Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Uregistrerte Gjest

Standard Hei, jeg ønsker å få tilbakemelding på ting jeg prøver å finne ut av.

Hei, jeg ønsker å få tilbakemelding på ting jeg prøver å finne ut av. Jeg fant ikke ut av denne siden ang "nye tråder" (spørsmål) så jeg har valgt å "svare på tråd" i stedet. Jeg håper ikke dette blir kaotisk av den grunn.

Mine blodprøver den 6/1 2015 viser:
    B-hemoglobin 14,5
    CRP <5
    FB-Glukose 5,5
    S-ALAT 29
    S-Anti TPO <28
    S-Fritt T3 5,2
    S-FT4 (Fritt T4) 14,5
    S-Gamma Gt 17
    S-HDL-kolestrol 1,3
    S-Triglyserider 1,19
    S-TSH 4,5
    S-Urinstoff 4,3
    US Neg

Nye prøver den 28/1 2015 viser
    S-Anti TPO 38
    S-Fritt T3 5,1
    S-FT4 (Fritt T4) 16,2
    S-TSH 4,5

Prøvene er tatt hos fastlegen ca kl 0815 - 0830 før frokost.

Jeg har i mange år hatt mange mystiske symptomer som kommer og går: Håravfall, svimmelhet, rare fornemmelser i føtter og hender (varme, prikking osv), merkbart dårligere syn (ser tekst og tall ofte dobbelt på digitale skjermer), en form for "nevrologisk" reaksjon i kroppen på å gå barbent på kalde gulv/ få et kaldt bein (fra min kone) inntil meg hvis jeg selv ligger varm i senga, kan få "nevrologiske" reaksjoner på kulde og varme, seksuelle problemer med tidlig sædavgang, problemer med å snakke tydelig/ stamming/ glemmer ord og stemmen som blir hes og tunge tanker (depresjon).

Er det noen som kan kommentere mine blodprøver med tanke på hva jeg har opplevd av symptomer? Jeg har lagt om kostholdet mitt med å kutte ut gluten og melk, samt at jeg jevnlig drikker et glass vann tilsatt natron (1- 3 ganger daglig). Dette har gjort at mine symptomer er redusert, men de kan fortsatt vekkes til liv.

På forhånd takk til alle som tar seg tid til å svare.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    621

Standard Sv: Hei, jeg ønsker å få tilbakemelding på ting jeg prøver å finne ut av.

Hej Gjest,

To ting:
    Det er nok en god ide, at du registrerer dig her på forummet og bliver en del af det.
    Du mangler referencer for dine blodprøver. Nogle af dem kan vi gætte os til, men det er ikke godt nok.

Umiddelbart er dit TSH forhøjet. Og umiddelbart ville jeg have troet, at du havde Hashimotos i udbrud med de symptomer, du lister. Det er det så ikke med de lave anti-TPO tal - hvis det er i de referencer, jeg kender til.

Tina

Lignende tråder

1. Vi ønsker nå å bli gravide igjen. Prøver og prøver...
    Av Nanna i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 15
    Siste melding: 18-08-09, 21:32
  2. hvordan finne ut om trette binyrer?
    Av isa1 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 28-06-08, 17:17
  3. Kan man finne ut noe gjennom urinprøver?
    Av gutt_81 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-07, 13:47
  4. Skal vi snart finne på noe gøy?
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 7
    Siste melding: 02-06-06, 23:31
  5. Hvor finne referanseverdier?
    Av Vilde i forumet Blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 05-05-06, 19:00

Bokmerker

Regler for innlegg