Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs up Kokosolie-tandpasta UDEN fluor !

Coconut oil inhibits caries eller Kokosolie hæmmer caries...

Scientists from Ireland have shown that digested coconut oil can attack the bacteria that cause caries. Coconut oil is a natural antibiotic and could be incorporated into commercial dental care products.

A research team from the Athlone Institute of Technology tested the antibacterial action of coconut oil in its natural state and coconut oil that had been treated with enzymes, in a process similar to digestion. The oils were tested against strains of Streptococcus bacteria. They found that enzyme-modified coconut oil strongly inhibited the growth of most strains of Streptococcus bacteria including Streptococcus mutans – a major cause of caries.

Irske forskere har påvist, at fordøjet kokosolie kan angribe de bakterier, der forårsager caries. Kokosolie er et naturligt antibiotikum og kan indarbejdes i kommercielle tandpleje produkter.

Et forskerhold fra Athlone Institute of Technology testede antibakteriel virkning af kokosolie i sin naturlige tilstand og kokosolie, der var blevet behandlet med enzymer, i en proces svarende til fordøjelsen. Olierne blev testet over for stammer af Streptococcus bakterier. Forskere fandt ud af, at den enzym-modificeret kokosolie stærkt hæmmer væksten af ​​de fleste stammer af Streptococcus bakterier, herunder Streptococcus mutans - en væsentlig årsag til caries.

Kilde: http://www.nature.com/bdj/journal/v2....2012.856.html

Godt nok skriver de at kokosolien skal være fordøjelsesenzym-modificeret, men da fordøjelsen begynder i munden og mundvandet indeholder flere fordøjelsesenzymer, da vil jeg mene at beholder man sin kokosolie-tandpasta i munden nogle minutter, da vil den bakteriedræbende effekt alligevel opstå i en vis grad, efterhånden som mundvandets enzymer påvirker tandpastaen i munden. Det smager heller ikke så værst og børn kan tåle at synke den under tandbørstningen, hvilket børn plejer at gøre under alle omstændigheder....

Hvorom alt er - fandt jeg nogle fristende opskrifter på hjemmrørt tandpasta med kokosolie, hvoraf den anden er allerede testet - med stor succes!

Første opskrift

ca. 110 gr kokosolie
    2-3 spsk natron
    lidt stevia (forsigtigt med at dosere: kan blive for sød)
    15-20 dråber af æterisk pebermynthe- eller kanelolie
    10 dråber Grapefruktfrøekstrakt (kan udelades)
    10 dråber af æterisk myrraolie (kan udelades)

Kilden til opskriften og fremgangsmåden findes her: http://wellnessmama.com/1772/how-to-...al-toothpaste/

Danskerne finder det bedste netsted at købe æteriske olier hos Urtegaarden.dk, hvor jeg har handlet siden 1990-erne.

Anden opskrift

6 spsk kokosolie
    6 spsk bagepulver (eller 3 spsk natron)
    25 dråber æterisk olie (efter eget valg alt efter hvad man foretrækker - eucalyptus eller grapefrugt foretrækker forfatteren)
    1 tsk stevia (eller mere hvis man ønsker det sødere)

Kilden til opskriften og fremgangsmåden findes her: http://familysponge.com/health/cocon...e-coconut-oil/

Tredje opskrift

5 dele Magnesium/Kalsium pulver
    3 dele Xylitol (naturligt sødestof for at fjerne den lidt bitre smag af Ca/Mg-pulver)
    2 dele bagepulver (jeg ville nok give den 3-4 dele bagepulver)
    3-5 dele kokosolie (jeg ville holde mig til 5 dele kokosolie)
    Valgfrie ingredienser - æteriske olier for smagen

Kilden til opskriften og fremgangsmåden findes her: http://wellnessmama.com/2500/homemad...hpaste-recipe/
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Kokosolie-tandpasta UDEN fluor !

Apoteket skal ha tomme tuber til salgs, de hadde i alle fall det i gamle dager. Eller fungerer den tannpastaen like godt på et tomt glass, Anisa?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Galdeblære, galdesten og kokosolie
    Av Anisa i forumet Kokosolje
    Svar: 4
    Siste melding: 27-08-12, 19:42
  2. Stop vægten med kokosolie
    Av Anisa i forumet Kokosolje
    Svar: 0
    Siste melding: 23-09-11, 23:12
  3. Vinterdepression uden lægemidler
    Av Anisa i forumet Depresjon
    Svar: 0