Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 25 av 25

Tråd: Syk? hjelp..

Medlem siden
    Dec 2013
    Sted
    Oslo
    Alder
    26
    Meldinger
    11

Standard Sv: Syk? hjelp..

Da ble jeg endelig henvist til spesialist! Har time hos Dr. Gunnar Aasen på spesialistsenteret i Oslo. Noen som har erfaring med han?

Legen min har endelig skjønt at jeg er syk, men han kaster ansvaret over på en "ordentlig" lege som han sa, slik at han slipper å få skylda hvis noe går galt.
    Syk, men ingen diagnose?

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Sitat Opprinnelig skrevet av futuredoctor Vis post
    Da ble jeg endelig henvist til spesialist! Har time hos Dr. Gunnar Aasen på spesialistsenteret i Oslo. Noen som har erfaring med han?

Legen min har endelig skjønt at jeg er syk, men han kaster ansvaret over på en "ordentlig" lege som han sa, slik at han slipper å få skylda hvis noe går galt.
    Hej

Gunnar Aasen ger dig (garanterad) en ME-diagnos. Han är en känd ME-läkare som ser ME i alla patienter med trötthet-symptomer.

Problem med ME diagnos (om du faktisk inte har ME) är att patienter med denna diagnos inte kommer att utredas ytterligare och det finns ingen behandling, inte heller behandlas hypotyreos, om blodprovar är "fina".

Du kanske ska försöka hitta en annan läkare med med bättre överblick och som inte ser ME överallt, och i alla trötta människor ?

Du kan läsa dessa trådar och bilda dig en egen uppfattning.

Lycka till
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2013
    Sted
    Oslo
    Alder
    26
    Meldinger
    11

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Hej

Gunnar Aasen ger dig (garanterad) en ME-diagnos. Han är en känd ME-läkare som ser ME i alla patienter med trötthet-symptomer.

Problem med ME diagnos (om du faktisk inte har ME) är att patienter med denna diagnos inte kommer att utredas ytterligare och det finns ingen behandling, inte heller behandlas hypotyreos, om blodprovar är "fina".

Du kanske ska försöka hitta en annan läkare med med bättre överblick och som inte ser ME överallt, och i alla trötta människor ?

Du kan läsa dessa trådar och bilda dig en egen uppfattning.

Lycka till

Hei!

Nå er det veldig lenge siden jeg har skrevet her - beklager veldig. Du hadde rett - dr Aasen ga meg en ME diagnose.. TSH øker for hver gang blodprøve taes, men pga t4 og t3 er normale, så gjør han eller andre leger ingenting. OG dr Aasen har også sagt at jeg ikke kan ta imot medisiner - jeg har ikke hypothyreose sier han - jeg har ME. Jeg er utrolig deprimert og nedslått... jg har ingen som kan hjelpe meg eller forstår noe. Jeg vet at jeg sliter med noe FYSISK/PATOLOGISK som hypothyreose eller annet hormonelt. Nå i det siste har kvalmen blitt verre, ekstrem hjertebank og alt. Dette kan jo ikke være ME... jeg har ikke god nok råd til å dra til privatleger. Noen som foreslår noe?....

Hilsen en utrolig livslei og sliten "medpasient"..

Jeg har også begynt å studere medisin.. så da er en ME diagnose i hvert fall upassende..
    Syk, men ingen diagnose?

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    40
    Meldinger
    494

Det er så trist, så trist.
    Jeg kopierer mitt gamle svar til deg:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Men du HAR jo antistoffer, så du BURDE jo absolutt få behandling. Spesielt med dine symptomer!!!

Mine råd:
    - skriv symptomliste og ta med til legen (gjerne oppdatert fra mnd til mnd)
    - les, les, les! Det er DIN sykdom, og du må hjelpe deg selv med å skaffe kunnskap
    - Ta gjerne utskrift av noe som omhandler Hashimotos og behandling, fx denne, og strek/markér det viktige for deg
    - sørg for å få utskrifter av prøvesvarene dine
    - dersom legen fortsatt ikke vil gi deg behandling, bytt lege

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Jeg foreslår dr Øverbye i Arendal. Privat, men ikke dyrt. Mener at jeg betalte 800 kr for en dobbelttime!!
    Har hørt at han skal pensjonere seg snart, men kanskje han tar imot deg likevel. Jeg hadde bare denne ene timen, fordi jeg bor så langt unna, men det har vært til enorm hjelp. Takket være han er jeg på god vei tilbake til livet. Mine antistoffer lå på >1300 i årevis, nå er de nede på 400 og noe.
    Du har ingen tid å miste. Jo lenger hashimotos får pine kropp og sjel, jo lenger tar det å bli bra. Jeg ønsker deg god bedring på veien

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. HJELP ... ny her og trenger hjelp
    Av sliten i forumet Presentasjoner
    Svar: 20
    Siste melding: 09-03-11, 16:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg