 30mg Erfa og spurte byens to apotek for prisen på en boks(a 500 stk) 30mg Erfa:
    Vitus: 1371,50
    Apotek 1: 1011,-

Legg merke til stor prisforskjell. Husk også å sjekke utløpsdato. Apotek1 klarte å framskaffe dette, Vitus gjorde det ikke.... Apotek 1 beregnet seg 5 virkedager for å skaffe, Vitus 14 dager. (Jeg beregner minst en måned.)
    Dette gjelder pr 23/1-2015
    Syntes det var litt merkelig ja... Endte opp med å betale 1138,- for tablettene. Fremdeles billigere enn hos Vitus, men... Har sendt dem en forespørsel på hva det var som skjedde.

En bivirkning av å bli funksjonsfrisk er å ikke la seg pille på nesa lenger.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Syntes det var litt merkelig ja... Endte opp med å betale 1138,- for tablettene. Fremdeles billigere enn hos Vitus, men... Har sendt dem en forespørsel på hva det var som skjedde.

En bivirkning av å bli funksjonsfrisk er å ikke la seg pille på nesa lenger.
    Det viste seg at apotek oppdaterer prisene sine 1. februar. Så det er nå så. Den virkelig gode nyheten er at jeg fikk et gavekort på 200kr som plaster på såret for misforståelsen.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Hei! Nå må jeg skrive noen ord i denne tråden. Det er noe de kaller "prissjokk", og det er nok det jeg har nå På samme tid går jeg her med en stor forundring: AT DET KAN GÅ AN!

Like før jul kjøpte jeg en boks 60 mg Armour på Vitusapoteket, til en pris av 468 kr. Da syns jeg de hadde lagt på en god del siden forrige gang jeg kjøpte (det var riktignok en tid siden). Så må jeg altså ha en ny boks nå, men med tanke på prisen - og at jeg har hørt at prisene kan variere mye fra kjede til kjede - så ville jeg ringe og spørre først. Jo da, dama på Vitus kunne gi meg den "gode" pris på 638 kr Altså en prisøkning på 170 kr siden jul! Da jeg ymtet om at det var en stor økning i pris, så sa hun at prisene forandres hver fjortende dag. Ja, ja - de kan gjerne justere litt, men hva tilsier et slikt påslag på bare noen uker? Jeg spurte i samme slengen på 500 Erfa, og det skal de ha 1779 kr for - altså en del billigere pr. tablett enn Armour.

Neste på listen var Boots, og da var det at jeg fikk hakesleppen! 266,50 selger de en boks 60 mg Armour for. For en forskjell! Jeg lurer på hva de driver med internt i disse apotekkjedene, og hvordan kan Vitus forsvare slike priser, når en annen kjede kan selge samme vare for nær en tredjedel??
    Til gjengjeld hadde de derimot et prissjokk på 100 stk Erfa, nemlig 923 kr! På den annen side hadde de der billigere 500-bokser: 1470 kr.

Så var det over til Apotek 1: På Armour lå de nesten like høyt som Vitus, med en pris på 619 kr. Men så er de de absolutt billigste på 500 Erfa: 1294 kr

Så konklusjonen må altså bli: boikott av Vitus for oss som trenger Thyroid Nå valfarter vi til Boots for å kjøpe Armour, og Apotek 1 for å kjøpe Erfa! Kanskje de på Vitus begynner å lure på hvorfor de mister salget på disse varene? Det er bare å håpe

Nå var disse prisene kun for 60 mg, så andre styrker vet jeg ikke så mye om. Men de ligger vel sannsynligvis på samme nivået i forhold til hverandre. Jeg skulle egentlig ha 90 mg, men det kunne ingen av disse kjedene oppdrive - kun på spesialbestilling. Enn så lenge får jeg drive på med å dele tablettene

For øvrig ser det ut for at det nå ikke er så enkelt å få tatt ut Erfa i stedet for Armour, og vise versa. Det er visst strengere nå etter at de elektroniske reseptene kom. De påsto at de måtte levere ut det som sto på resepten - skal det forandres må man snakke med legen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter

Mener å huske at de forskjellige kjedene ikke har de samme avtalene ift importøren(e).

Men, uansett; har aldri hørt om 90 mg tyroid før
    Vet om 30 - 60 og 125 mg. Mulig det går an å få tak i 15 mg;
    men det må iallefall ha lite for seg å bruke pengene på
    Selv måtte jeg hatt 30 sånne hver kveld
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 1 av 7 1234567 Siste

Lignende tråder

1. To ulike prøvemetoder for anti-TPO gir to ulike resultater !
    Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 06-09-16, 11:08
  2. Svar: 0
    Siste melding: 27-01-13, 00:33
  3. B vitaminer og stoffskiftehormoner
    Av knaskepott i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 21-01-11, 00:54
  4. Endo og priser
    Av Bille i forumet Hos legen
    Svar: 2
    Siste melding: 21-07-10, 09:46