Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Angry "Naturlig" Thyroid og Geneve Deklarationen

Geneva Deklarationen blev vedtaget på generalforsamling i World Medical Association, i Genève i 1948. World Medical Association stiftet i Paris i 1945 er en organisation for alle skolemedicinske læger i verden, og alle læger i verden, også i Skandinavien, er medlemmer af World Medical Association gennem medlemskabet i deres respektive, nationelle lægeorganisationer.

Genève Deklarationen blev ændret i 1968, 1983, 1994 og redaktionelt revideret i 2005 og 2006. Det er en erklæring om en læges engagement i de humanitære mål for medicin, en erklæring, der var særligt vigtig i lyset af de medicinske forbrydelser, der netop var blevet begået i Nazityskland få år forinden. Erklæringen fra Genève var tænkt som en revision af den Hippokratiske Ed (Lægeløftet) ved at modernisere dennes udtryk af de etiske og moralske værdier, så de kunne begribes, forstås og udøves i den moderne tid. (Kilde)

Genève Deklaration lyder således:

På tidspunktet for optagelse som medlem af lægegerning afgiver jeg følgende løfter (i nummerorden tilføjet af mig):

1. Jeg afgiver hermed et højtideligt løfte om at vie mit liv til at tjene menneskeheden;
    2. Jeg vil yde mine lærere den respekt og taknemmelighed, der tilkommer dem ("that is their due"/red.);
    3. Jeg vil udøve min profession med samvittighed og værdighed;
    4. Min patients helbred er mit vigtigste mål;
    5. Jeg vil ikke svigte min tavshedspligt, selv efter at patienten er død;
    6. Jeg vil fastholde med alle midler i min magt lægestandens ære og de ædle traditioner;
    7. Mine kolleger er mine søstre og brødre;
    8. Jeg vil ikke tillade patienternes alder, sygdom eller handicap, tro, etnisk oprindelse, køn, nationalitet, politisk tilhørsforhold, race, seksuel orientering, social status eller en anden faktor, påvirke mine pligter som læge;
    9. Jeg vil fastholde den største respekt for menneskeliv;
    10. Jeg vil ikke bruge min medicinske viden til at krænke menneskerettighederne og de borgerlige frihedsrettigheder, selv ikke under trusler;
    11. Jeg afgiver disse løfter højtideligt, af egen fri vilje og på min ære.

Hvad siger du? Kan DU genkende de patient-relaterede løfter i den måde din læge behandler dig på?

Med hensyn til at krænke menneskerettighederne (punkt 10) står der "Jeg vil ikke bruge min medicinske viden til at krænke menneskerettighederne og de borgerlige frihedsrettigheder, selv ikke under trusler". Jeg ved ikke om dette punkt også omfatter UVIDEN, men FNs internationale konvention om økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder - på de medicinsk-relevante punkter lyder således:

Art. 12: Fysisk og psykisk sundhed.

1. De i denne konvention deltagende stater anerkender ethvert menneskes ret til at nyde den højst opnåelige fysiske og psykiske sundhed.
    2. De foranstaltninger, deltagerne i denne konvention skal træffe for at opnå den fulde virkeliggørelse af denne ret, skal omfatte sådanne som er nødvendige for at:
    a) mindske antallet af dødsfødsler og dødeligheden blandt småbørn samt fremme barnets sunde udvikling;
    b) forbedre alle sider af de hygiejniske forhold i det menneskelige miljø og på arbejdspladsen;
    c) forebygge, behandle og bekæmpe epidemiske og endemiske sygdomme samt erhvervs- og andre sygdomme (dvs. alle sygdomme, også lavt stofskifte/red.);
    d) skabe betingelser for at sikre ethvert menneske lægehjælp samt kur og pleje under sygdom.

Hvad siger du? Lyder det i overensstemmelse med den behandling du får hos din læge?

De "røde" markeringer er mine, og her kan jeg altså ikke begribe, hvordan i alverden hænger det sammen med at det absolutte flertal af skolemedicinske læger i verden, og hos os, hårdnakket afviser halvdelen af det lægemiddel-sortiment, som findes til rådighed for behandling af thyreoideapatienter - Natural Thyroid USP - og i stedet begrænser de behandlingen til kun og udelukkende syntetisk T4.

Hvordan hænger alle disse ærværdige verdenserklæringer sammen med den - netop svigtende alle disse verdenserklæringer - praksis som udøves i vores lægeklinikker af læger og speciallæger?

Eller er alle disse læger måske for meget "søstre og brødre" som netop står angivet som en pligt i punkt 7, i denne Genève Deklaration, så solidariteten med "søstre og brødre" for hinanden indenfor lægestanden, altid er nødt til at vinde OVER solidariteten med patienter?

Eller er alle disse læger bundet af løftet om at yde deres "lærere den respekt og taknemmelighed, der tilkommer dem" som angivet som en pligt i punkt 2 i Genève Deklarationen?

Hvad hvis patienternes tarv ikke kan tilgodeses fordi loyaliteten over for "søstre og brødre" og taknemmelighed og respekt over for "lærere" vejer tungest, eller endda er UFORENELIGE?

Hvorfor overholder lægerne kun de løfter som gavner dem selv og deres egne kolleger?

Til dig som læser disse ord siger jeg:

Læs en gang til punkterne under Genève Deklaration og punkterne i Art. 12: Fysisk og psykisk sundhed under FNs internationale konvention om økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder - her i indlægget...

... og spørg dig selv OM du virkelig mener, at lægerne lever op til deres egne løfter i dit tilfælde?

Lægerne har PLIGT til at yde DIG den bedste behandling, uanset af hvor mange kendte metoder eller kendte lægemidler skal afprøves først for at DU kan opnå størst muligt bedring.

Når de hårdnakket afviser halvdelen af det lægemiddel-sortiment, som findes til rådighed for behandling af thyreoideapatienter - Natural Thyroid USP og i stedet begrænser de behandlingen kun og udelukkende til syntetisk T4 - svigter de DIG ved at svigte alle de løfter, som netop ellers skulle gøre dem til "rigtige" læger.

Der er i realiteten kun Lægeløftet, Verdenserklæringer, Deklarationer og Konventioner til forskel mellem læger og kvaksalvere.

En læge som ikke overholder de selvsamme løfter - lægestandene ellers SELV har opstillet og sværget at overholde - løfter som alene definerer hans eller hendes lægegerning, fortjener hverken din respekt eller din tillid!

Husk DET næsten gang du nok en gang bliver tvunget til fortsat behandling med det syntetiske T4-fake, uanset at det gennem flere år, alligevel ikke har genoprettet dit helbred nok til bare et nogenlunde normalt liv.

Hvis du fortsat er i tvivl om din læge behandler dig ordentligt og med respekt, læs mere om Lægeløftet her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8033
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Unhappy Sv: "Naturlig" Thyroid og Geneve Deklarationen

Min usigelig dyb medfølelse for Tonjemy, hvis tillid til sin læge har i dag mistet sin uskyld. Og som er kun een i en uendelige række af andre syge i samme situation.

Det er kun ringe trøst at finde i erkendelsen af, at lægestanden svigter her ikke kun patienterne, men den svigter også lægestandens eget Æreskodeks.

Lægerne dør ikke af at svigte deres Æreskodeks, men det gør deres patienter!

Der er mange måder at dø på af lavt stofskifte.

Havde lægestanden selv overholdt, hvad den - øjensynligt kun til pynt, har vedtaget i Helsinki i 1948, for at råde bod på de medicinske forbrydelser, der var blevet begået i Nazityskland få år forinden - ville der ikke være nogen grund til, nok en gang at minde dem om de konventioner, de selv har forpligtet sig til at overholde og... men som de siden bliver ved med at overtræde!

Hvad siger du? Lyder det i overensstemmelse med den behandling du får hos din læge?

Hvorfor overholder lægerne kun de løfter som gavner dem selv og deres egne kolleger?

... og spørg dig selv OM du virkelig mener, at lægerne lever op til deres egne løfter i dit tilfælde?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 10-11-14, 23:57
  2. Naturlig thyroid forklart av Jeffrey Dach
    Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 28-07-12, 19:33
  3. Ulike preparatmerker - naturlig thyroid
    Av smgj i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 02-08-10, 08:54
  4. Resept på naturlig thyroid