Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    13

Standard Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Heisann alle sammen
    I en ivrig søken etter å forstå følgende symptomer hos meg selv:
    -Ødemer
    -Lavt blodtrykk/høy puls
    så fant jeg to artikkel jeg har lyst til å dele.

http://www.astrazeneca.no/astrolit/0...esvikt.html#A3

http://www.astrazeneca.no/astrolit/0...esvikt.html#A4

Riktignok ligger det på sidene til et legemiddelfirma, men for de som har litt mer energi går det jo an å lete opp orginalartikkel og forfatter.
    "Redusert anstrengelsestoleranse er et vanlig funn ved hypothyreose."
    (citat fra artiklen "Hypothyreose og myokardfunksjon" som der er linket til ovenfor.

Jeg har haft forstørret struma siden 13 års alderen, er diagnosticeret med Hashimotos som 47 årig for 3 år siden. Nogle af de symptomer, som forsvandt da jeg fik Eltroxin, har jeg gået med i rigtig mange år, så jeg tror selv at jeg har haft for lavt stofskifte i 10-20, måske over 30 år.

Nu er jeg så også blevet hjertepatient - tror jeg nok. De eneste symptomer jeg har er lette brystsmerter ved anstrengelse, ikke noget voldsomt, men det føles forkert og ubehageligt.

Hjertelægen kalder det småkarssyndrom (forkalkning af de små blodkar i hjertet) - en udelukkelsesdiagnose fordi KAG og scanning er normale.

Hjertelægen ved ikke noget om stofskifte, og endokrinologen ved ikke noget om hjerteproblemer, så det er lidt svært at finde ud af.

Jeg er derfor meget interesseret i at høre om andre med lignende problemer.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet

Heisann og velkommen til forumet.
    Joda, jeg får også brystsmerter når jeg løper (men da skal jeg ta meg helt ut). Nå derimot er jeg så dårlig form at jeg har ikke jogget på over et år. Hvis du vil se mer om mine hjerte/kar symptomer kan du klikke på linken i signaturen under.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet

Sitat Opprinnelig skrevet av lisepedersen Vis post
    Nu er jeg så også blevet hjertepatient - tror jeg nok. De eneste symptomer jeg har er lette brystsmerter ved anstrengelse, ikke noget voldsomt, men det føles forkert og ubehageligt.

Hjertelægen kalder det småkarssyndrom (forkalkning af de små blodkar i hjertet) - en udelukkelsesdiagnose fordi KAG og scanning er normale.
    Hej Lise

Hvor stor/lille dosering af Eltroxin har du været i behandling med årene igennem? Hvad er den højeste dosering du nogensinde har været i behandling med?

Problemet er, at en årelang behandling med for lave doser af thyroxin er altid ensbetydende med en erhvervet subklinisk hypothyreose og netop den subkliniske afart af hypothyreose forårsager fuktionsforstyrrelser i hjerte-/karsystemet. Hjertet er ikke sygt, men blot forstyrret af kronisk hormonunderskud.

"Barnes har også bidraget væsentligt til forskningen i årsager til hjertesygdomme. I løbet af sit liv tilbragte han mange somre i Graz, Østrig, hvor han omhyggeligt studerede de mange, obduktionsrapporter, arkiverede på byens hospital. Byen Graz`s optegnelser af obduktioner anses generelt for at være de ældste og mest komplette i verden, hvilket var et følge af kejserinde Maria Theresias bekendtgørelse udstedt for over 200 år siden, hvor hospitalerne i byen Graz fik pålagt pligten til, obligatorisk at udføre obduktioner på alle afdøde uanset dødsårsag.

Hans studier af over 70.000 af disse obduktionsrapporter spænder over krigens år 1939-1945, førte Barnes mod opdagelsen af, at åreforkalkning - den underliggende årsag til hjertesygdomme og hjerteanfald - som er ellers udbredt opfattelse - ikke var forårsaget af kost og kolesterol, men af hypothyreose. (..) Barnes konkluderede derefter, at hypothyroide patienten både er modtagelige for infektion og åreforkalkning, og at det kun er et spørgsmål om ydre/indre forhold, der vil afgøre, hvilke af dem vil blive fatalt først. (...)

