Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    41
    Meldinger
    72

Standard TRAS og Anti TPO

Jeg ble veldig syk for 10 år siden, jeg fikk kraftig angst som satte meg helt ut av arbeidslivet, jeg sov bare noen få timer i døgnet, jeg var fullstendig hyper men ting hopet seg opp i hodet på et vis. Jeg gikk uforklarlig ned 10 kg i vekt. Fikk mange fysiske plager, leddsmerter/ryggvondt ++
    Jeg ble selvfølgelig diagnostisert med angst og thats it og behandling hos psykolog uten noen virkning.
    Det gikk ca 5-6 år så begynte jeg å bli trøtt og vekta økte og smertene økte, jeg krøp omkring og måtte bruke krykker for å klare å gå. Jeg dro til legen å krevde å bli testet for lavt stoffskifte, det var en god ide sa han. Det var som forventet lavt, men det var det for 4 år siden også sa han...
    Så krevde jeg etter et år med medisin å teste Anti TPO og det var over referansen ( Har ikke målingene foran meg nå)
    Min teori er at mitt stoffskifte ble skyhøyt etter en kraftig influensa og/eller etter en kraftig hormon behandling (Da jeg lider av PCO)
    Har prøvd å lese meg opp på forumet her angående Tras og anti tpo. Er det i dag så mange år etter noen vits i måle TRAS?
    Kan min teori stemme med at mitt stoffskifte ble høyt før det begynte å bli lavt?
    Vet jeg har fortalt min historie før, men føler jeg har så stort behov for å vite, komme til bunns i årsaken
    Jeg må også legge til at jeg var så heldig å få prøve Erfa og det er jeg så ufattelig takknemlig for, tilstanden har bedret seg men veien er enda lang å gå før jeg blir mitt gamle jeg ( visst jeg noen ganger blir det)

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: TRAS og Anti TPO

Da mitt stoffskifte kollapset første gang på 90-tallet sa legen at hun var rimelig sikker på at jeg hadde hatt for høyt stoffskifte før det falt. Har ingen blodprøvesvar fra den tiden, så jeg vet ikke hva hun støtter seg til.
    Når det gjelder TRAS, så kan man ha det fordi om man også har for høy anti-Tpo. Jeg er en av de som har begge antistoffene. Det betyr at selv om stoffskiftet ditt pr nå er for lavt, så er det likevel smart og sjekke TRAS. Helt ærlig skulle jeg ønske legene ble flinkere til og sjekke TRAS, spesielt siden det også finnes en blokkerende variant av TRAS som fører til lavt stoffskifte.
    Har man begge antistoffene kan man få ei salig suppe av symptomer eller i perioder bare symptomer fra TRAS eller bare fra anti-TPO. Min diagnose er (vanligvis) Hypothyreose med Graves.

Lignende tråder

1. Hashimoto's og Graves på en gang. TRAK (= TRAB = TRAS) + anti-TPO
    Av Simba i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 9
    Siste melding: 15-01-13, 00:07
  2. Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
    Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 37
    Siste melding: 27-07-11, 12:16
  3. tras, anti tpo og sånn...hva er det?
    Av isa1 i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 29-06-08, 10:24
  4. TRAS, Thyreotropin (TSH), Anti-TPO
    Av Anne Ma i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 15
    Siste melding: 11-06-06, 00:37
  5. Thyreoidea sykdommer, Thyreotropin (TSH), Anti-TPO, TRAS
    Av Anne Ma i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 0
    Siste melding: 08-06-06, 19:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine