Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Angry Myter om "naturlig thyroid" - løgne, uvidenhed eller... politik?

Jeg hører ikke så meget om, hvad de norske læger nærer af fordomme mod "naturlige" Thyroid-lægemidler.... men jeg ved efterhånden en hel del om, hvad de danske læger argumenterer med, når de afviser de danske patienters bøn om recept på Thyroid.

Jeg krummer tæer... jeg skammer mig og jeg er flov over at skulle bevidne, hvor lidt de danske læger holder sig tilbage, når de udstiller deres egen uvidenhed - eller når de direkte lyver. Jeg ved ikke hvilken af delene det er - løgne eller uvidenhed - som tilskynder danske læger til at opføre sig som løgnhalse eller "idioter", når de spørges om recept på "naturlig Thyroid"?

Sitat Opprinnelig skrevet av Helle.. Vis post
    Selv er jeg på Thyreoid pga af Hashimotos, og har det så fantastisk. Efterfølgende læser og undres jeg jo med så mange andre om hvad grunden er til T3/thyreoid er så farligt.
    Ja, på den ene side påstår lægerne at det syntetiske T4 og kroppens "eget" T4 er ens, men når kroppens "eget" T4 indtages i Thyroid-tabletter, da står verden pludselig ikke længere, og advarslerne, løgne og myter bare regner ned over de stakkels patienter, hvis eneste forbrydelse var, at de så gerne ville opnå en bedring, efter at de i årevis tillidsfuldt og loyalt slugte det syntetiske skidt hver eneste dag, uden at få det en skid bedre...

Bonnema & Hegedüs:

Vi vil med denne redegørelse fremhæve nogle væsentlige aspekter af stofskiftebehandling, og ikke mindst hvad man ved om T3-behandling gennem de seneste års forskning indenfor området. Læs hele redegørelsen her (...)

Hvad med ’naturligt stofskiftehormon’?

Der har også været debat om ’naturligt stofskiftehormon’, som er et ekstrakt fra grises skjoldbruskkirtler. Sådanne tabletter sælges under navnet Armour eller Thyroid. Der er ikke noget specielt naturligt ved disse præparater. Faktisk indeholder de en for mennesker unaturlig høj koncentration af T3 i forhold til T4, og vil potentielt medføre et endnu mere ustabilt stofskiftehormon-niveau. Vi vil kraftigt fraråde brug af såkaldt ’naturligt stofskiftehormon’. Det T4-hormon, som findes i de markedsførte præparater Eltroxin og Euthyrox, er kemisk fuldstændigt identisk med skjoldbruskkirtlens eget hormon, og mere naturligt kan det således ikke blive. Tilmed er præparaterne fremstillet under streng farmaceutisk kontrol."

Kilde: DTS - Dansk Thyreoidea Selskab

Herunder følger et udpluk af de øvrige Thyroid-myter, som vores danske læger slet ikke er blege for at tage i deres mund, uanset at de lyder i den grad uprofesionelt - som om disse lægers medicin-diplomer og lægeautorisationer, er trukket ud af en møntautomat?

Eller... rent ud sagt: de regner ikke med at deres patienter kan læse, tænke og ræsonnere. Det rette ord for denne, lægernes foragt for patienternes åndsevner er... arrogance!

De skider på os, og vi finder os i det!

OK! Lad os se, hvad der bliver ytret om Thyroid-lægemidler i de danske lægekonsultationer:

1. Det T4-hormon, som findes i Eltroxin og Euthyrox, er kemisk fuldstændigt identisk med skjoldbruskkirtlens eget hormon,
      og mere naturligt kan det således ikke blive
      (iflg. Hegedüs, Bonnema, Nygaard m.fl.)
    2. Thyroid-tabletter er farlige pga. for høj T4/T3 ratio ("for meget" T3)
    3. Thyroid-tabletter har "for lavt" indhold af T4, og er derfor kun "trygge" i kombination med syntetisk T4
    4. Thyroid-tabletter medfører knogleskørhed pga. lavt TSH
    5. Thyroid-tabletter kan medføre hjerteanfald pga. for høj T4/T3 ratio ("for meget" T3)
    6. Thyroid-tabletter egner sig ikke til ældre patienter fordi ældre patienter SKAL have forhøjet TSH
    7. Thyroid-tabletter giver højt stofskifte fordi de "undertrykker" TSH så det bliver "for lavt"
    8. Thyroid-tabletter giver lavt stofskifte fordi de indeholder "for lidt T4
    9. Thyroid-tabletter kan sidestilles med speed, kokain og heroin
    10. Thyroid-tabletter giver abstinenser
    11. Thyroid-tabletter er doping
    12. Thyroid-tabletter øger risiko for kogalskab
    13. Thyroid-tabletter er at sætte livet på spil
    14. Thyroid-tabletter gør patienter syge
    15. Thyroid-tabletter er dårligere bio-tilgængelige end syntetisk T4
    16. Thyroid-tabletter er mindre stabile og holdbare end syntetisk T4
    17. Thyroid-tabletter er mindre ensartet (T4 mængden) end syntetisk T4
    18. Thyroid-tabletter bliver ofte tilbagekaldt fra markedet pga. "dårlig virkning"
    19. Thyroid-tabletter er produceret under dårlig farmaceutisk kontrol
    20. Thyroid-tabletter er urene, altså snavsede. Det kan man jo "sige sig selv, når man ved, hvor snavsede grise er"
    21. Læger der udskriver recepter på Thyroid-tabletter er kvaksalvere
    22. ...og så var der noget om, at kroppen skulle angiveligt danne antistoffer mod hormoner i Thyroid-tabletter
    23. ...flere myter, jeg/vi endnu ikke har hørt?

Det er, hvad jeg personligt har hørt eller læst om, når patienterne beretter om lægernes svar/"argumenter" når patienterne beder om recept på Thyroid-tabletter. Det vil dog ikke undre mig det mindste, hvis denne "liste" i virkeligheden er langt længere og langt værre.

Jeg er så usigeligt TRÆT af at lægge øre til alle disse sindsyge løgne, at jeg i den kommende tid vil starte en tråd for hver et punkt på denne liste, hvor jeg vil grave op og lægge frem kilderne, som hver og en vil modbevise disse diletanters uværdige påstande.

Disse læger er en SKÆNDSEL for de medicinske fag, som vi alle er blevet opdraget til at ære, have tillid til og tro på, hvilket disse latterlige diletanter på det skammeligste udnytter og misbruger, samtidigt med at de dermed også skider i egen rede og fornedrer de selvsamme medicinske fag, de ellers er lønnet for at udøve til patienternes og dermed også til samfundets bedste.

Denne opgave klarer de fandeme heller ikke for godt, siden de har den FRÆKHED at afvise det - til dato - ENESTE effektive lægemiddel der kan bringe de syge tilbage til et tåleligt liv, tilbage til afbrudte uddannelser og tilbage til arbejdsmarkedet - dvs. væk fra en truende fattigdom!

Hvis målet er at bringe de hypothyroide som udgør omtrent 20% af danskere, ind i fattigdom, befinder Dansk Thyreoidea Selskab sig faretruende tæt på... SUCCES!

Det er for omtrent 8 år siden at jeg begyndte skrive om thyreoideasygdom, om TSH og om Armour Thyroid i Danmark på min danske hjemmeside. Samtidigt begyndte jeg også at skrive her på forummet, men i Danmark var jeg gennem flere år alene om "jobbet" med at oplyse danskerne om, at alt er ikke tabt fordi der eksisterer andre lægemidler end de syntetiske. Der er op til flere hundrede tusinder visninger på mine tråde i Danmark, som vidner om - hvor stort et informationsbehov var og fortsat er, om bedre behandling af vores sygdomme. Omsider efter mange disse år begynder informationer at spredes som steppebrand, blandt flere og flere... flere hjemmesider er oprettet og flere og flere patienter begynder omsider at stille krav...

Alt dette skal ikke strande på, at den danske lægestand klamrer sig til sin egen uvidenhed og konservatisme, og frem for alt - fortsat udøver thyro-endokrinologi efter eget forgodtbefindende, uden en medicinskfaglig forbindelse til sygdommens objektive præmisser, men frit efter egen fantasi og med forestillinger om at det syntetiske fake-T4 - Big Pharmas til dato ubetinget største indtægtskilde - skulle være Guds gave til de syge, når det netop ikke er en gave fra Himlen, men direkte fra Helvedet!

Jeg skulle gerne vide hvad jeg taler om... efter 27 år med et liv grundigt ødelagt af Eltroxin, men med resterne af livet i 2006 (bedre sent end aldrig) reddet på falderebet af selvbehandling med Thyroid USP - jeg dengang måtte have nogen til at smugle til mig fra USA. Ingen har hørt om "naturlig thyroid" dengang, heller ikke Glostrup Apotek, jeg allerede dengang har kontaktet for første gang. Nu er stafetten grebet af mange nye danske hypo-hænder og de skal sørme ikke blive tvunget til at makke ret, igen! Da slet ikke af vrangvillige læger der i deres hovmod og grænseløs samvittighedsløshed, vitterligt tror på, at de kan stoppe os med falske myter om dette lægemiddel.

Når alle punkter på listen er blevet fulgt af hver sin tråd ude på forummet, vil jeg komme tilbage her og opdatere listen med links til disse tråde. Så hold øje med forummet de næste par uger eller tre.

I mellemtiden vil jeg inderligt bønfalde alle om ikke at lade sig skræmme. Alle disse punkter - hver især - er en stor, fed... LØGN.
    Sist endret av Admin; 21-08-17 kl 09:59
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Myter om "naturlig thyroid" - løgne eller uvidenhed?

For min del har jeg hørt flere av påstandene FØR jeg fikk resept på Armour.
    Nå blir det av de fleste leger godtatt at Armour er et bedre valg for meg siden det er en overlege som har skrevet dem ut til meg og siden både hun og jeg påpeker hvor mye bedre de kognitive egenskapene har blitt.
    Noen kaller det derimot lett foraktelig "et naturpreperat" og andre er overrasket over at jeg ikke tar Levaksin i tillegg.
    Mitt lille håp er at til flere leger som treffer de av oss som har fått naturthyroid og klart kan kjenne en forskjell til det bedre, til større er sjansen for at de som kommer etter oss også vil få mulighet til og oppleve forskjellen fra Levaksin til et naturprodukt som gir oss alt det en skjoldbruskkjertel skal produsere.
    Selv om jeg gang på gang har blitt skuffet over leger, så lever det fremdeles en liten optimist i meg.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard Sv: Myter om "naturlig thyroid" - løgne, uvidenhed eller... politik?

Jeg kan føje endnu en løgn til listen. Har nemlig været i kontakt med en kvinde, der var helt skræmt fra brug af thyroid efter at en læge havde fortalt hende, at det er urent - altså snavset. Det kan man jo "sige sig selv, når man ved, hvor snavsede grise er". Ja, ikke sandt

Man må undre sig over, at svinekød ikke er forbudt at indtage, så farligt som det er.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Thumbs down Sv: Myter om "naturlig thyroid" - løgne, uvidenhed eller... politik?

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg kan føje endnu en løgn til listen. Har nemlig været i kontakt med en kvinde, der var helt skræmt fra brug af thyroid efter at en læge havde fortalt hende, at det er urent - altså snavset. Det kan man jo "sige sig selv, når man ved, hvor snavsede grise er".
    Detta uttalande tyder på att en begåvning, eller bara en vanlig intelligens är inte nödvändiga förutsättningar för att bli läkare.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Thumbs down Sv: Myter om "naturlig thyroid" - løgne, uvidenhed eller... politik?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg hører ikke så meget om, hvad de norske læger nærer af fordomme mod "naturlige" Thyroid-lægemidler.... men jeg ved efterhånden en hel del om, hvad de danske læger argumenterer med, når de afviser de danske patienters bøn om recept på Thyroid.

Jeg krummer tæer... jeg skammer mig og jeg er flov over at skulle bevidne, hvor lidt de danske læger holder sig tilbage, når de udstiller deres egen uvidenhed - eller når de direkte lyver. Jeg ved ikke hvilken af delene det er - løgne eller uvidenhed - som tilskynder danske læger til at opføre sig som løgnhalse eller "idioter", når de spørges om recept på "naturlig Thyroid"?
    Ikke kun danske læger, eller norske, eller svenske... Det lader til at flertallet af skolemedicinske læger over hele verden er fulde af løgn, men langt fra dem alle, udstiller dem selv ved, direkte og offentligt at begrunde deres advarsler mod "naturlig" Thyroid, som dr. Ain, dr. Kenneth B. Ain.

Se godt og grundigt på denne mand...

• Professor of Medicine
    • Director, Thyroid Oncology Program
      Division of Endocrinology & Molecular Medicine
      Department of Internal Medicine, Room MN524
      University of Kentucky Medical Center
      800 Rose Street, Lexington, Kentucky 40536-0298
    • Director, Thyroid Cancer Research Laboratory
      Veterans Affairs Medical Center, Lexington, KY US

Foruden alle disse fine titler, stillinger og hverv, er dr. Kenneth B. Ain også indehaver af hjemmesiden Thyroidcancerdoctor.com, som han har oprettet for "at tjene som en pædagogisk ressource for mennesker med kræft i skjoldbruskkirtlen".

Når jeg opfordrer til at se godt og grundigt på dette menneske, gør jeg det for at vise en person af mange, som præger behandlingen af kræft i skjoldbruskkirtlen og hypothyreose på hele planeten, hvor skolemedicinen hersker og hærger. Når man så bliver ramt af kræft i skjoldbruskkirtlen i Danmark, eller i Norge, eller i resten af Europa og i resten af verden... bliver behandlingen af disse kræftpatienter 100% præget af læger som dr. Ain.

At jeg "hænger" netop ham ud, og ikke f.eks. nogen af vores hjemlige kræftlæger... eller nogen andre verdens læger som praktiserer den konforme behandling af kræft i skjoldbruskkirtlen, berører på at dr. Ain er en af de få som højt og tydeligt (og uden skam i livet), rent faktisk forkynder advarsler mod at behandle patienter syge af kræft i skjoldbruskkirtlen med "naturlig thyroid". Og dette endda uanset at de eneste kendte og dokumenterede tilfælde hvor selv de ellers dødbringende lungemetastaser af skjoldbruskkirtelkræft forsvandt... er opnået kun i behandling med "naturlig thyroid".

Når man læser dr. Ains begrundelse for advarsler mod (efter)behandling med "naturlig thyroid" kan man rimelig hurtigt forstå at hundredtusinder af kræftlæger rundt om i verden, blot følger trop og derved begrænser deres patienters muligheder for at overleve de aggressive former af kræft i skjoldbruskkirtlen. Det er altså ikke kun endokrinologer og andre læger, som gør sig skyldige i et enormt svigt af pligt til never do harm eller save your patients with any means, ved bevidst at fravælge "naturlig thyroid" i behandling af syge ramt af skjoldbruskkirtelkræft, og for den sags skyld også i behandlingen af alle andre thyreoidea-patienter...

Her er, hvad dr. Ain skriver om "naturlig" Thyroid:

Brug ikke Armour ekstrakt !
    Patienter med kræft i skjoldbruskkirtlen bør ikke behandles med naturlig thyroid (Armour). Tillad mig at citere fra et af ​​mine tidligere indlæg fra for længe siden:

Levothyroxine (T4) er skjoldbruskkirtlens vigtigste produkt og er hovedsageligt et prohormon med minimal (hvis nogen overhovedet) bio-aktivitet. Levothyroxine har en lang og stabil halveringstid i blodet (en uge) og transporteres ind i cellerne, hvor det omdannes til T3, som direkte interagerer med receptorer, der binder DNA og regulerer gener. Alt dette har været godt undersøgt og udgør en stor medicinsk og molekylærbiologisk litteratur. For patienter uden skjoldbruskkirtel, indtagelse af et rent levothyroxin-produkt sikrer alle de nødvendige thyreoidea-hormoner til opretholdelse af normale metabolske og enzymatiske processer i kroppen.

Der eksisterer således ingen fornuftig grund til at tage Armour-ekstrakt eller en blanding af syntetisk T3 og T4. De fleste af mine kolleger, og jeg selv ville blive lykkelige, hvis Lægemiddelmyndigheder havde helt fjernet såvel "Naturlig Thyroid" som syntetiske kombinationspræparater fra markedet. Thyroidekstrakt er en blanding af T4, T3, thyroglobulin og mange andre nedbrydningsprodukter som gør farmakokinetik (det som kroppen gør ved stoffet/red.) uregelmæssig, og næsten umulig at regulere behandlingen uden at undertrykke TSH.

Der er således ikke nogen magisk eller overnaturlig eller nogen fordel ved dette dyre-produkt. Armour Thyroid indeholder en blanding af hormoner, der produceres i svin, ikke i mennesker. Det eneste rimelige lægemiddel for mennesker er ren syntetisk levothyroxin. Kun under den levothyroxine-frie forberedelse til radioaktiv-jod-scanninger og eller radioaktiv-jod-behandling, at Cytomel kan anvendes i de første fire uger (Cytomel er syntetisk T3/red.) Cytomel har også meget begrænset effekt som supplerende behandling af myxedema koma, der jo udmærket reagerer på syntetisk levothyroxin. Iflg. et medicinsk studie gennemført for et par år siden, tyder det på at tilskud af kombinationen T3/T4 i behandling af hypothyreose, er ikke generelt accepteret af endokrinologer af mange gode grunde, der alle er blevet bekræftet af et utal af kliniske forsøg (den gode doktor angiver dog ikke kilderne til denne påstand/red.).

Der er intet vundet ved at vælge lægemidler fremstillet af "naturlige" ekstrakter. Sådanne produkter findes ofte i helsekost, og er ofte farlige, urene, ukontrollerede og udokumenterede. Betegnelsen "naturligt" produkt, blot fritager producenterne fra at skulle bevise produkternes renhed, sikkerhed og effektivitet overfor lægemiddel-myndigheder (som er bemyndiget til at beskytte os mod dårlige lægemidler). Ved kalde disse produkter for "naturlige" og dermed fritaget for statslig kontrol, høstes store økonomiske gevinster på bekostning af offentligheden.

Mange nye lægemidler, såsom Taxol (fra taks ) og gamle lægemidler, såsom penicillin (fra mug), kommer fra kilder i naturen. I sammenligning med helsekostbranchens hokus-pokus produkter, de naturlige produkter fremstillet af medicinalindustrien er strengt renset og testet inden de bliver gjort tilgængelige som lægemidler. Det er muligt, at et par af de dårlige "naturlige" produkter kan indeholde en brøkdel af et nyttigt virkestof, blandet med langt større mængder af giftige og ubrugelige "naturlige" kemikalier. Så næste gang du køber disse "naturlige" piller, husk at de ikke er fremstillet af en pålidelig lægemiddelproducent. Og husk endelig også - i kølvandet på erfaringer med "kogalskab" i England og den kendte tilstedeværelse af prionsygdomme i køer, får, mennesker og andre pattedyr - bør alle, der bevidst foretrækker et animalsk ekstrakt-produkt frem for et kemisk rent, syntetisk lægemiddel - få deres hoveder undersøgt for spongiform encephalopati ("kogalskab" mener den gode doktor/red.).

—ThyroidCancerHelp, July, 2007
    http://www.thyroidcancerdoctor.com/help.html
    Sist endret av Admin; 07-04-18 kl 13:17 Begrunnelse: Links opdateret
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard Kogalskab af "naturlig" Thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Dr. Kenneth B. Ain
    Så næste gang du køber disse "naturlige" piller, husk at de ikke er fremstillet af en pålidelig lægemiddelproducent. Og husk endelig også - i kølvandet på erfaringer med "kogalskab" i England og den kendte tilstedeværelse af prionsygdomme i køer, får, mennesker og andre pattedyr - bør alle, der bevidst foretrækker et animalsk ekstrakt-produkt frem for et kemisk rent, syntetisk lægemiddel - få deres hoveder undersøgt for spongiform encephalopati ("kogalskab" mener den gode doktor/red.).
    Kun guderne ved, hvor mange syge mennesker blev skræmt fra at søge "naturlig" behandling fordi lægerne har advaret dem mod fare for kogalskab ved behandling med "Naturlig Thyroid"? Jo længere hypothyreose hærger, jo flere ressourcer, herunder de mentale og robustheden mistes i processen. Jo mindre kan man modstå lægernes argumentation mod behandling med "Naturlig Thyroid". Det kan derfor formodes at "kogalskab-argumentet" har påvirket mange, og har skræmt dem fra at søge redning andre steder, end forgæves i Det Syntetiske Apotek".

Spørgsmål dog består fortsat: hvorfor i alverden stiller ingen et spørgsmålstegn ved disse kogalskab-advarsler i forhold til behandling med Naturlig Thyroid ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Dr. Kenneth B. Ain
    Så næste gang du køber disse "naturlige" piller, husk at de ikke er fremstillet af en pålidelig lægemiddelproducent. Og husk endelig også - i kølvandet på erfaringer med "kogalskab" i England og den kendte tilstedeværelse af prionsygdomme i køer, får, mennesker og andre pattedyr - bør alle, der bevidst foretrækker et animalsk ekstrakt-produkt frem for et kemisk rent, syntetisk lægemiddel - få deres hoveder undersøgt for spongiform encephalopati ("kogalskab" mener den gode doktor/red.).
    Kun guderne ved, hvor mange syge mennesker blev skræmt fra at søge "naturlig" behandling fordi lægerne har advaret dem mod fare for kogalskab ved behandling med "Naturlig Thyroid"? Jo længere hypothyreose hærger, jo flere ressourcer, herunder de mentale og robustheden mistes i processen. Jo mindre kan man modstå lægernes argumentation mod behandling med "Naturlig Thyroid". Det kan derfor formodes at "kogalskab-argumentet" har påvirket mange, og har skræmt dem fra at søge redning andre steder, end i Det Syntetiske Apotek".

Spørgsmål dog består fortsat: hvorfor i alverden stillen ingen et spørgsmålstegn ved disse kogalskab-advarsler i forhold til behandling med Naturlig Thyroid ?

Det er jo en løgn fra ende til anden !

Der er nok ingen andre "fødevare-overførte" sygdomme, som netop BSE eller Bovine Spongiform Encephalopathy, i folkemunde kaldt for "kogalskab", der er så gennemgående undersøgt for de smitteveje der spreder sygdommen til mennesker, via deres mad. Over hele kloden undersøges og forskes i disse smitteveje, og der findes nok ikke en kubikcentimeter af et slagtedyrs kadaver tilbage, der ikke mange gange er undersøgt for netop forekomsten af de prioner, som smitter mennesker med kogalskab.

Alle slagtedyrenes kroppe er opdelt i 4 kategorier for "prion-infectivity", hvor smittefaren er størst i Kategori 1 og "ikke påviselig" i Kategori 4.

Den amerikanske Veterinary Laboratories Agency har udarbejdet en rapport til de amerikanske fødevaremyndigheder FDA Studies of BSE infectivity in tissues of cattle (PDF), hvor man bl.a. kan læse følgende:

Category I - High infectivity
    - brain, spinal cord

Category II - Medium infectivity
    - spleen, tonsil, lymph nodes
    - ileum, proximal colon

Category Ill - Some infectivity
    - sciatic Nerve, pituitary, adrenal
    - distal colon, nasal mucosa
    Minimal infectivity
    - cerebrospinal fluid, thymus, bone marrow
    - liver, lung, pancreas

Category IV - No detectable infectivity
    - skeletal muscle, heart
    - mammary gland, colostrum, milk
    - blood clot, serum, faeces
    - kidney, thyroid gland, salivary gland, saliva
    - ovary, uterus, testis, seminal vesicle

Hvis lægerne kan finde på at undskylde deres egen uvidenhed med at USA er langt væk og de læser ikke alt offentliggjort der... har vores egne EU-helsemyndigheder ligeledes gennemført tilsvarende studier af de forskellige kategorier af kogalskab-smitte i forhold til bestemte organer/væv i kadavere af slagtedyr på vores europæiske slagterier...

I studiet omfattende Categorising the potential infectivity of different organs in BSE-infected animals (PDF), skriver EU bl.a.:

Categorising the potential infectivity of different organs in BSE-infected animals.
    The assessment of the infectivity is based in part on scrapie titres, on the finding of high infectivity in the brain of BSE-affected cattle, on the differential impact of BSE-infective organs on the infection of mice to intracerebral inoculation and on the presumed CJD infectivity of human dura mater and human pituitary gland based on transplant data and the effects of human growth hormone infection. For practical reasons relating to slaughterhouse contamination, some tissues are categorised at a higher level than warranted by their intrinsic infectivity.

Også her findes Thyroid gland anbragt i kategori 4. No detected infectivity.

Det samme gælder for et utal af andre artikler der sammenfatter resultater af tilsvarende undersøgelser... bl.a. disse:

På ingen planeter, på ingen kontinenter, i ingen lande og ingen steder - nævnes thyroid gland dvs. skjoldbruskkirtlen - som en smittekilde til kogalskab...

... så HVORFOR lukker vores læger denne ÅBENLYSE løgn ud, når den er så let at modbevise, som at tage et slikkepind fra et barn...

Indlægget er også postet som en selvstændig tråd her, så den bliver let at finde for dem, der skræmte af lægernes kogalskab-trussel, er ved at opgive deres sidste håb med ønske om behandling med "naturlig thyroid"...

Her kan man meget passende stoppe op og spørge sig selv om... når de lyver om det, hvad ellers lyver de om ?
    Sist endret av Admin; 07-04-18 kl 12:49 Begrunnelse: Links opdateret

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,073

Lightbulb I'm go'nna sue you!!

Her er, hvad dr. Ain skriver om "naturlig" Thyroid:

Brug ikke Armour ekstrakt !
    Patienter med kræft i skjoldbruskkirtlen bør ikke behandles med naturlig thyroid (Armour).

Det eneste rimelige lægemiddel for mennesker er ren syntetisk levothyroxin.

Sådanne produkter findes ofte i helsekost, og er ofte farlige, urene, ukontrollerede og udokumenterede.

de naturlige produkter fremstillet af medicinalindustrien er strengt renset og testet inden de bliver gjort tilgængelige som lægemidler.

alle, der bevidst foretrækker et animalsk ekstrakt-produkt frem for et kemisk rent, syntetisk lægemiddel - få deres hoveder undersøgt for spongiform encephalopati ("kogalskab" mener den gode doktor/red.).

I natt syns jeg disse var de aller dummeste - men uansett så er det jo så mye svada presset inn i få linjer, at det er utrolig at han har noen troverdighet - noen steder!!!

Og hvis det var hold i hans påstand om at tyroid-produsenter tjente så grassat på sitt produkt;
    ville de ikke da saksøkt ham - herfra til evigheten!!!?

Det er det jeg går å håper på;
    at tyroid produsentene plukker seg ut noen av de verste jævlene - og lager et aller helvetes rettsoppgjør §§ !!

Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Naturlig thyroid forklart av Jeffrey Dach
    Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 28-07-12, 20:33
  2. Sex, løgne og medicinalindustri... af Ray Moynihan
    Av Anisa i forumet Medisinalindustri
    Svar: 3
    Siste melding: 02-10-10, 21:09
  3. Sex, løgne og medicinalindustri... af Ray Moynihan