Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    39
    Meldinger
    278

Standard Kan det være jeg er på vei til å bli hyper?

hmm jeg er nå "forkjølet" har vært mye syk i det siste. blir frisk noen dager også er det på an igjen.
    For noen uker siden havnet jeg på akutt motaket med puls på 160 og hyperventilering. De mente det var et angstanfall. Det at pulsen ikke roet seg var det ingen fare med siden den var jevn. Jeg mener selv at dette ikke var angstanfall. Jeg trodde jeg skulle stryke med siden jeg måtte streve sånn for å få luft.
    Hos fastlegen dagen etterpå viste det seg på spirometri at jeg har lungekapasiteten til en 64 åring. Men Ventoline, bedret det seg til 48 år! Uken etter var kapasiteten som en 68 åring.
    Fastlegen hadde lest rapporten fra sykehuset, og mente jeg hadde angst. Denne fastlegen er ny, så jeg begynte å diskutere med henne, men kom liksom ingen vei. Angst hadde man uten å være klar over det. Man var redd uten å være klar over det. Jeg kom ingen vei... men hun skev ut symbicort for astma. Hun tok også endel blodprøver. fikk påvist middallergi, og da nevnte hun ikke noe mer om angst.

stoffskifte prøvene:
    ft4 – 14,5
    TSH – 1,2
    Referanseverdier: FT4 11-22. TSH 0,30 – 4,2

Jeg har tidligere vært hyper postpartum med destryksjon tyreoditt. Da var verdiene: t4 40,9. T3 12,4, tsh 0,0

Jeg kjenner at det er noe som ikke er greit i kroppen min nå. Kan jo være et virus som styrer men alikevel endel symptomer som:
    • Svette
    • hiver etter pusten bare ved å gå opp trappa, hjertet banker og banker
    • hodepine
    • noe rar i øynene, føles tørr og sår.
    • hes og vond hals.
    • gjør vondt når jeg trykker på kjertelen på høyre side.
    • grønt slim i halsen.
    • følelse av at det er en halv potet i halsen
    • kjærtelen virker ikke forstørret
    • indre skjelvinger
    • er sliten når jeg står opp om morgenen

En annenting er at jeg nylig er ferdig med en isotretionin kur, den er jo veldig tøff for kroppen. Kan den ha utløst noe tro? Har etter jeg sist var syk fått endel autoimmune sykdommer som cøliaki, Interstitiell cystitt, allergi og astma.
    Min lillesøster har også fått destruksjons tyreoditt og fikk normale verdier igjen med behandling. Noen som vet om man er disponibel for å utvikle Graves feks etter å ha blitt friske? er man mer disponibel for å få det igjen?

Jeg har også høyere temperatur en vanlig. 37,2 og 37,4 målt på morgenen i dag. Til vanlig pleier jeg å ligge rundt 36

Skal forresten ta nye blodprøver 30 april hos hudlegen. skal be han sette på stoffskifte med t3 også da. da er det 1 uke og og 2 dager siden jeg tok sist. Om det er på vei oppover, er det da for tidlig å se noen endring på bare 9 dager. timen er sent, nemlig kl 15.15 så det kan vel også spille inn?
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    75
    Meldinger
    2,323

Question Sv: Kan det være jeg er på vei til å bli hyper?

Hejsan

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...=11164&page=24

Sitat Opprinnelig skrevet av rikke Vis post
    Jeg skal bestille meg en time hos Øverbye, skal få gjort det kjapt! det var et godt forslag.
    Du bör vänta på resultatet av läkartimme på kliniken i Arendal innan du gör dig ännu mer orolig än du redan är. Innan du har varit till läkaren, är det lönlöst att ställa samma frågor om igen, flera ställen på forumet.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    39
    Meldinger
    278

Standard Sv: Kan det være jeg er på vei til å bli hyper?

ja sant det. er bare det at jeg faktisk ikke forstod helt hvordan forumet her fungerte. Hadde lyst til å skrive på høyt stoffskifte forumet. men på min side stod det at jeg ikke kunne lage nye tråder. Kunne bare skrive i gamle innlegg.
    Ja er nok ganske desperat, for jeg føler meg uvel. sitter på jobb med en hvilepuls på 91 og svetter som bare det, må tørke svette fra ansiktet. beklager
    Og ja jeg skal jo til legen i april, det er en hudlege vet ikke hva han kan om stoffskiftet. Hos Øverbye vet jeg ikke hvor lang ventetid det er. Men jeg sliter veldig med å være på jobb presser meg selv til det ytterste. håper alt bare forsvinner av seg selv
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste melding: 13-07-15, 21:02
  2. «Kan det være nødvendig og være så sint»
    Av Mod i forumet Forum: Litt musikk
    Svar: 0
    Siste melding: 17-07-13, 23:07
  3. Burde være hyper..?
    Av Mumimamma i forumet Virker medisinen ikke?
    Svar: 6
    Siste melding: 05-10-12, 23:21
  4. Burde være hyper..?
    Av Mumimamma i forumet Virker medisinen ikke?
    Svar: 6
    Siste melding: 05-10-12, 23:21
  5. Føler meg hyper, men på vei ned??
    Av Gulden i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 25
    Siste melding: 03-06-09, 18:47

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg