Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    42
    Meldinger
    12

Standard for høye verdier av IGF-1

Hei, hadde første time hos endo på Aker i dag. Blodprøvene viste at jeg hadde IGF-1 verdi på 45,9, og normalområdet for min alder er 11-40.
    Han var svært opptatt av om jeg hadde merket noen form for vekst i kroppen de siste 10 årene, noe jeg egentlig ikke har. Endo'n forklarte at det kan dreie seg om en hypofysetumor. I første omgang tok jeg nye blodprøver, hvis de også viser forhøyede verdier blir det MR i neste omgang.
    Er det noen her som vet om min verdi kan regnes som lett forhøyet eller markant forhøyet? Glemte selvfølgelig å spørre legen om det... hypohjerne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: for høye verdier av IGF-1

Sitat Opprinnelig skrevet av Cookie Vis post
    Hei, hadde første time hos endo på Aker i dag. Blodprøvene viste at jeg hadde IGF-1 verdi på 45,9, og normalområdet for min alder er 11-40.
    Han var svært opptatt av om jeg hadde merket noen form for vekst i kroppen de siste 10 årene, noe jeg egentlig ikke har. Endo'n forklarte at det kan dreie seg om en hypofysetumor. I første omgang tok jeg nye blodprøver, hvis de også viser forhøyede verdier blir det MR i neste omgang.
    Er det noen her som vet om min verdi kan regnes som lett forhøyet eller markant forhøyet? Glemte selvfølgelig å spørre legen om det... hypohjerne
    Det er ikke så forhøjet igen, i hvert fald ikke nok til en hel tumor-diagnose, synes jeg... Men ellers prøv at følge med i Blondies indlæg i denne tråd: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...l=1#post113703 , hvor der er skrevet en hel del om netop forhøjet IGF-1
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. for høye kolesterol verdier og kostråd
    Av toneij i forumet Kosthold - fett og kolesterol
    Svar: 4
    Siste melding: 25-05-12, 19:22
  2. Hvor høye verdier kan man få av FT4?
    Av Beckasin i forumet Blodprøver
    Svar: 0
    Siste melding: 23-11-11, 21:08
  3. For høye verdier.
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 14-05-11, 10:38
  4. Hva er høye/lave verdier på TRAS?
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Siste melding: 26-06-06, 18:29
  5. Hva er høye/lave verdier på TRAS?
    Av brits i forumet Normalverdiene?
    Siste melding: 26-06-06, 18:29

Bokmerker

Regler for innlegg