Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Barb Gjest

Unhappy Sv: Jeg trenger virkelig desperat råd...

Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
    Hmm, det med at ikke at kunne ligge på venstre side - det har jeg også haft....
    Meg også. :(

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: Jeg trenger virkelig desperat råd...

Herregud så snille dere er som prøver å hjelpe.

Nå kommer det et langt innlegg folkens men vær så snill og ikke la dere skremme av det, for jeg trenger DITT råd.

Beklager alle dere for sent svar tilbake. Har vært helt kaos den siste tiden på jobb og har akkurat hentet meg inn arbeidsoppgavene som ikke ble gjort før påsken, så har endelig tid til å fokusere litt på helsa mi!

Ser mange av svarene tyder på at jeg ikke skal dø av dette! Og det er jo forsåvidt bra:P Men det føles virkelig ikke slik. hver ENESTE natt ligger jeg å teller pulsslag og sliter med pusten. Stormet nettopp ut av huset fordi jeg begynte å slite med pusten.
    Har nå sett at pusten min stort sett blir værre hver eneste gang jeg har spist. Hadde et solid måltid nå, og spiste meg veldig mett. Etter dette fikk jeg heelt panikk følte jeg nesten ikke klarte å puste, og min samboer og jeg måtte løpe ut!! Det å storme ut av huset bruker å bedre ting for min del, vet ikke hvorfor! Men nå begynner det å bli varmere her nede i Spania, og jeg merker at den varme luften på kvelden ikke hjelper like mye når jeg løper ut, som den har gjort tidligere. Så jeg gruer meg fælt til sommeren for å si det slik! iværtfall om jeg ikke finner ut av dette asap.

Det positive fra den siste tiden er at hertebanken min har bedret seg. Veldig lite "hjertekramper" i det siste. MEN ekstremt mye pusteproblemer. Vanskelig å forlklare nøyaktig hvordan det føles. Det er liksom litt tjukt i halsen men det værste er at jeg puster liksom men føler at kroppen ikke får nok oksygen. Og når dette skjer får jeg heeeelt panikk. rart som faen det her assa.
    Når jeg leser hva som står her ser jeg jo at det meste sannsynligvis sitter i hodet mitt. MEN jeg nekter å tro det er hele greia.

En liten observasjon jeg har gjort, vet ikke om den stemmer 100% men de periodene hvor det er meste hjertekramper jeg sliter med så sliter jeg ikke så mye med pusten. Og i de periodene jeg sliter med pusten er det lite hjertekramper.

På tirsdag skal jeg til endokrinolog her nede. Jeg har vært hos han en gang tidligere. Skjønte ikke en dritt hva han sa og vi hadde ikke tolk tilgjenglig. (nesten ingen spanjoler kan noe særlig engelsk. Tro det eller ej)
    Men det han gjorde var å ta litt på halsen min, sjekka pulsen og tok en blodprøve. (denne blod prøver skjønner jeg ikke hvorfor han tok, da det var midt på dagen og jeg hadde allerede tatt dagens dose med levaxin, og slik jeg forstår det skal blodprøve tas "fastende")
    MEN iværtfall på tirsdag skal jeg ta ultralyd av halsen min (slik jeg forstod det) og ta en ny prat med han, jeg krevde tolk tilgjenglig, siden jeg betaler dyre dommer for dette hos en privat lege håper jeg han får fikset dette.

Noen som har noe innspill om hva jeg bør ta opp med han?

Jeg vurderer også å stikke å ta en blodprøve tirsdag morgen før jeg tar medisinen. Dette for å få en liten pekepin på om det ser bedre eller dårligere ut om dagen. Da det er en 4-5 uker siden jeg sjekket at tsh plutselig hadde steget fra normalt til 10.
    Jeg tar blodprøve på en privat lab og får svar tilbake 24 timer senere. Er denne i det hele tatt noen vits når jeg tok prøve hos endokrinologen forrige gang jeg var der?

Og noe jeg har lurt litt på, finnes det noen baggatellmessige ting som gjør at tsh plutselig kan stige? feks jeg var syk i den perioden og ble satt på antibiotika rett etterpå? (jeg tok blodprøven før jeg ble satt på antibiotika)
    Eller at jeg hadde sovet typ 2-3 timer om natten hver natt i lengre tid?
    Eller at jeg var veldig dårlig i magen?(jeg er stort sett alltid dårlig i magen! har vært det i lang tid! tror jeg har noe inntoleranse av noe slag)

Og jeg må spørre igjen om noen kan betrygge meg på noen måte at jeg ikke skal dø! Jeg vet det kanskje høres teit ut, men jeg sitter med en indre uro og dødsangst ut av denne verden. Derfor jobber jeg også døgnet rundt for å prøve å få hodet mitt til å tenke på noe annet, men en gang må jeg jo dra fra kontoret, og når jeg setter meg i bilen på vei hjem begynner jeg å slite som faen og dette vedvarer helt til jeg på et mirakuløst vis slokner på hodeputa.

Beklager et jævlig langt innlegg. Og mange teite spørsmål og at jeg høres ut som et nervevrak her sånn. Men det som er greia folkens er at jeg har bare dere. Det høres kanskje teit ut dette her. Men slik det ligger ann med selvskapene mine har jeg IKKE under noen omstendigheter mulighet for å dra fra spania/sykmelde/snartur til Norge osv.. Jeg har nettopp åpnet en spansk avdeling her nede, satset ALT på dette, alle firmane mine, hele min private økonomi og endel investorer sin økonomi så jeg må få dette i orden før jeg kan ta meg av helse..

Men samtidig må jeg jo overleve i samme slengen. Og mentalt er dere faktisk alt jeg har. Blodprøver, tester osv må jo nesten legene her nede ta seg av så godt de kan. Men jeg har INGEN andre å prate med om dette her, Og jeg har åpenbart fått mye psykiske problemer også som en bivirkning av alle helseproblemene mine. ALLE råd, hjelpene ord og støtte settes umåtelig stor pris på. For jeg har bare dere.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    57
    Meldinger
    621

To ting:

Din aftensmad er der mange grøntsager af natskyggefamilien - tomater, aubergine, kartofler, peberfrugter, mv.? De kan give en overfølsomhedsreaktion og gå udover pusten.

Det er der så også andre ting, der kan.

Har du bestilt tid hos Hertoghe?

Tina

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Sorry, men fortsetter du å
    - både overse de signalene kroppen din gir
    - og ikke søke hjelp for dem.
    så kan du heller ikke forvente å bli bedre
    Jeg skal si det rett fram - tar du ikke den tiden du trenger for å ta tak i helsa di nå så er det sannsynlig at det du bygger opp vil gå tapt uansett. Vi er MANGE her inne som vet nettopp det.

At du sannsynligvis ikke kommer til å dø av dette betyr ikke at du kan ture fram som om ingenting skjer og forvente at "det går seg til".

Hva er det med menn som gjør at dere generelt kun tar akutt livsfare på alvor? Hva er det med "snikende og invalidiserende om det ikke blir tatt tak i" dere generelt ikke forstår?

Ja, jeg generaliserer veldig, men jeg regner med at du vil ha klar tale. Det er det du får. Ingen her på forumet vil ta det ansvaret med å veilede deg bort fra å søke ordentlig, velkvalifisert hjelp med de symptomene du har og på den måten bidra til å la deg overse noe som etter all sannsynlighet vil ødelegge livet ditt på sikt - like grundig som et hjerteatakk.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Smile Sv: Jeg trenger virkelig desperat råd...

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Sorry, men fortsetter du å
    - både overse de signalene kroppen din gir
    - og ikke søke hjelp for dem.
    så kan du heller ikke forvente å bli bedre
    Jeg skal si det rett fram - tar du ikke den tiden du trenger for å ta tak i helsa di nå så er det sannsynlig at det du bygger opp vil gå tapt uansett. Vi er MANGE her inne som vet nettopp det.

At du sannsynligvis ikke kommer til å dø av dette betyr ikke at du kan ture fram som om ingenting skjer og forvente at "det går seg til".

Hva er det med menn som gjør at dere generelt kun tar akutt livsfare på alvor? Hva er det med "snikende og invalidiserende om det ikke blir tatt tak i" dere generelt ikke forstår?

Ja, jeg generaliserer veldig, men jeg regner med at du vil ha klar tale. Det er det du får. Ingen her på forumet vil ta det ansvaret med å veilede deg bort fra å søke ordentlig, velkvalifisert hjelp med de symptomene du har og på den måten bidra til å la deg overse noe som etter all sannsynlighet vil ødelegge livet ditt på sikt - like grundig som et hjerteatakk.
    Jeg kan fuldstændig tilslutte mig smgj's svar til dig. Hvert ord er guldværd for dig, hvis du kan rumme det....

Du skriver bl.a.:

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Men samtidig må jeg jo overleve i samme slengen. Og mentalt er dere faktisk alt jeg har. Blodprøver, tester osv må jo nesten legene her nede ta seg av så godt de kan. Men jeg har INGEN andre å prate med om dette her, Og jeg har åpenbart fått mye psykiske problemer også som en bivirkning av alle helseproblemene mine. ALLE råd, hjelpene ord og støtte settes umåtelig stor pris på. For jeg har bare dere.
    ... alligevel skriver du ikke noget om du har benyttet vores "gode råd" til dig. Altså om at kontakte klinikken i Belgien. I stedet beretter du om at du skal til en spansk endokrinolog der ikke kan andre sprog end spansk. Jamen, så må du jo forvente dig noget af den spanske måde at udøve hormon-medicin på. Men hvad hvis (når) du ikke får ud af det andet end spildt tid? Har du råd til det?

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    På tirsdag skal jeg til endokrinolog her nede. Jeg har vært hos han en gang tidligere. Skjønte ikke en dritt hva han sa og vi hadde ikke tolk tilgjenglig. (nesten ingen spanjoler kan noe særlig engelsk. Tro det eller ej)
    Men det han gjorde var å ta litt på halsen min, sjekka pulsen og tok en blodprøve. (denne blod prøver skjønner jeg ikke hvorfor han tok, da det var midt på dagen og jeg hadde allerede tatt dagens dose med levaxin, og slik jeg forstår det skal blodprøve tas "fastende")
    MEN iværtfall på tirsdag skal jeg ta ultralyd av halsen min (slik jeg forstod det) og ta en ny prat med han, jeg krevde tolk tilgjenglig, siden jeg betaler dyre dommer for dette hos en privat lege håper jeg han får fikset dette.

Noen som har noe innspill om hva jeg bør ta opp med han?
    Jeg har desværre ikke noget "innspil" til dig, ud over, hvad jeg allerede før har skrevet, tillige med at hvis du benytter spanske læger og speciallæger, der ikke kan andre sprog end spansk - da er du fuldstændig prisgivet, hvad det har behaget deres undervisere på den medicinske uddannelse, at lære dem op i. En læge, der ikke gør sig den umage, at lære andre sprog for at kunne læse andre medicinske kilder, end dem der er skrevet på kun eget sprog - er en læge, der er mere interesseret i at have et levebrød, end han/hun er interesseret i at tilegne sig mere viden, for patienternes bedste. Medicin er nok en af de få faggrupper, hvor "fagfolket" får deres løn uanset om de leverer resultater eller ikke.

Som forretningsmand er du nødt til at kunne estimere den korteste vej mellem initiativ og resultat. Dette indbefatter at dit privatliv er nødt til at indgå som en variabel i dette regnestykke, fordi du kan ikke på en og samme tid være en privatperson med en sygdom, du betragter ad omveje besluttet af andre - og en forretningsmand der skal forfølge resultater på den mest rationelle måde, for overhovedet at lykkes.

De bedste råd jeg kan give dig nu er følgende:

1. hold op med at betragte dit helbred som en privat, personligt anliggende
    2. begynd at betragte dit helbred som:
      a. et værktøj
      b. en investering
      c. en nøgle til succes
      d. en billet til fremtiden

Tænk over det, og vurder om du hidtil havde det rette Point of View på din (helbreds)situation?

Held og lykke.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Trenger desperat til råd
    Av Punda i forumet Virker medisinen ikke?
    Svar: 5
    Siste melding: 28-03-15, 11:58
  2. Svar: 0
    Siste melding: 28-02-15, 16:19
  3. Depresjon pga. lavt stoffskifte? Trenger virkelig gode råd
    Av Tjorven i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 35
    Siste melding: 05-03-14, 16:44
  4. Er det virkelig slik?
    Av Sofiemor i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-09, 19:02
  5. Mer slankemas... trenger virkelig tips!
    Av jane i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 26-10-07, 21:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn