Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 48
    Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    50
    Meldinger
    86

Standard Sv: "Fine" blodprøver, struma og jodmangel?

Hei
    Det venstre brystet mitt synes å ha "vokst". Det er hardt og ømt ut mot siden. Kan dette ha noen sammenheng med jodinntaket? Har jo lest om kroppens jodlager, men... Ble litt bekymrte, jeg...

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg kjøper d-vit-blodprøver gjennom disse:
    http://www.grassrootshealth.net/

Det koster ikke all verden og er bare fingerspissprikking 2ggr årlig. Jeg fikk engang prøven samtidig som en prøve analysert på norsk lab og de var så og si identiske, så den siden av saken er grei.
    Smgj: Det ble tatt d.vit. i februar, og da viste den 87 (50-150) mot 78 i desember. Tar fortsatt tilskudd, selv om legen synes det er unødvendig så lenge jeg er så mye i sola...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Harde bryst - jeg tenker fibrose... det er en uting siden det ofte kan maskere symptomene på brystkreft. (Skjule eventuelle kuler.)
    Dersom det er fibrose så pleier faktisk dette å bli bedre/forsvinne etter en tid på jodtilskudd.

Men jeg vil jo si at harde/bryster som oppfører seg unormalt bør man ta på alvor og få vurdert av en lege kjapt okke som.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Hej Anne

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne7 Vis post
    Hei
    Det venstre brystet mitt synes å ha "vokst". Det er hardt og ømt ut mot siden. Kan dette ha noen sammenheng med jodinntaket? Har jo lest om kroppens jodlager, men... Ble litt bekymrte, jeg...
    Jeg har både haft "fibromer", cyster og fedtknuder i barmen fra ca. 30-års alderen, og har endda fået to cyster fjernet da jeg var i omegnen af 45 og 50 år. Der var i det hele taget "liv" i barmen i de perioder på måneden, der ellers svarede til menstruationscyklus hvor man plejer at få PMS (hos dem som oplever det), helt indtil overgangsalderen var helt overstået.

Om det er Thyroid-behandling (siden 2006) og/eller jodtilskud (siden 2012) ved jeg ikke, men barm-vævet er nu fuldstændig homogent og jævnt. Intet spor af tidligere tiders "fibromer", cyster og fedtknuder, hvor det ellers netop burde mere af end før, alderen taget i betragtning.

Jeg synes, smgj's råd er godt at følge. Få taget mammografi af barmen når du er utryg. Det har jeg gjort selv tidligere i 3 (om)gange, hver gang med resultat ikke-cancer og ingen celleforandringer at spotte i biopsier, så det er jeg holdt op med nu.

De to primære grunde til at jeg valgte tilskud af jod er æggestokke-genetik (kvinder i min slægt døde ofte i utide af ovarie-cancer) og forebyggelse af den mentale og intellektuelle alderdomssvækkelse. Jeg kan klare alt, undtagen ikke at kunne bruge hovedet...

Hvis du ikke har fundet det endnu, ved jeg at Tina har fundet god hjælp i de fleste jod-spørgsmål hos Stephanie Buist ( http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...551#post146551 ). Desuden har jeg læst adskillige pålidelige udmeldinger om et paradoks... Folk "derude" har oftere "bivirkninger" ved de forsigtige (lave) end ved de normale milligram-doser af jod. Lidt i stil med at virke bredt ved tilstrækkelige, og virke selektivt ved lavere doser. Ved at Stephanie Buist har skrevet en hel del om det også.

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Eller ta ultralyd. Lurt hvis det er mange rare klumper i allefall.... Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om. Det gir visst mer detaljert og sikrere informasjon.

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    50
    Meldinger
    86

Hei alle!

Fibromet forsvant helt av seg selv etter få dager. Velger å tro at det er kroppens reaksjoner på jod-tilskuddet, på samme måten som symptomene på jodmangel som tidvis bølger kraftig tilbake, for så å dabbe av igjen. Kanskje er det variasjoner over temaet intox?

Jeg tar 5 dråper (5%) om dagen, men jeg er desverre dårlig på å drikke, så derfor tar jeg et par dager av når prikkingen og synet blir plagsomt...

Hodet hadde jeg allerede begynt å miste, før jeg startet på dette prosjektet, men nå ser jeg en sjans til å stoppe det, kanskje endog komme tilbake der jeg engang var... Noen dager er det bare såvidt jeg kjenner strumaet selv. Ser lysere tider

Takk for hjelp og støtte! Dere er uvurderlige!

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    50
    Meldinger
    86

Lurte på en ting, dere. Er det vanlig å måtte betale toll av frakten når jeg bestiller fra England? Jeg bestilte for £24, under kr 300 altså, men med frakten på nesten £12,, kom totalsummen på £36 og resulterte i kr 248 i toll og avgift? Innrømmer at jeg ble noget irritert...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

De nye tollreglene flyttet grensa til 350NOK, inklusive fraktavgifter/porto, dessverre.
    http://www.toll.no/no/handle-pa-inte...ronersgrensen/
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    50
    Meldinger
    86

Hei dere!

Jeg har tenkt masse på det Anisa har sagt, om at tilbakemeldinger om "bivirkninger" er færre ved høye doser enn ved lave. Like etter at jeg fikk den nye jod-flasken i hus bestemte jeg meg for å gjøre et eksperiment med meg selv, så jeg økte dagsdosen til 10 dråper (à 5mg) og tenkte ikke mer over det... I uke 28 var jeg opptatt med oppussing og innrømmer at jeg slurvet litt med både dråper og tilskudd forøvrig. Da merket jeg det! Prikkingen har vært borte, men med en gang jeg slurvet merket jeg det. Så nå holder jeg meg på ca 10-12 dråper og har det enda mye bedre! Det var altså ikke "overdose" men "underdose" som gjorde at symptomene bølget

Fortsatt god sommer!
    Klem

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    50
    Meldinger
    86

Hei igjen

Fremdeles tar jeg 12-15 dråper (5mg) og fungerer ganske bra på det. Hodepinen er borte men synet er fortsatt ustabilt, så enn så lenge driver jeg på med ulike briller fra Europris alt etter dagsformen. Summa summarum har jeg det fantastisk, sammenlignet med sommeren 2014...

I forbindelse med behandlingen av min psoriasis, ble det tatt nye blodprøver for litt siden.
    TSH 0,18 (0,2-4)
    FT4 18,2 (11-23)
    D3 104 (50-150)
    A 3,4 (>0,7)
    K 0,1 (0,1-2,2)
    B12 351 (170-650)

I tillegg er lymfocyttene mine litt i underkant 0,9 (1,1-3,3), men det tenker jeg at har en viss sammenheng med høyaktiv pso, både på hud og i ledd. Været er oftest ikke optimalt på Sørlandet om vinteren.

Noen som har lyst til å mene noe om disse prøvene?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: "Fine" blodprøver, struma og jodmangel?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne7 Vis post
    A 3,4 (>0,7)
    K 0,1 (0,1-2,2)
    Hej Anne

Det er analyser af A- og K-vitamin i blodet, er det ikke ?

Kan du prøve se efter i resultaterne, hvad nøjagtig heder begge disse prøver?
    Der står sikkert mere end blot A og K.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 11
    Siste melding: 05-04-13, 16:35
  2. "Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
    Av Lærer'n i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 14-11-10, 21:28
  3. "Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben.
    Av i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 16
    Siste melding: 28-09-05, 21:58

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn