Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

Standard Sv: Armour og blodprøver

Det er forskjellig hvor mye vi trenger. Jeg fungerer nå godt på 150mg Armour, og har en kroppsvekt på litt over 70kg. Under opptrapping var det perioder med hjertebank, såpass at jeg på første forsøket valgte å gå tilbake til Levaxin. Heldigvis gjorde jeg et forsøk til . Merker nå bare litt hjertebank når jeg legger meg. Jeg har delt opp dosen og tar 90mg om morgenen, 60 om ettermiddagen.

Datteren min, som veier 15 kg mindre, må opp i 210 mg for at det skal fungere. Det er antagelig fordi hun bruker p-piller, tilskudd av østrogen virker slik at du trenger mer tyroksin. Jeg ønsker deg lykke til med forsøket!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Sånn helt generelt pleier jo stoffskiftet (og behovet for stoffskiftehormoner) å synke med alderen også. Så det er ikke sikkert det bare er p-pillene som utgjør forskjellen. Og opptak i tarm, omdanning i lever er også personlige faktorer (som også kan variere over tid). Så dermed finnes det ingen fasit av type 0.xxx * kroppsvekt. Det er en av årsakene til at man opererer med at "det er vanlig med vedlikeholdsnivå mellom aaa og bbb". Det er - som alle her sier - så mange faktorer som spiller inn.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    43
    Meldinger
    202

Anisa mener at det ikke er tilfelle at effekten av armour dabber av.. Med meg er det iallefall slik- har en veldig ustabil termostat. Blir varm og litt hyper og stressa i noen timer etter inntak. Blir deretter iskald på hender/ føtter/ mage/ rompe... Slik er det med meg! Men kan hende om doseringen av armour er høy NOK ( bruker bare armour) at depoet vil bygge seg opp slik at jeg slepper å bli kald mellom doseringene.!!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    43
    Meldinger
    202

Unhappy Sv: Armour og blodprøver

Føler formen er forbedret VELDIG på 3 grain armour isteden for to! Føler meg kjappere i hodet, sover godt, magen er bedre, mindre væske i kroppen, mer energi og livsgnist! Har fremdeles litt ustabil termostat men blir ikke fullt så kald som tidligere. Har nok vært underbehandlet i maaange år!!!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Det er viktig å fininnstille dosen, Rigg! Selv har jeg gått fra 180 mg/3 grain som vinterdose, og gått ned 15 mg/ 0.25 grain i det siste. Jeg gikk ned 1/2 grain først, men jeg fant ut at det var for mye. Så det å finne det som er helt riktig for din kropp, og samtidig legge merke til om dosen skal beholdes eller endres over tid (ikke alt er statisk over lang tid), er et stykke arbeid som ikke skal undervurderes

Jeg anbefaler absolutt alle å finne ut hva som er dine helt egne symptomer for under- og overdosering, det varierer fra person til person. Jeg mister fort energi og konsentrasjon, blir lettere kald, alt blir tyngre dersom jeg er underdosert. Ved for høy dose kan jeg bli fort irritert og alt for varm. Men dette er ulikt som mye annet. Vet du hva du har å se etter, er det lettere å bli oppmerksom på at dosen er feil. Har du også noen personer nær deg som vet det samme, kan det være til stor hjelp dersom sløvsinnet og den lave energien stenger mye av hjerneaktiviteten din.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Blodprøver
    Av Bonzo i forumet Blodprøver
    Svar: 23
    Siste melding: 08-11-07, 23:01
  2. Nye blodprøver..
    Av Anne Ma i forumet Blodprøver
    Svar: 10