Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Haugesund
    Alder
    52
    Meldinger
    24

Exclamation Hei alle sammen

Lenge siden jeg har vært inne her nå. Tenkte bare jeg ville komme med en opplysning. Jeg har lenge søkt på nett etter løsningen på mine problemer. Jeg for min del er mer og mer sikker på at matintoleranse ligger til grunn for det som skjer i min kropp, og holder på å teste dette ut.
    Men det jeg ville opplyse om, er at når jeg søker på gluten og forskjellige symptomer, så dukker det opp ganske mange pasienthistorier der folk forteller at de har trappet ned, og sluttet med medisiner. Thyroid medisin inkludert.

Det er forresten stor forskjell på glutenintoleranse, og cøliaki. Du trenger ikke ha cøliaki for å ha problemer med gluten.

Så ikke for å lage falske forhåpninger, men kanskje det kan være noe å sjekke ut for dere som sliter med stoffskiftet?

Her er et intervju med Dr. Tom O'Bryan. https://www.youtube.com/watch?v=DvK9KZy1xaw Han har virkelig peiling på gluten.
    Ellers finnes det utrolig mye info på nett. Vil også anbefale filmen "MAT" som kan kjøpes her http://www.utenglutenogmelk.info/
    Normale Kortisolverdier
    Medisin helbreder ingenting
    • Mange av våre plager og livsstilssykdommer kan rettes opp med kosthold, ikke minst avgiftning. Dere kan lese mer på hjemmesiden min Krabben.no

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    57
    Meldinger
    621

Standard Sv: Hei alle sammen

Hej Krabben

Det har jeg også læst mange gange - begge dele. Jeg har også tænkt, at det kunne være dejligt, hvis det var det, der var årsagen hos mig

Mel/gluten er blevet så for meget i alting, og så er det modificeret, så vores kroppe slet ikke kan genkende det.

Jeg har været glutenfri i lang tid nu, og det har min mave og mine antistoffer det fint med. Det er ikke lykkedes mig at komme af med medicinen eller trappe ned, men jeg har ro på den autoimmune del, og det er rigtig meget værd.

Tina

Lignende tråder

1. Hei alle sammen
    Av Inemor i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 13-01-11, 11:19
  2. Hei alle sammen
    Av litaogslita i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 17-05-07, 21:59
  3. Hei alle sammen.
    Av munch i forumet Presentasjoner