Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Question Overvekt i hypotyreose er en myte sier professor

Myteknuseren: bliver du tyk af et lavt stofskifte?

Sitat: "Du har nok hørt nogen sige det før, eller tænkt det om dig selv. Det må være stofskiftet, den er gal med, for jeg spiser jo sundt.
    Men den undskyldning holder altså ikke helt.

Det forklarer Bente Merete Stallknecht, som er nyudnævnt professor med særlige opgaver indenfor fysisk aktivitet og fedme ved Biomedicinsk Institut på Københavns Universitet. Hun forsker blandt andet i stofskiftet og overvægt og forklarer, at en person, der lider af det, man kalder hypotyreose, et sygeligt lavt stofskifte, ikke ville blive voldsomt overvægtig af den grund.

- Selv sygeligt lavt stofskifte er kun forbundet med ganske let overvægt. Det har en meget lille betydning, siger hun og forklarer, at overvægtige menneskers stofskifte ofte er højere end slankes.

- Overvægtige mennesker har behov for en højere muskelmasse til at bære den øgede mængde fedtvæv, og det er muskelmassen, der i høj grad bestemmer størrelsen af stofskiftet, siger hun."

Les mer i ALT for damerne Mai 2013

http://seekyt.com/hypothyroidism-in-dogs/

Denne hunden har hypotyreose. Den er "ganske let" overvektig ifølge professoren, fordi "det er muskelmassen, der i høj grad bestemmer størrelsen af stofskiftet" ? ?

Ikke tyroksin ??

Denne damen trenger å miste skjoldkjertel sin.

Noen kommentarer... ?
    Sist endret av Mod; 01-12-15 kl 22:37
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,043

Thumbs down Sv: Overvekt i hypotyreose er en myte sier professor

JEG er overbevist om at de syntetiske legemiddelindustripreparatene (eks: Levaxin) gir overvekten, da -
    men jeg har jo ingen legemiddelindustri som kan støtte forskning på det

Sånn ellers; hva slanke, friske og høyt utdannede personasjer kan få seg til og si... DISGUSTING!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Standard Sv: Overvekt i hypotyreose er en myte sier professor

Sitat Opprinnelig skrevet av Legen Bente Merete Stallknecht
    Selv sygeligt lavt stofskifte er kun forbundet med ganske let overvægt. Det har en meget lille betydning...
    Det sier Overweight Haters Ltd. også.

"Gluttony" betyr "forslukenhet".

Les mer her.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,043

Exclamation Sv: Overvekt i hypotyreose er en myte sier professor

Fra rundt 18 år og fram til jeg fødte min datter (34 år) veide jeg fra 47 - 55 kilo og jeg spiste sunnere og mindre ETTER fødsel...

Alikevel så har jeg de siste femten årene sjelden veid under 72 kilo - pussig er det, da

Lavt stoffskifte og B12 mangel er det eneste av sykdom som har vederfart meg etter jeg ble mamma - så: WHAT??!!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 15-12-09, 16:48
  2. Svar: 2
    Siste melding: 23-11-09, 09:03
  3. Lavt stoffskifte og overvekt
    Av Maxern i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 13
    Siste melding: 25-10-08, 07:58
  4. Lavt stoffskifte og overvekt