Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Lightbulb The Iodine Crisis av Lynne Farrow

The Iodine Crisis:
    what you don’t know about iodine can wreck your life

by Lynne Farrow (Author), David Brownstein MD (Foreword)

Paperback: 288 pages
    Publisher: Devon Press; First edition (March 18, 2013)
    Language: English
    ISBN-10: 098603200X
    ISBN-13: 978-0986032004
    LynneFarrow.net
    Amazon.com
    Amazon.co.uk
    Saxo.com

Interview with Lynne Farrow, Author of The Iodine Crisis (Part 1)
    Interview with Lynne Farrow, Author of The Iodine Crisis (Part 2)
    The Iodine Crisis by Lynne Farrow (Book Review) by Jeffrey Dach M.D.

En spesifikk og detaljert, norsk omtale av boken her: aetherbloggen.

• Les: Del 1. Introduksjonen
    • Les: Del 2. Forfatterens egen historie
    • Les: Del 3. Jodets historie
    • Les: Del 4. Brom, jod og kreft
    • Les: Del 5. Hvordan ta jod-tilskudd

About the Book: Thanks to environmental pollutants Iodine deficiency has become a worldwide epidemic. Everybody knows pollutants cause cancer. What they don't know is that these pollutants cause a deficiency that can make us sick, fat and stupid. Iodized salt--supposedly a solution to iodine deficiency-- is actually a nutritional scam which provides a false sense of security. The Iodine Crisis explains how we became so deficient, then shows the time-tested solution to reversing many conditions. Lynne Farrow reveals how she and thousands of other patient-activists changed their lives by researching and using iodine. Frequently Asked Questions cover everything you need to know about iodine. The proof of iodine's benefit is demonstrated by the dramatic case studies shared in this book.

About the Author: Lynne Farrow is a whistle blower. She is also a journalist, researcher, former college professor and speaker. Her own experience with breast cancer led to the discovery that someone had stolen a medicine with proven benefits reaching back 15,000 years. A medicine that not only helped her, but has helped millions. She currently serves as the Director of Breast Cancer Choices, Inc., a nonprofit organization dedicated to the scrutinizing the evidence for breast cancer procedures and treatments. Lynne is the editor of IodineResearch.com, where she has compiled materials for both beginning and advanced iodine investigators. Visit Lynne's website at LynneFarrow.net.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Thumbs up Iodine: The Most Misunderstood Nutrient

Iodine: The Most Misunderstood Nutrient
    Presented by David Brownstein MD

Dr. David Brownstein is a Board-Certified family physician (fastlege/red.) and is one of the
    foremost practitioners of holistic medicine. He is the Medical Director of the Center for Holistic
    Medicine in West Bloomfield, MI. Dr. Brownstein has lectured internationally to physicians and
    others about his success in using natural hormones and nutritional therapies in his practice.
    He is a graduate of the University of Michigan and Wayne State University School of Medicine.
    Dr. Brownstein is a member of the American Academy of Family Physicians and the American
    College for the Advancement in Medicine.

Dr. Brownstein has received two prestigious awards by his colleagues. The first was given by
    the American College for the Advancement in Medicine at the 2005 annual meeting. The award
    was the Norman E. Clarke Sr. Award for Science and Practice. The second award was given by
    the American Academy of Integrative Medicine at their 2005 annual meeting in Florida. This was
    titled, 2005 ARC Excellence Award for Distinguished Clinician for his “Advancement in the Diagnosis
    and Treatment of Chronic Diseases.”
    Read more: Drbrownstein.com
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Thumbs up Disorders that come from iodine deficiency

Disorders that come from iodine deficiency.
    Presented by Sherry Tenpenny, DO

In this video, Sherry Tenpenny, DO speaks about the deficiency of iodine as well as the disorders
    that it causes. She goes into detail about the individual conditions caused by iodine deficiency and
    how to treat them.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    621

Standard Sv: The Iodine Crisis av Lynne Farrow

Tak Mod

Det var virkelig informativt Jeg har nu set begge videoer, og de er rigtig gode (jeg er alene hjemme )

Jeg er nu kureret for min job-fobi. Og jeg har fundet ud af, at det, der altid har skræmt os, er kun den halve sandhed. Wolff-Chaikoff effekten ved for meget jod - det med at skjoldbruskkirtlen lukkede ned - faktisk var en begrænset periode. Der blev udgivet et studie året efter, der viste, at efter 50 timer fungerede skjoldbruskkirtlen igen (det var hos rotter, der havde fået så for meget jod).

Der er målt op til 200 forskellige kemikalier i brystmælk - det bør give stof til eftertanke. De stoffer, der konkurrerer med jod, er bromid, chlorid og fluorid. Når man begynder med jod, vil de blive skyllet ud. Så jod er også detox.

Tina

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Thumbs up Enig med Tina

Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
    Det var virkelig informativt Jeg har nu set begge videoer, og de er rigtig gode (jeg er alene hjemme ) Jeg er nu kureret for min job-fobi. Og jeg har fundet ud af, at det, der altid har skræmt os, er kun den halve sandhed. Wolff-Chaikoff effekten ved for meget jod - det med at skjoldbruskkirtlen lukkede ned - faktisk var en begrænset periode. Der blev udgivet et studie året efter, der viste, at efter 50 timer fungerede skjoldbruskkirtlen igen (det var hos rotter, der havde fået så for meget jod).
    Enig. Jeg har allerede brokket mig over Wolff-Chaikoff effekten i denne tråd.

Det er en kendsgerning, at forskningen bag The Wolff-Chaikoff Effect er ikke troværdig, og hvis tilsvarende blev gennemført i dag, på tilsvarende præmisser og "effekten" blev konkluderet som den blev i 1948 - ville den blive kategoriseret som "videnskabelig uredelighed. The Wolff-Chaikoff Effect er hele den skolemedicinske professions kollektive selvbedrag, der har skadet planeten Jordens samlede befolkning mere, at alle tidernes naturkatastrofer og krige tilsammen!

Dr. Abraham kommenterer denne sag således: "Shortly after the Axis powers capitulated and World War II came to an end, UC-Berkley dropped a bombshell in 1948, which became known as the Wolff-Chaikoff Effect. Where the swords of many nations failed, the pens of two men succeeded. The Wolff-Chaikoff Effect resulted in the removal of iodine from the food supply, and most likely caused a lot of misery and death in the US due to its negative impact on iodine consumption by the population and on the use of inorganic, non-radioactive iodine in medical practice." (Kilde, find "The Wolff-Chaikoff Effect: Crying Wolf?")

Denne latterlige "epokegørende" videnskabelig artikel, der siden 1948 har skadet helbredet hos mennesker over hele Jorden, bærer den fine overskrift "Plasma inorganic iodide as a homeostatic regulator of thyroid function" og er en direkte forløber for opfindelsen af begrebet: The Wolff-Chaikoff Effect. Artiklen kan læses her.

Problemet med denne "forskning" er, at dr. Wolff og dr. Chaikoff overhovedet IKKE vurderede "thyroid function" undervejs og fremsatte denne "forsknings" konklusioner, uden en eneste gang at have målt værdier af T4 og T3. For det er netop det, som er sket: Skjoldbruskkirtlens funktion vurderedes uden at måle thyreoideahormoner i forsøgsrotter. The Wolff-Chaikoff Effect er aldrig blevet efterprøvet/verificeret af tilsvarende forskning på mennesker. Og helt ærligt...

... hvad i alverden skulle man også efterprøve/verificere når ingen The Wolff-Chaikoff Effect manifesterede sig i de stakkels forsøgsrotter, de udviklede hverken hypothyreose, hyperthyreose eller knuder... uanset at den mængde jod hver af dem blev injiceret med ville svare til, at et menneske på ca. 70 kg blev injiceret med 155.555 mcg jodid = ca. 150 mg jodid ad gangen. Det har Wolff og Chaikoff reddet ved at opfinde "escape" from Wolff-Chaikoff Effect, og så forblev denne "effekt" gudskelov farlig, uanset at den slet ikke forekommer i virkeligheden.

I virkeligheden har den moderne medicinske forskning allerede selv ført bevis på at jod er ufatteligt trygt selv i megahøje doser. Man skal op på mellem en kvart og en halv million mcg ren jod pr dag, i 1-2 uger indtil akkumuleret til 3.730.000 mcg ren jod i kroppen. Dernæst videre til en vedligeholdelsesdose på 100-400 mg jod dgl. hvilket svarer til mellem 37.300 og 149.200 mcg rent jod dagligt, og alligevel vil det hos 90-98% af brugere aldrig nogensinde påvirke thyreoidea i retning af hypo eller hyper... Bare se indlæg om Amiodaroine.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Iodine - Jod-tråden
    Av Thomas W H i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 12
    Siste melding: 26-02-16, 15:36
  2. When Is Radioactive Iodine REALLY Necessary?
    Av Mod i forumet Natural Thyroid Solutions
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-13, 04:32
  3. Iodine - Jod-tråden
    Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte og jod
    Svar: 8
    Siste melding: 05-10-09, 12:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder