Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Standard Sv: Hvor dårlig kan man bli av høy anti-tpo?

Jeg sier vel ikke at medisinene ikke vil virke fra dag 1, men at det vil ta lenger tid å "rette opp " og kjøre igang prosessene igjen. Og at det for en person dermed vil ta (til dels nye) lenger tid før man kjenner seg veldig mye friskere.

Når det gjelder d-vitamin, jern og magnesium så håper jeg at du tar tak i dette og jobber med det. Slike mangler gir ofte symptomer i seg selv, og bidrar til en dårlig almenntilstand, og ekstra mye i en kropp som allerede slurer en del.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2014
    Sted
    Østlandet
    Alder
    34
    Meldinger
    15

Standard Hva kan hjelpe mot hoven skjoldbruskkjertel?

Hei dere!

Nå er jeg litt desperat, så jeg håper det er noen kloke hoder som vet råd
    (Jeg har prøvd å søke på forumet etter svar, men har ikke funnet noe.. Kanskje jeg bruker feil søkeord, så jeg tar imot forslag med takk.)
    Jeg sliter så med hoven skjoldbruskkjertel nå; det presser sånn at jeg føler jeg hele tiden tiden er på nippet til å brekke meg og jeg får vann i munnen. Jeg sliter med å sove fordi det er så ubehagelig.
    Jeg har hatt dette før, men det er veldig lenge siden og ikke så ille som nå. Det svinger litt, så innimellom kan jeg føle meg litt eller mye bedre uten at jeg klarer å se sammenhengen. Jeg tenker at det er noe jeg kanskje har spist, men jeg vet ikke og klarer ikke finne ut av hva det isåfall kan være. Jeg har søkt mye på nett om kosthold, men synes det er vanskelig å finne konsekvent informasjon..

Så mitt spørsmål er: Er det noen som har noen råd for hva jeg kan gjøre for å få ned hevelsen/angrepet på skjoldbruskkjertelen? Enten om det er mat jeg burde spise mer av eller noe jeg burde holde meg unna eller noe helt annet.
    Jeg har Hashimotos, men ikke for høye andre stoffskifteverdier.
    Jeg takker for alle svar!

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,354

Exclamation Sv: Hvor dårlig kan man bli av høy anti-tpo?

Hej Jean

Det sidste indlæg, du har skrevet i går, er nu flyttet hertil, hvor det (bedre) hører hjemme, ikke mindst fordi alle som før har skrevet til dig (i denne tråd) får en automatisk email om nye indlæg, og kan måske bidrage med noget nyt.

Hvordan står det til med dit privatliv m.h.t. hjælp og støtte i hverdagen? Er der nogen i familien, som kan bistå dig med det praktiske, som f.eks. at hjælpe med at få alle udskrifter med resultater af undersøgelser, du har været igennem? Det er nok ganske forståeligt, at i din situation, er der ikke meget du selv har kræfter til, men det kan være ganske gavnligt med alle (eller de fleste) udskrifter når/hvis du evt. opsøger en ny læge. Har du råd til en privat læge? Det lader til, at de offentlige læge-tjenester har allerede fejlet stort, i dit tilfælde. De skulle skamme sig, skulle de!
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Apr 2014
    Sted
    Østlandet
    Alder
    34
    Meldinger
    15

Standard Sv: Hvor dårlig kan man bli av høy anti-tpo?

Admin:
    Tusen takk for hjelp og for omtanke
    Jeg er litt bedre enn forrige gang jeg skrev, men er fortsatt mye sengeliggende og husbundet.
    Jeg er veldig heldig som har fantastisk familie og venner som stiller opp på alle mulige måter, så jeg får den hjelpen jeg trenger. Kommunen har også bidratt med hjelpemidler. Jeg føler meg rett og slett godt ivaretatt på alle plan

Ang. privatlege så har jeg vurdert det. Særlig en klinikk hvor jeg har forstått de har bred kompetanse på dette med stoffskifte. Men det ligger dessverre langt unna og jeg har foreløpig ikke helse til å reise dit. Men jeg er uansett litt skeptisk til om selv de vil gi meg medisiner med de nivåene jeg har...

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
    Av Babe i forumet Hydrocortison
    Svar: 15
    Siste melding: 24-06-10, 20:06
  2. Svar: 8
    Siste melding: 21-05-08, 21:35
  3. Hvor dårlig kan man bli av hypothyreose?
    Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 06-01-07, 21:10
  4. Hvor kan man klage på dårlig pasientbehandling?
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 3
    Siste melding: 24-11-06, 18:12
  5. Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
    Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 15-06-05, 18:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn