Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
-
03-12-13, 09:54 #1
Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter
Tenkte det kunne være kjekt med en sånn tråd. Vet at det har funnes en, men fant den ikke nå iallfall.
Om flere vil bidra: vær nøye med sånn ca dato, og iallfall produsent, styrke og mengde tabletter i boksen.
Jeg kan bidra med priser fra 2 desember 2013:
Gjelder for Erfa, 125mg - 500 tabletter i boksen:
Vitus apotek: 1664,-
Apotek 1-kjeden: 1650,-Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
21-03-14, 18:42 #2
Sv: Priser på stoffskiftehormoner - ulike apotek og produkter
Det er jo ret præcist det dobbelte af hvad jeg giver når jeg importerer selv (lovligt og med recept.) Nogen scorer kassen på jer nordmænd, der bruger thyroid
-
22-03-14, 03:48 #3
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
22-03-14, 15:29 #4
Thyroid fra Glostrup Apotek koster for 100 tabletter a 125 mg kr. 411,00 og 60 mg kr. 365,00 (20/3-14).
Det er jo væsentlig dyrere end Erfa selv efter norske forhold
Jeg er nu rigtig glad for dem, og de bliver ikke skiftet ud
-
23-01-15, 12:58 #5
Jeg skal ha tak i 30mg Erfa og spurte byens to apotek for prisen på en boks(a 500 stk) 30mg Erfa:
Vitus: 1371,50
Apotek 1: 1011,-
Legg merke til stor prisforskjell. Husk også å sjekke utløpsdato. Apotek1 klarte å framskaffe dette, Vitus gjorde det ikke.... Apotek 1 beregnet seg 5 virkedager for å skaffe, Vitus 14 dager. (Jeg beregner minst en måned.)
Dette gjelder pr 23/1-2015Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
24-01-15, 15:03 #6
Jeg kjøpte Erfa 125 mg. 500 stk på Boots for ei ukes tid siden. Det kostet kr. 1919,-
-
12-02-15, 10:54 #7
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
13-02-15, 10:19 #8
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-02-15, 22:55 #9
Hei! Nå må jeg skrive noen ord i denne tråden. Det er noe de kaller "prissjokk", og det er nok det jeg har nå
På samme tid går jeg her med en stor forundring: AT DET KAN GÅ AN!
Like før jul kjøpte jeg en boks 60 mg Armour på Vitusapoteket, til en pris av 468 kr. Da syns jeg de hadde lagt på en god del siden forrige gang jeg kjøpte (det var riktignok en tid siden). Så må jeg altså ha en ny boks nå, men med tanke på prisen - og at jeg har hørt at prisene kan variere mye fra kjede til kjede - så ville jeg ringe og spørre først. Jo da, dama på Vitus kunne gi meg den "gode" pris på 638 krAltså en prisøkning på 170 kr siden jul! Da jeg ymtet om at det var en stor økning i pris, så sa hun at prisene forandres hver fjortende dag. Ja, ja - de kan gjerne justere litt, men hva tilsier et slikt påslag på bare noen uker? Jeg spurte i samme slengen på 500 Erfa, og det skal de ha 1779 kr for - altså en del billigere pr. tablett enn Armour.
Neste på listen var Boots, og da var det at jeg fikk hakesleppen! 266,50 selger de en boks 60 mg Armour for. For en forskjell! Jeg lurer på hva de driver med internt i disse apotekkjedene, og hvordan kan Vitus forsvare slike priser, når en annen kjede kan selge samme vare for nær en tredjedel??
Til gjengjeld hadde de derimot et prissjokk på 100 stk Erfa, nemlig 923 kr! På den annen side hadde de der billigere 500-bokser: 1470 kr.
Så var det over til Apotek 1: På Armour lå de nesten like høyt som Vitus, med en pris på 619 kr. Men så er de de absolutt billigste på 500 Erfa: 1294 kr
Så konklusjonen må altså bli: boikott av Vitus for oss som trenger ThyroidNå valfarter vi til Boots for å kjøpe Armour, og Apotek 1 for å kjøpe Erfa! Kanskje de på Vitus begynner å lure på hvorfor de mister salget på disse varene? Det er bare å håpe
Nå var disse prisene kun for 60 mg, så andre styrker vet jeg ikke så mye om. Men de ligger vel sannsynligvis på samme nivået i forhold til hverandre. Jeg skulle egentlig ha 90 mg, men det kunne ingen av disse kjedene oppdrive - kun på spesialbestilling. Enn så lenge får jeg drive på med å dele tablettene
For øvrig ser det ut for at det nå ikke er så enkelt å få tatt ut Erfa i stedet for Armour, og vise versa. Det er visst strengere nå etter at de elektroniske reseptene kom. De påsto at de måtte levere ut det som sto på resepten - skal det forandres må man snakke med legen.
-
23-02-15, 23:04 #10
Mener å huske at de forskjellige kjedene ikke har de samme avtalene ift importøren(e).
Men, uansett; har aldri hørt om 90 mg tyroid før
Vet om 30 - 60 og 125 mg. Mulig det går an å få tak i 15 mg;
men det må iallefall ha lite for seg å bruke pengene på
Selv måtte jeg hatt 30 sånne hver kveldKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
To ulike prøvemetoder for anti-TPO gir to ulike resultater !
Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 06-09-16, 11:08 -
To ulike prøvemetoder for anti-TPO gir to ulike resultater !
Av Mod i forumet Medisinsk biokjemiSvar: 0Siste melding: 27-01-13, 00:33 -
B vitaminer og stoffskiftehormoner
Av knaskepott i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 21-01-11, 00:54 -
Endo og priser
Av Bille i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 21-07-10, 09:46 -
Priser på Armour
Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-04-09, 15:51
Bokmerker