Barnes har også gennemført en tiårs undersøgelse af sine egne patienter, der viste en 94% reduktion i forekomsten af hjerteanfald i forhold til Framingham Heart Study. Barnes konkluderede, at dette skyldtes den grundige screening for og effektiv behandling af hypothyreose blandt hans patienter, som i vid udstrækning forhindrede udviklingen af åreforkalkning."
    Kilde...

Min egen observation og erfaring er, at en livslang, ensidig behandling med kun T4 og dermed manglende tilførsel af T1, T2, T3 og Calcitonin - vil før eller senere miste den effekt den har haft tidligere, og da helt sikkert i årene op til, under og efter overgangsalderen. Faldet af behandlingseffekten vil fortsætte med årene, og hermed tiltagende symptomer vil altid blive tilskrevet alderen eller andre sygdomme.

Jeg var udsat for utallige diagnose-forslag fra "nervøst hjerte" til "arytmi, koronarspasme, kardiomyopati" - alle "idiopatiske" dvs. uden påviselig årsag. Alle problemer er forsvundet som dug for solen i løbet af 6 måneder efter overgangen fra Eltroxin til Thyroid USP, hvor jeg samtidigt opgav fedt- og saltfattig kost. Har ikke mærket det mindste til mit hjerte siden.

I stedet for at affinde sig med etiketten "hjertepatient" vil du måske lade dig lokke til at overveje udskiftning af Eltroxin med Thyroid USP og tage selv ansvaret for dosereguleringer idet selv denne "mirakelmedicin" hjælper kun ved rette dosering.

God bedring Lise
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Kjære Anisa
    Jeg er helt overbevist om at du har rett i det du skriver. Jeg kjenner det på egen kropp og sykehistorie. Likevel er det viktig å poengtere at sykdomstilstanden i hjerte/karsystemet er tilstede for oss som plages med det. Ikke dermed sagt at den er irreversibel. Det tar bare tid å bli bedre. Og det gjør det selvsagt når det har tatt tid å bli såpass syk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Likevel er det viktig å poengtere at sykdomstilstanden i hjerte/karsystemet er tilstede for oss som plages med det. Ikke dermed sagt at den er irreversibel. Det tar bare tid å bli bedre. Og det gjør det selvsagt når det har tatt tid å bli såpass syk.
    Jo! Helt enig! Men du er gudskelov allerede i gang, Blondie. Det er Lisepedersen ikke. Med en ubehandlet hypothyreose siden 13-års alderen og til en alder af 47, helt sikkert på en beskeden Eltroxindosering i 3 år - kan jeg ikke forestille mig andet end en dundrende hormonmangel, der ikke lader sig behandle effektivt med den "officielle" dosering med kun T4. Det må betyde at enhver hormonmangel-induceret funktionsskade på organer - her hjertet - har ingen jordisk chance for bedring, medmindre en bedre behandling indledes. Alternativet er symptombehandling med hjertemedicin, hvoraf en hel del lægemidler har faktisk en hypothyreose-forværrende effekt, så selv raske kan risikere at ufvikle hypothyreose som følge af behandling med visse hjertemediciner.

Da foreslår jeg erstatning af Eltroxin med Thyroid, fordi her er alt at vinde og intet at tabe... før betegnelsen "hjertepatient" klistrer fast til èn, og for resten af livet.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    13

Hej
    Jeg får 150 mkg eltroxin og har fået det i 3½ år nu -ingen behandling tidligere.
    De første 2 år gik det fint, men fra foråret 2009 og frem til august i år har det været lidt op og ned, først nu føler jeg mig på toppen igen.
    Årsagerne til mine problemer er formentlig mange:
    ny formulering af eltroxin + tidligere tog jeg bare eltroxin med 1 glas mælk til morgenmaden - endda sammen med min daglige multivitaminpille, så jeg tror ikke optagelsen af eltroxin har været stabil. Helt galt gik det i efteråret 2009, da jeg blev sat på Simvastatin (kolesterolsænkende medicin) uden nogen kontrol af stofskiftet. Jeg fik det rigtig skidt i løbet af få måneder, og det har taget mig 9 måneder før jeg nu endelig føler mig på toppen igen.
    Ironisk nok blev symptomerne fra hjertet værre i den periode jeg tog simvastatin.
    Jeg har nu igen energi til at dyrke motion og er endelig kommet af med de sidste rester af mit dårlige humør. Jeg har en helt klar fornemmelse at motion er blevet ekstra vigtigt for mig, at det er vigtigt for mig som stofskiftepatient at "kæmpe for" at bevare den (ikke særlig store) muskelmasse jeg har.
    Tak for rådet om T3/T4, det vil jeg have in mente, men i første omgang skal jeg lige have afværget en ny omgang Simvastatin.

Jeg vil gerne tro at jeg i virkeligheden ikke har hjerteproblemer, men kun stofskiftevrøvl, men rent faktisk kan man godt fejle mere end 1 ting ad gangen, så jeg forsøger lige nu at holde mig "gode venner" med hjerteproblemer. Vil helst ikke falde død om med hjertestop.

Et lille spørgsmål: er det T3 eller T4 som man skal kigge på med Hashimotos? Jeg har nu forstået at TSH ikke kan bruges til ret meget.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Det er lidt sent så jeg "tager" lige den med Simvastatin i første omgang...
    Helt galt gik det i efteråret 2009, da jeg blev sat på Simvastatin (kolesterolsænkende medicin) uden nogen kontrol af stofskiftet. Jeg fik det rigtig skidt i løbet af få måneder, og det har taget mig 9 måneder før jeg nu endelig føler mig på toppen igen.
    Ironisk nok blev symptomerne fra hjertet værre i den periode jeg tog simvastatin.
    Jeg har nu igen energi til at dyrke motion og er endelig kommet af med de sidste rester af mit dårlige humør. Jeg har en helt klar fornemmelse at motion er blevet ekstra vigtigt for mig, at det er vigtigt for mig som stofskiftepatient at "kæmpe for" at bevare den (ikke særlig store) muskelmasse jeg har.
    Tak for rådet om T3/T4, det vil jeg have in mente, men i første omgang skal jeg lige have afværget en ny omgang Simvastatin.
    Hold da helt op! Statiner til stofskiftesyge er en skandale. Jeg ved ikke hvilken dose/dag din læge har lokket i dig, men det er en stående regel, at man må ikke give stofskiftepatienter mere end max. 40 mg/dag. Basta.

At du først nu føler at du kan bruge kroppen igen berør på at statinerne tømmer musklernes Q10-lagre selv i mange måneder EFTER at statinbehandling er ophørt og hvis du gerne vil have din muskelmasse bedre igennem Simvastatin-eftervirkningerne - må du meget gerne starte med et tilskud af selen (100mcg) og Q10 (min. 60 mg) hver dag og helst i mindst 2-3 år, idet Q10-depoterne genopfyldes kun langsomt, ikke mindst hos os over de 50 år.

Ved du hvad, Lisepedersen? Du får nok brug for en hel del baggrundsviden for at modstå lægens statin-tyrkertro. Vil gerne anbefale dig at læse tråderne i underforummet "Kolesterol": http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...play.php?f=130 , hvor du finder masse af info inkl. henvisninger til videre læsning og kilderne.

Hold da helt op! Som om hypothyreose ikke var nok, skal man også tåle statinernes hærgen i sin, i forvejen forpinte krop? Du har min medfølelse.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hold da helt op! Statiner til stofskiftesyge er en skandale. Jeg ved ikke hvilken dose/dag din læge har lokket i dig, men det er en stående regel, at man må ikke give stofskiftepatienter mere end max. 40 mg/dag. Basta.
    Kære lisepedersen

Jeg ved ikke noget om statiner. Men i hvert fald ved jeg, at det er helt galt ikke under alle omstændigheder at forsøge med en større dosis af stofskiftemedicinen, før man begynder at hælde flere slags medicin på!

Dette ved jeg på grund af min egen erfaring. Jeg gik i 2003 med et kolesteroltal på 6,7 , fik kostplan og fy-fy-skamme-skamme af lægen.

Lægehuset fik imidlertid et par måneder efter en amanuensis i sin praksis. Denne stiftede jeg bekendtskab med, da han en dag pludselig ringede mig op og sagde, at mit kolesteroltal sammenholdt med mine stofskiftetal viste, at 'det må kunne gøres bedre.' Han havde lige været på kursus i denne sammenhæng og havde fascineret kastet sig over de lange lister af patienter for at finde alle dem med for lavt stofskifte og tjekke deres øvrige tal ...

Amanuensis'en havde ret; efter nogle måneder på den ny dosis var kolesteroltallet faldet til 4,2 ... og i samme omgang var mine muskelsmerter og min duftallergi meget kraftigt reduceret. Det eneste andet, jeg havde gjort anderledes (havde ikke fulgt kostplanen, he he) var at jeg havde brugt HUSK http://www.husk.dk/ med rigeligt vand (som man skal ). HUSK kan transportere fedt men faldet i kolesterol for stort - og den generelle fremgang for omfattende - til, at det kan skyldes dette alene.

Derudover hæfter jeg mig ved, at du skriver:
    Helt galt gik det i efteråret 2009, da jeg blev sat på Simvastatin (kolesterolsænkende medicin) uden nogen kontrol af stofskiftet. Jeg fik det rigtig skidt i løbet af få måneder, og det har taget mig 9 måneder før jeg nu endelig føler mig på toppen igen.
    Det betyder jo, at du har fået Simvastatin i den periode, hvor du formentlig var 'ved at skifte' til NY Eltroxin. Det var i hvert fald i denne periode, Ny Eltroxin kom ind på markedet og patienter i tusindvis blev 'skiftet over' på den ny medicin uden at blive spurgt eller vejledt

Dette er i dit tilfælde ovenikøbet sket uden at nogen har forsøgt at skaffe noget overblik over, hvordan det stod til med dit stofskifte. Med mine meget negative erfaringer med Ny Eltroxin i bagagen kan jeg ikke lade være med at tænke på, om dine symptomer er blevet flere /værre på grund af medicinskiftet. Det er ikke rigtigt til at skille ad. Men i hvert fald har ændringen i Eltroxinen betydet meget for mange. Mens mange - eller de fleste? - læger har virket til at mene, at så længe, aktivstoffet bare er det samme, er der ikke noget problem. Imidlertid lader det til, at nogle - brugere af gl. ELtroxin - ikke optager aktivstoffet i NY Eltroxin på samme måde som i den gamle. Jeg har hørt en læge sige, at 'det er noget med bio-optageligheden'.

Jeg selv begyndte at have problemer med bl.a. hjertet, da jeg - uden at vide det - skiftede til denne helt nye pille i december 2009.

Det startede med stærkere puls. Så kom søvnløsheden i hidtil ukendt omfang. Endnu stærkere puls. (Jeg troede, det var min skyld - at jeg var blevet stresset fordi jeg havde overset noget i min livsførelse. Og der var så rigeligt at blive stresset over, så det kunne sagtens have været stress. Symptomer lignede stress - både de fysiske og psykiske symptomer!)

Så begyndte jeg at få uregelmæssig rytme engang imellem. Det kom i små anfald og var meget ubehageligt. Hjertet var ved at falde over sine egne ben, om jeg så må sige. Det kom især, når jeg skulle skynde mig, og jo vigtigere det var at skynde sig, jo værre blev det med hjertet. Det kom også en gang imellem helt uden anledning.

Så fik jeg noget, jeg siden har genkendt en beskrivelse af hos Hjerteforeningen http://www.hjerteforeningen.dk/
    - det var forkammerflimmer.

Mit blodtryk var steget fra sit alm. 110/70 til 136/91. 'Det er inden for normalområdet', sagde lægen
    Jeg gik endnu nogle måneder uden hjælp.

Da jeg fik mere medicin, fik jeg færre og færre af disse små anfald (kalder det små anfald, fordi mange har noget, der er meget værre end det, jeg oplevede ...)

Men den hårde puls blev ved, dag og nat. Den holdt op efter en uge på Euthyrox, lige som en række andre bivirkninger. Da havde jeg brugt Ny Eltroxin i 14 måneder men ingen havde villet høre på, at det kunne være medicinen, der var problemet

Euthyrox gav som nævnt lindring på nogle områder men gav også nye /andre bivirkninger. Jeg er helt enig med Anisa i, at thyroid er den syntetiske medicin overlegen. Nogle bruger den ren, andre kombinerer med syntetisk medicin. Men i hvert fald har bl.a. mit hjerte ikke haft det så godt i mange år

Dog tror jeg, man kan sige, at det var bedre, inden mit stofskifte faldt. Men sådan er det jo med alt ...

Når jeg ser tilbage på de senere år tænker jeg, at livet godt have været noget nemmere og bedre, havde medicinen - også gl. Eltroxin! - slået bedre til. Jeg mener, Anisa også har ret på dette punkt - at den syntetiske medicin kommer til kort og det endnu mere udpræget efterhånden som man bliver ældre og overgangsalderen er tættere på.

Så trist at læse din historie - tænk at gå ubehandlet rundt så længe

Jeg håber, du finder det, du skal bruge. Til det formål skal du bruge en læge, der bl.a. har husket at læse på det med stofskiftets betydning for hjertet og kolesteroltallet. Læger, der sjusker med dette, bør finde sig et andet job.

Og ... Blondie?
    Heisann alle sammen
    I en ivrig søken etter å forstå følgende symptomer hos meg selv:
    -Ødemer
    -Lavt blodtrykk/høy puls
    så fant jeg to artikkel jeg har lyst til å dele.

http://www.astrazeneca.no/astrolit/0...esvikt.html#A3

http://www.astrazeneca.no/astrolit/0...esvikt.html#A4

Riktignok ligger det på sidene til et legemiddelfirma, men for de som har litt mer energi går det jo an å lete opp orginalartikkel og forfatter.
    Tak for links !

Nielsigne

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    13

Så slap jeg af med hjertelægen - skal ikke komme til kontrol mere da mine hjertesymptomer begrænser sig til en smule ondt i brystet ved anstrengelse og mine kar i øvrigt er rene.
    Mht. kolesteroltallet så er mit total kolesteroltal 5,9, så der kommer en anbefaling fra hjertelægen til egen læge om at se på dette...da jeg tager på en lang ferie om 6 uger kunne jeg uden at lyve sige at jeg jo desværre ikke kunne starte på Simvastatin før efter ferien, og det blev uden videre accepteret.

Kender jeg min egen læge ret, så vil han ikke presse mig til at tage Simvastatin når jeg nu helst ikke vil.

Jeg vil i stedet forsøge at få motioneret lidt mere og se om det hjælper, samt vente og se hvordan stofskiftet udvikler sig i månederne fremover på den samme dosis Eltroxin som nu. Jeg har nemlig på fornemmelsen at tallene stadig ændrer sig (til det bedre). FT4 er ellers 18,8 lige nu. T3 tallet fik jeg ikke lige fat i, men det var indenfor normalen.

Fra det sidste år har jeg 3 målinger på T4: 16,6 - 17,1 og 16,4
    Besynderligt at der kan være så stor forskel i hvordan man føler sig tilpas når målingerne ligger så tæt på hinanden. Det er noget af det jeg skal finde ud af mere om.

Desuden har jeg et kontrolbesøg mere hos endokrinologisk afdeling i januar, hvor de bl.a. vil måle D-vitamin og anti-TPO. Til den tid skal jeg så helst lige have helt styr på det med medicintyperne og have fundet ud af om jeg synes det går godt nok på Eltroxin eller ej. Som udgangspunkt vil jeg ikke skifte hvis jeg synes jeg har det godt nok på Eltroxin - men den dag det ikke duer længere, skal jeg selvfølgelig skifte til noget andet.

Nielsigne, det du skriver om anfald af hurtig hjerterytme: hvis du mener en periode på 5-20 sekunder hvor man pludselig synes at hjertet gallopperer af sted, men uden at blive alment dårlig af det, så kender jeg det udmærket. Sådan nogle havde jeg flere gange dagligt sidste efterår . De er næsten væk nu, der går flere uger imellem. I øvrigt ufarligt, siger hjertelægen.

Tak for råd og vejledning til jer alle.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Nielsigne, det du skriver om anfald af hurtig hjerterytme: hvis du mener en periode på 5-20 sekunder hvor man pludselig synes at hjertet gallopperer af sted, men uden at blive alment dårlig af det, så kender jeg det udmærket. Sådan nogle havde jeg flere gange dagligt sidste efterår . De er næsten væk nu, der går flere uger imellem. I øvrigt ufarligt, siger hjertelægen.
    Ja, det varer de der 5-20 sekunder. Men det, jeg hæftede mig mest ved, er at det var uregelmæssigt. Og at det var en ændring i det hele taget. Det kan godt være, det er ufarligt, men ikke desto mindre er det jo altså kroppen, der fortæller et eller andet, og det føltes ikke som noget behageligt, den havde at sige. Samtidig så var mine tal da heldigvis i uorden - ikke nok til at ryste en læge, men efterhånden som tiden gik, kunne de se på blodprøverne, at jeg havde ret. Det var jo bare heldigt - herinde har jeg jo tit læst beretninger fra folk, der har det dårligt men bliver mødt med en hovedrysten , fordi tallene ikke følger med. Det er jeg meget vred over.

At ens t3 ligger 'inden for normalen' kan måske godt bruges til noget, måske ikke. Man kan ligge så mange steder inden for sådan et område, og så er der hele spørgsmålet om, hvordan man har det - og det er jo egentlig det, det hele handler om.

Det kan godt være, du kan sænke dit kolesteroltal med motion etc. Jeg synes bare, at når sammenhængen mellem stofskifte og kolesteroltal er så veldokumenteret, som tilfældet er, så skal en læge simpelthen reagere på det.
    Redigeret: MIT KOLESTEROLTAL FALDT JO FRA 6,7 til 4,2 ved ændring af dosis. Det taler da for sig selv?

Selvom mange tror, at stofskifte og forbrænding er det samme, og at man bare lige kan tage sig sammen og motionere sig til et bedre /rask stofskifte, så er det jo helt enkelt noget bæ. Kroppen virker ikke, før den virker. Og man kan presse sig selv så hårdt med motion og alt mulig andet, at man vil få det stik modsatte ud af det, fordi binyrerne nægter at være med.

Så pas på dig selv. Men tillykke med, at du slap af med hjertelægen.

ps. Bemærk vel, at nogle af de nævnte symptomer med hjertet forsvandt med større dosis - andre med anden medicin. Tag det med i dine betragtninger, hvis du oplever 'uforklarlige symptomer' som du har brug for at få gjort noget ved.

Nielsigne

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
    Av Blondie i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 7
    Siste melding: 23-01-12, 18:08
  2. Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
    Av lisepedersen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 12
    Siste melding: 29-09-10, 20:11
  3. Svar: 2
    Siste melding: 23-11-09, 09:03
  4. Hypothyreose og hjerte sygdom
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-09, 14:38
  5. Tørste, kviser, hårvekst, urolig hjerte...
    Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 6
    Siste melding: 03-09-07, 19:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn