Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Standard B-Hemoglobin (Fe)

Har været meget plaget af blå mærker i en periode, og har i den forbindelse fået taget en mængde blodprøver, bl.a. B-Hemoglobin (Fe) - Den ligger på 7,4 og ref. værdierne er 7,3 - 10,5. Lægen mener at alt ser fint ud, også denne, men er der nogen der ved om det KAN have noget med dette at gøre?
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,037

Cool Sv: B-Hemoglobin (Fe)

Kan du ha lite K-vitamin i kroppen.. Det falt ifra toppen av hodet mitt nå nettopp
    Henter litt info fra en engasjert lege - Jan-Øyvind Lorgen:

"Vitamin K er nødvendig for å aktivere et lite antall proteiner i kroppen,
    deriblant proteiner som er viktige for normal levring av blodet (blodkoagulasjon),
    som er viktige for å plassere kalsium i skjelettet (1, 3) og som hindrer avleiring av kalsium i bløtvev.
    Helsemyndighetenes anbefalte inntak baserer seg på mengden K-vitamin som er nødvendig for å opprettholde normal koagulasjon / blodlevring.
    Dette betyr at myndighetene mener at vitamin K-mangel er en tilstand hvor det tar lengre tid før blødninger stanser,
    fordi koagulasjonsfaktorene som er avhengige av vitamin K for å aktiveres, i for liten grad blir aktivert (1, 3, 4).
    "
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Standard Sv: B-Hemoglobin (Fe)

Det kan godt tænkes – jeg løb nemlig tør for mine D3-K2 vitaminer, som jeg ellers har taget de sidste 3-4 år. Jeg havde to glas alm. D3 stående, så tænkte jeg ville bruge dem før jeg bestilte nyt. Jeg vil straks finde mere fra Jan-Øyvind Lorgen og få bestilt de sædvanlige D3-K2'ere. Tak for oplysningen. :-)
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 07-09-10, 19:32
  2. Lav blodprosent / hemoglobin
    Av Vilma i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 03-09-10, 15:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn