Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Standard "Mat er Helse" av Bjørn J. Øverbye

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Øverbye har også skrevet boken: Mat er Medisin. Kjenner du eller noen andre her inne den? Er det verdt å kjøpe den?
    "Mat er Helse" av Bjørn J. Øverbye

http://www.caredirect.no/mat-er-helse-bjorn-j-verbye

Først kom naturlegekunsten; så kom skolemedisinen. Hver har hatt sin glanstid. Begge kommer imidlertid til kort i vår tid, fordi de begge glemte at alt liv hviler på ett fundament: sunn ernæring!

Når naturen dør og næringsstoffene forsvinner fra matvarene, da vil bare de som kjenner ernæringens hemmeligheter kunne overleve. Om du blir en av dem, er opp til deg!

"De siste 32 år har jeg samlet flere tusen artikler om mat, mathelse, mattilberedning, samband mellom mat og helse, helsepolitikk med mer. En liten del av dette enorme materialet ble til boka Mat er Helse. Boken tar for seg en side av problemet: hvordan tilgang på rent vann, ren luft og næringsrik, giftfri mat ,skapte mennesker som var henimot ukjent med vårt sykdomsbegrep.

Dette var urbefolkninger som frem til 1930 tallet levde uten kontakt med det vi så vakkert kaller sivilisasjon, men som historisk sett kan kalles et forfall i levesett, ironisk sett ledsaget av en forøket kunnskap om verden som ikke kommer allmennheten til nytte i form av forsvar for de grunnleggende livsbetingelser: ren mat, rent vann og ren luft.

Boken beviser hvordan myndigheter og legestand bevisst har forhindret at befolkningen forstår betydningen av de fundamentale livsbetingelser.

Det materialet jeg har samlet i et langt liv som lege og de feltobservasjoner jeg har gjort på mine mange reiser verden over fra Korea i Øst til California i Vest og Island i Nord til Nord-Afrika i Sør, har gitt meg tilgang på skrevet og opprevet materiale som jeg vil ha ned på papiret som min ”bibel” om de som gikk tapt, hvem som var skyld i det og tider som kommer. Tider da agrobusiness og sykdomsbusiness er forretningsdrift og mennesker er forbruksvare."
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,064

Red face Sv: "Mat er Helse" av Bjørn J. Øverbye

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    "Mat er Helse" av Bjørn J. Øverbye

http://www.caredirect.no/mat-er-helse-bjorn-j-verbye

Jeg fikk kjøpt denne boka for kr 50,- Det lå flere av den i en restekurv utenfor Helsekostbutikken på CC (Drammen).

http://www.ccdrammen.no/Butikker/Mat...e/CC-Naturkost
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. "Valg" av deltidsarbeid relatert til dårlig helse
    Av Bettie B. i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 0
    Siste melding: 18-10-11, 21:08
  2. Artikkel om høyt stoffskifte i "Bedre Helse"
    Av hias i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 24-07-06, 13:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg