Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Jeg er kjempeglad for at forumet finnes !

Jeg er så glad for at vi har dette forumet her på Sonja.
    Hvordan skulle det gå hvis vi ikke kunne gi uttrykk for hva vi mener ?
    Ikke å ha noe fora å fremføre sine gleder og klager i ?
    Ikke å ha noen andre å fortelle sin historie til.
    Ikke kunne få del i andres historie, og lære av den.
    Hvordan skulle vi hatt det da ?

Jeg er kjempeglad for at forumet finnes !

Da jeg hadde gått på Levaxin i over 10 år og det virkelig begynte å røyne på med helse og mot - ble internett mer vanlig og også en spe begynnelse til et likemannsforum så dagens lys. Der fikk jeg lese andres behandlingserfaring og ikke minst deres synspunkter på dette og hint !
    Jeg fikk vite om at det var blank løgn det legene - alle som en - fortalte meg.
    Jeg fikk vite at det fantes andre produkter enn Levaxin.
    På den tiden hadde jeg lenge spurt alle de legene jeg var borti, og det var mer enn 10, om det ikke fantes noe annet enn Levaxin - og svaret fra samtlige var at det gjorde det ikke.
    Jeg hadde aldri hatt stabile prøver og vekten økte og symptomene forverret seg hastig, noe legene jo også merket seg.
    Likevel var alt de gjorde å "finjustere" dosen - og å svare "NEI" på min stadige masing om andre thyroxinkilder !
    Jeg forklarte at når jeg sluttet med Levaxin fikk jeg det bra - i en stakket uke......

Historien er meget lenger, og mye verre, så jeg skal ikke plage dere med å lese noe som sikkert er en repetisjon av deres egen historie.
    Men jeg kom ut av den - på tross av legenes dårlige behandling - på grunn av et likemannsforum.
    Jeg vil særlig takke tre jenter for at jeg kom meg over i et bedre liv.
    Dere vet godt hvem dere er. Alle er innom her, en er meget aktiv.

Jeg skriver dette, fordi jeg selvfølgelig hadde oppsøkt Thyroideaforbundet i sakens anledning.
    Selvfølgelig gjorde jeg det - jeg trengte hjelp og hvor var mer naturlig å spørre ?
    Men akk - det var bare et ekko fra legenes feilinformasjon.
    Det fantes ikke noe annet enn Levaxin - og jeg skulle bare høre på legen.
    Lenge siden ?
    Jo, når man ikke tiltror legene å huske lenger enn tilbake til 1970, så er jo 2002 forferdelig lenge siden.
    I dag er det heeelt anderledes - idag "finnes" faktisk Armour også.
    Så hvorfor ?
    Jo, idag er det faktisk en lege som likestiller thyroxinkildene og benytter den som pasienten har det best med uten andre preferanser enn pasientens velbefinnende.

Så det var altså DET som måtte til for at NTF skulle oppdage Armour.
    Armour som var den enerådende thyroxinkilden i åra 1870-1970.
    Ikke det at det fantes masse pasienter som hadde det forjævlig i underkastelse av dagens behandlingsregime.
    Og det gir jo en ettertanke.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Smile Nå vil jeg gjerne få takke alle de ildsjeler

Nå vil jeg gjerne få takke alle de ildsjeler som har jobbet så iherdig i lang tid !

Det er flott at noen forstår hvor viktig kommunikasjon innen en slik gruppe som vår er. Mange av oss får alt for dårlig info av helsevesenet. Vår gruppe hører desverre til i bunnsjiktet i så måte. Vi blir ikke gjort oppmerksom på hverken rettigheter, prognoser eller hvilke medisiner som kan være aktuelle - det skal vi visst finne ut selv.

Det er faktisk også viktig at denne kommunikasjonen når andre grupper. Kall det gjerne sniklesing, men det er slik vi når ut til andre. Det er viktig at vi når Google - har mange ganger møtt meg selv i døra der
    Andre sykdomsgrupper, politikere, nyhetsfolk og helsepersonell.

Det er viktig for oss at vi blir hørt, så takk for deres iherdige innsats !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Finnes det behandling? Høy TSH + Høy FT4
    Av hh83 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 18-08-11, 08:04
  2. Finnes det potetgull som er glutenfritt?
    Av gutt_81 i forumet Glutenfritt
    Svar: 4
    Siste melding: 10-07-08, 20:13
  3. Angelina ble kjempeglad for å finne forumet og banker på
    Av Angelina i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 23-10-07, 09:34
  4. Finnes det noe støtte å få til tannbehandling?
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 3
    Siste melding: 01-10-07, 11:28
  5. Finnes det leger som vet noe om dette?????
    Av mina76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 13-06-06, 12:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn