Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    65
    Meldinger
    64

Question Hva kan dette være?

Heihei

Det skjer mye rart med kroppen som jeg ikke skjønner meg på. For snart fem år siden fikk jeg plutselig en voldsom stramming i nakken, oppover halsen, ved ørene og i fjeset. Legen kalte det luftveisinfeksjon og det føltes også sånn(?) Problemet er at det har vedvart, sågar blitt verre. Føler meg nummen i ansiktet og det synes også på ansikts-mimikken. Siklet også, men det har blitt bedre. Litt problemer med å svelge.
    Når jeg har vært hos leger (fastlege, ØNH, endo, revmatolog, og tannlege) ble det bare føyset bort, bortsett fra Balder-legen som mente jeg hadde hovne spyttkjertler. Tok ultralyd av halsen for tre år siden, men den viste ingenting. Siden ble det ikke gjort noe mer.

Dette er veldig ubehagelig og jeg lurer jo fælt!
    Vil være så takknemlig om noen skjønner mer enn meg
    Graves i mange år, fjernet kjertel i 2011 (etter spyttkjertel-styret)

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    57
    Meldinger
    621

Standard Sv: Hva kan dette være?

Mine forældre har nogle gode venner, hvor hun over tid mistede mere og mere følelse i hals og svælg og evne til at synke. Hun var flere gange ved at blive kvalt i kødstykker, som hun ikke kunne mærke. De var meget bange for, at det var en dum sygdom.

Hun var til forskellige læger, og der blev taget mange prøver. Tilsidst var hun så heldig at komme til en forstandig læge, som så på hele hende.

Hun havde dårlig holdning, du ved rund ryg og skuldrene og hage trukket frem. Det bliver rettet nu, og hun har stille og roligt fået følelsen og styrken tilbage i hals/svælg.

Nu ved jeg ikke, hvordan du ser ud, men måske der kan være noget med nerver i klemme.

Jeg har lært af historien og er i gang med et projekt ret ryggen.

Tina

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    65
    Meldinger
    64

Standard Sv: Hva kan dette være?

Takk for forslag, tinash17 Har veldig dårlig holdning og vonde muskler i hele kroppen. Men forklarer det hovne spyttkjertler og nummenhet i ansiktet?

Lignende tråder

1. Dette er meg
    Av Beth i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 09-09-14, 20:35
  2. «Kan det være nødvendig og være så sint»
    Av Mod i forumet Forum: Litt musikk
    Svar: 0
    Siste melding: 17-07-13, 22:07
  3. Hva vil dette si
    Av Veronika i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4