Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Vestfold
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard Noen som har opplevd å få dårlig nattesyn på en eller begge øynene?

Altså - jeg ligger ofte med mobilen på senga om kvelden. Når jeg slår av mobil for å legge meg ser jeg at det er mørkt i rommet, men kan allikevel se konturer av vindu, taklampe, garderobeskap osv.

For første gang for rundt tre måneder siden, kjente jeg plutselig en litt rar følelse over venstre øye, og når jeg la hånden over høyre øye viste det seg at jeg var omtrent totalt blind på venstre øye. Det var som om en skygge/rullgardin hadde lagt seg over øye, og det føles som om det er "noe" der.

Dro til optiker dagen etter den første opplevelsen, og han fant ingenting galt på bilder. I etterkant har jeg det allikevel slik hver eneste kveld, men det går over så snart jeg går ut av soverommet og inn på bad (hvor det er lys). Optiker mente at siden jeg ikke brukte briller eller linser (noe jeg vanligvis gjør) når jeg suser med mobilen, burde ikke øyet reagere på grunn av overeksponering av lys fra mobil osv.

Nå skal min doktor henvise meg til øyelege, men jeg lurer på om det er noen her som har opplevd noe liknende og om det muligens kan ha med stoffskiftet å gjøre?
    Sist endret av Lulle; 06-01-14 kl 16:37 Begrunnelse: Noen som har opplevd å få dårlig nattsyn på ett eller begge ØYNE skulle det nok vært :P

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Smile Sv: Noen som har opplevd å få dårlig nattesyn på en eller begge øynene?

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulle Vis post
    men jeg lurer på om det er noen her som har opplevd noe liknende og om det muligens kan ha med stoffskiftet å gjøre?
    Använd sökfunktionen med sökord: nattblindhet eller nattsyn, och du kommer att hitta fler svar från andra med samma problem..
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Vitamin K1 eller vitamin K2, eller begge deler..?
    Av Mumimamma i forumet Vitaminer
    Svar: 5
    Siste melding: 15-05-13, 13:25
  2. Svar: 6
    Siste melding: 24-04-13, 15:56
  3. Noen som vet om rosiner er bra eller dårlig å spise ved lavt stoffskifte?
    Av chr83 i forumet Kosthold for barn med eller (ennå) uten stoffskiftesykdom
    Siste melding: 26-10-11, 23:12
  4. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 19:37
  5. Noen andre som har opplevd lignende?
    Av luripus i forumet Lavt stoffskifte
    Siste melding: 24-08-07, 12:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg