Sitat Opprinnelig skrevet av Monica B Vis post
Jeg bruker Erfa 30 mg pr dag ( i ca 1 år) og er usikker på om det hjelper. Noen ganger blir jeg så trøtt og kraftløs og får mye smerter I ledd og muskler og tenker at jeg tar for mye når jeg tar 30 mg pr.d. Så jeg tar 1tbl ca 2. hver dag, men har egentlig ikke peiling på om det hjelper. Anti-tpo har falt fra 850 og ligger nå stabilt på rundt 300.

Jeg spiser glutenfritt og laktosefritt. Men klarer ikke helt å være konsekvent på å holde meg unna sukker. Jeg har irritable tam og spiser mat etter FODMAP prinsippet. Så jeg er bedre enn på mange år, inntill jeg nå ha fått Menoragi. Jeg ha fått tips om Maca-pulver fra en Hashimotos side på facebook. Prøver ut det og har i dag bestemt meg for å kutte Provera, så får han gynekologen bare bli sur
For meg høres 30 mg/dgl Thyroid Erfa ut som en babydose. Var jeg deg, ville jeg ha øket Erfa'n gradvis til du føler at du får det bedre

Jeg tar også Erfa, men jeg begynte på 60 mg og økte gradvis. På det meste hadde jeg 310 mg, men da følte jeg selv at det ble litt for mye. Nå tar jeg 250 mg/dgl.

Med autoimmune sykdommer er det viktig å kutte sukker, gjær, mel, laktose og kasein i melka. Når leger ikke ser sammenheng i symptomer og autoimmune sykdommer, blir mange fortalte at symptomene "sitter i hodet".

Men vi må være våre egne advokater. Jeg har f.eks også en autoimmun sykdom. Ulcerøs kolitt er autoimmunt med fordøyelsesproblem. Men, jeg har lest og lært om kosten SCD (the Specific Carbohydrat Diet) som ble utviklet for hundre år siden av barnelege Sidney V. Haas (1870 1964). Flere tusen av hans pasienter ble friske med å kutte gluten, og spise mat som kunne fordøyes i tarmen - monosakkarider er ett eksempel på kost som tarmen tåler.

Etter hans død, har dr. i biologi Elaine Gottschall skrevet boka Breaking the Vicious Cycle om denne dietten. Hun studerte biologi for å forstå hvorfor dietten virker