Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Lege som tester jod!
-
24-10-14, 11:26 #1
Lege som tester jod!
http://www.frisksomenfisk.com/blogg/...skiftehormoner
Jeg tester mine pasienter for jodmangel. Langt over halvparten av pasientene jeg tester, har mangel.
Jod er et viktig mineral for produksjon av stoffskiftehormoner i skjoldbruskkjertelen, funksjonen til andre kjertler, for utviklingen av hjernen til spedbarn og fostre, og for immunforsvaret. Jodinnholdet i kostholdet har dessverre falt kraftig de siste tiårene.Norske leger er opplærte av helsemyndighetene til å tro at vi får nok vitaminer og mineraler via kostholdet. Kombinert med at jod måles ved døgnmåling av urin og ikke blodprøver, som er tungvint, så tester vi ikke for jodmangel ved lavt stoffskifte. Derfor tror jeg at vi i mange tilfeller behandler jodmangel ved å gi stoffskiftehormoner.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
24-10-14, 12:39 #2
Sv: Lege som tester jod!
Det er håp!Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-11-16, 11:56 #3Uregistrerte Gjest
Hei. Hvem er denne legen som tester jodnivå? Jeg forsøker å finne ham/henne men akk.
-
26-08-17, 09:12 #4
Hei
Legekontoret mitt nektet å la meg teste for jodmangel, delvis fordi de ikke hadde nubb av ide om hvordan det ble gjort, delvis fordi de mente at ingen hadde jodmangel i dette landet(særdeles ikke her på sørlandskysten)
Resultatet ble at jeg ringte til laboratoriet på "mitt" sykehus og spurte om ikke de gjorde denne testen, og om det kunne sende meg en dunk til døgnurin. Nå hadde det seg sånn at denne testen måtte jo egentlig rekvireres av en lege da... Men legen min nekter, sa jeg. Så fikk dama på labben navn og telefonnummer til legesenteret mitt.
10 min senere ringte det en fornøyd legesekretær og fortalte at nå hadde de funnet ut av dette, og hadde bestilt dunk til megJeg måtte riktignok levere denne på sykehuset selv, men det ble hvertfall gjort. Resultatet ble 0,8 (ref >0,8), altså mangel.
Da jeg nå, to år senere, kom tilbake og ba dem om å bestille to dunker, en til meg selv og en til min datter, var det ikke noe om og men, og jeg kunne bare levere den hos dem før kl 08.00, så ble den levert videre til sykehuset. Denne gangen hadde min datter 0,5...
Moralen er: Noen ganger nytter det med opplæring. Stå på krava og ikke gi opp!
Lignende tråder
-
Ny lege
Av Huldrena i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 16-08-12, 23:18 -
Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 06-11-10, 12:20 -
Hvilke blodprøve-tester skal jeg ta?
Av Zena i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 21-03-07, 21:18 -
ALCAT test tester intolerance og ikke faktisk allergi
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 5Siste melding: 13-03-07, 11:40 -
ALCAT test tester intolerance og ikke faktisk allergi
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 5Siste melding: 13-03-07, 11:40
Bokmerker