Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,748

Standard Infrarød behandling av kjertelen?

Jeg kom over dette da jeg vandret nettet
    Therapeutic Benefits from Local Application of Red Light

Therapeutic benefits from local application of red or near infrared light to injured tissues have been reported for several conditions:
    .............

Hypothyroidism. Hashimoto’s hypothyroidism patients were exposed to near infrared (830 nm) radiation of the skin over the thyroid gland. Nine months later, 48% of the treatment group had been able to stop taking thyroid hormone, and the average T4 dose had dropped from 93 mcg to 39 mcg. In the control group, the average T4 dose had increased from 90 mcg to 107 mcg. Similar results have been reported in other studies.
    http://perfecthealthdiet.com/2015/06...nfrared-light/

Artikkelen inneholder referanser.

Det fikk meg til å tenke på den gangen jeg nesten rev av ankelleddbåndet. Det var så ille at det ble lettgips i 2 uker. Heldigvis rev jeg det ikke helt, så det fikk gro selv i stedet for operasjon.

Da fikk jeg fysioterapi hos en terapeut som hadde flere kompetanseområder. Han brukte både akupunktur og laserbahandling. Akupunkturen fikk jeg mot kroniske bihulebetennelser (den som senere forsvant da jeg kuttet all gluten), men den laserbehandlingen fikk jeg altså på leddbåndet. Det var en veldig effektiv måte å øke sirkulasjon(?) og egenheling på. Jeg merket forskjell fra jeg gikk inn til behandling til jeg kom ut. Selve strålingen tok vel rundt 15 minutter og ble vel gjentatt 3-5 ganger.

Jeg hadde helt glemt dette... Men kroppens evne til egenheling er jo fantastisk dersom man klarer å hjelpe den - så egentlig forundrer det meg ikke at det også kan fungere positivt for skjoldbruskkjertelen.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,225

Thumbs up Sv: Infrarød behandling av kjertelen?

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg kom over dette da jeg vandret nettet

http://perfecthealthdiet.com/2015/06...nfrared-light/

Artikkelen inneholder referanser.
    Artiklen på Perfecthealth.com er baseret på en blogartikel skrevet af en genial ung finne, Vladimir Heiskanen (Valtsu) ("Vladimir has graciously allowed me to revise his post for PHD readers. – Paul Jaminet"). Denne artikel er også absolut læseværdig The Therapeutic Effects of Red and Near-Infrared Light (2015).

Her på forummet var infrarød terapi nævnt for mange år siden (2008) af Nora. Mange links er nok "døde" i dag, men alligevel kan man danne sig et historisk indtryk af denne terapiform, dengang mest anvendt til behandling af borreliose: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=7001

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Det fikk meg til å tenke på den gangen jeg nesten rev av ankelleddbåndet. Det var så ille at det ble lettgips i 2 uker. Heldigvis rev jeg det ikke helt, så det fikk gro selv i stedet for operasjon.

Da fikk jeg fysioterapi hos en terapeut som hadde flere kompetanseområder. Han brukte både akupunktur og laserbahandling. Akupunkturen fikk jeg mot kroniske bihulebetennelser (den som senere forsvant da jeg kuttet all gluten), men den laserbehandlingen fikk jeg altså på leddbåndet. Det var en veldig effektiv måte å øke sirkulasjon(?) og egenheling på. Jeg merket forskjell fra jeg gikk inn til behandling til jeg kom ut. Selve strålingen tok vel rundt 15 minutter og ble vel gjentatt 3-5 ganger.

Jeg hadde helt glemt dette... Men kroppens evne til egenheling er jo fantastisk dersom man klarer å hjelpe den - så egentlig forundrer det meg ikke at det også kan fungere positivt for skjoldbruskkjertelen.
    Husker, at enkelte brugere har skrevet om infrarøde saunaer, man også i dag kan købe til hjemmebrug. Også i julegave-tråden... Det er ikke uden grund, at denne form for lys-terapi har overlevet 3/4 århundrede, hvis ikke længere. Jeg har selv en infrarød lampe nu på 11. år, og var jeg på en lang vandring en dag eller to, er selv stærke lændesmerter som tryllet væk efter kun ½ time under lampen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Kjertelen og Neo
    Av lisereka69 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 30-09-11, 19:04
  2. Smerter/press fra kjertelen?
    Av rainbow i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 9
    Siste melding: 08-12-09, 11:46
  3. Kan kjertelen bli skadet av whiplash?
    Av christina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 03-06-07, 16:45
  4. brystkreft og kuler i kjertelen
    Av skaye i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 30-10-06, 09:01
  5. Knuter i kjertelen.
    Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-06-06, 08:55

Søkeord for denne tråden