Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    8

Standard Sv: Jeg ønsker at leve et liv uden medicin

Kære alle,

Jeg har tidligere spurgt her i forummet:
    - 1) Kan man virkelig ikke få Eltroxin 25 mg?...Det ville jo være nemmere i forbindelse med nedtrapning, at tage 1 pille eltroxin 25 mg om dagen fremfor 1 pille eltroxin 50 mg hver anden dag.. Det er jo ikke en god ide at skære 1 pille eltroxin 50 mg over (virksomme stof kan ligge spredt)

Der er svaret, at Euthyrox findes som 25.
    Men er Eltroxin og Euthyrox 100 det samme? Nu har jeg taget Eltroxin i 2 år, og vil gerne fortsætte med den. Kan man virkelig ikke få 25 mg? eventuelt i udlandet?

eller kan man virkelig ikke skære Eltroxin-pillen midt over, så man kun få halvdelen af det virksomme stof?
    Ved I om der er tænkt over indholdet i Eltroxin-pille??

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Mvh.
    Pasval
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Det virksomme stoffet i begge disse SKAL være det samme, Her i Norge brukes Levaksin som også SKAL være like de andre med tanke på det virksomme stoffet.
    Levaksin kan iallefall deles.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    621

Hej Pasval,

Du ville have fået svar for længe side, hvis en af os vidste det. Det bedste er at spørge din læge - eller gå på apoteket og købe en tabletdeler.

Der er ikke så mange brugere af Eltroxin herinde, fordi der på et tidspunkt blev ændret på sammensætningen af medicinen, så den gav en masse bivirkninger. Derfor er mange skiftet til andet, og i Danmark kan det være Euthyrox (som fås i 25 mcg).

Prøv at Google dig frem til indholdsstofferne i de to typer medicin - eller læs lidt mere herinde. Her er rigtig meget god information.

Du kan rigtig mange steder på nettet finde historier om remission, og for nogle er det lykkedes at komme af med medicinen. Jeg ville gå den vej og studere deres succeshistorier og finde ud af, hvor store mine chancer er for at komme af med medicinen. De fleste jeg har set indebærer, at årsagen til en autoimmun reaktion i kroppen er fundet og helet/udryddet/helbredt.

God vind - Tina

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    621

Hej Pasval,

Måske er der noget her: http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...r-store-gener/. Vil lige sige, at jeg ikke har læst det igennem.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    8

Kære Tina
    Tak for dit virkelige relevante og gode indlæg.
    Held og lykke med dit helbred & liv.

Vh.
    Pasval
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Siste melding: 13-09-14, 09:20
  2. Jeg ønsker at leve et liv uden medicin
    Av pasval i forumet Presentasjoner
    Svar: 9
    Siste melding: 31-03-14, 18:51
  3. Svar: 13
    Siste melding: 12-02-14, 21:06
  4. Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
    Av ayla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-09, 16:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn