Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Standard Plenadren fra ViroPharma, Belgium

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Modified Release Hydrocortison hedder Plenadren, og sælges i to styrker: 5 mg og 20 mg, 50 tabletter for henholdsvis dkr. 3.015,45 (dkr. 60,03/styk/dag) og 4.946,05 (dkr. 98,92/styk/dag). Denne pris er UHYRLIG, og jeg kan ikke se, hvordan andre end velhavende kan betale den.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kristine68 Vis post
    Da har jeg holdt på i 15 dager med Plenadren tabletter, og det virker. Skal ikke si at jeg er bra, men kjenner at det begynner å skje noe. De siste 5-6 dager har jeg kun hatt behov for 2 doser smertestillende, mot 1-2 ganger daglig så kanskje skjer det et under
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    51
    Meldinger
    31

Standard Sv: Plenadren fra ViroPharma, Belgium

Hei
    Ja,det er disse og de er veldig dyre Betalte ca 2800,- for 50 tbl a 5 mg. Tar to stk/daglig . Fastlegen skulle høre med spesialisten jeg går til om å få de på blå resept . Har ikke råd til å betale dette lenge selv, så jeg prøver nå å argumentere så godt jeg kan. Servakt vedlikeholdsdose er 20-25 mg daglig å jeg tar enda bare 10 mg...... enn at dette skal være så vanskelig å få en god livskvalitet

Er det flere her som bruker Plenadren?

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    51
    Meldinger
    31

Hei
    Ja,her humper det å går
    Fikk svar fra fastlegen at spesialisten hadde ferie frem til midten av juli.......så da blir det bare å betale nesten 3 tusen for et nytt glass igjen da
    Vurdert om jeg skal gå tilbake på prednisolon ,men er livredd for å gå i halvt koma igjen

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    51
    Meldinger
    31

Standard Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium

Hei
    Er krise her: skulle på apoteket i dag å hente et nytt glass Plenadren som var bestillte. Kommer dit å får høre at det er restet hos grossist og ikke mulig å anskaffe. Vanlige tabletter uten mod.frisering kunne de ikke gi meg da det krevde søknad fra lege pga preparat ikke er registrert i Norge.
    Hvordan kommer kroppen min til å reagere på brå slutt av medisin? Kjenner ærlig talt at fortvilelsen kommer snikende, og formen som var så god.....

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Prøv en annen apotekkjede. Jeg opplevde det samme med Erfa. Apotek 1 og Vitus har f.eks ulik grossist (det er de to som er representert her i byen).

Du kan også undersøke om du kan ta ut resept i Sverige(?) dersom det er så nært at det kan være aktuelt å dra dit for å få tak i...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Standard Sv: Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium

Sitat Opprinnelig skrevet av Kristine68 Vis post
    Hei
    Er krise her: skulle på apoteket i dag å hente et nytt glass Plenadren som var bestillte. Kommer dit å får høre at det er restet hos grossist og ikke mulig å anskaffe. Vanlige tabletter uten mod.frisering kunne de ikke gi meg da det krevde søknad fra lege pga preparat ikke er registrert i Norge.
    Hvordan kommer kroppen min til å reagere på brå slutt av medisin? Kjenner ærlig talt at fortvilelsen kommer snikende, og formen som var så god.....
    Kære Kristine Har svaret dig her.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    51
    Meldinger
    31

Standard Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium

Reddet
    Har nå fått tilsendt medisin fra et apotek i Oslo Gruer meg litt hvis man skal må lete i hele landet for hver gang man skal ha medisiner ..

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 16-11-13, 15:46
  2. DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 16-11-13, 15:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn