Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Standard Den gode fastlegen min

Det begynte å bli litt lite Armour igjen i boksene, så jeg sendte en melding til legesenteret og spurte om det kunne ordnes med resept på nytt. Noen timer etter ringte telefonen, da var det fastlegen som var på tråden. Det var helt i orden med ny resept, og ikke noe problem å få skrevet ut fire forskjellige styrker fra 15 til 120 mg, slik at det var lett å justere dosen.

Han spurte hvordan det gikk med henvisningen han hadde sendt til spesialist, i og med at jeg hadde strevd med å få komme til en slik som kunne skrive søknad til Helfo om å få Armour bå blå resept. Han har prøvd å søke for meg, fått avslag fordi det måtte søkes av spesialist. Så hadde han ringt endokrinolog på sykehuset og fått anbefaling om at Armour kunne brukes, søkte på nytt, og fikk avslag på nytt. Jeg har time hos indremedisiner i februar på Pilestredet park spesialistsenter, og skal prøve å få han til å søke. Så regner jeg med å få avslag, og skal anke (krigslysten!).

I tillegg kunne fastlegen fortelle at han nå hadde skrevet ut Armour til en annen av sine pasienter som ikke ble bra med Levaxin, fordi det gikk så bra med meg! Han hadde dessuten vært inne på stoffskifteforum på nettet og lest, og sett at det gjaldt flere, er det ikke utrolig bra? Jeg blir så glad for at jeg har en lege som klarer å tenke litt utenfor boksen, som leser seg opp, og som hører på det jeg sier jeg har lyst til å ta med en blomst til han, neste gang jeg skal dit! Måtte det bli mange flere som han!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    734

Standard Sv: Den gode fastlegen min

Høres ut som han er vel verdt en blomst. Håper han også i møte med andre leger står på for sin måte å behandle på.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,757

Jeg tok med en vinflaske til de fantastiske folkene som flyttet for meg. (Ikke en skramme på de treskjærte skapene mine!) Så en lege som er så flott trenger VIRKELIG en blomst (tipper at det kan bli etisk vanskelig med en vinflaske, kanskje... men blomster er jo som regel akseptert)!
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    57
    Meldinger
    621

Det er dejligt, når der er noget positivt om lægerne, det giver lidt håb

Min fastlæge har overrasket mig med at være samarbejdsvillig. Han søgte udleveringstilladelse og skrev recept uden indvendinger.

Jeg var overrasket men meget glad, da jeg gik der fra

Tina

Lignende tråder

1. Erfa/Armour hos fastlegen
    Av janis i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 31
    Siste melding: 27-06-13, 15:12
  2. ja, ja, da har jeg vært hos fastlegen :(
    Av tcelinet i forumet Hos legen
    Svar: 4
    Siste melding: 22-07-11, 17:11
  3. Fastlegen mener jeg er overdosert