Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jul 2013
    Sted
    Akershus
    Alder
    25
    Meldinger
    11

Standard Har fått henvisning til endokrinolog. Hvordan kan jeg forberede meg?

Hei

Jeg har endelig fått henvisning til endokrinolog. Håper på å prøve kombinasjonsbehandling, eventuelt at han har noen idéer til hva jeg kan gjøre videre.

Det er en måned til jeg skal dit. Det jeg lurer på er hvordan jeg best mulig kan forberede meg til denne timen, for å få mest mulig utav den? Burde jeg begynne å måle morgentemperatur eller søvnmønster? Hva burde jeg legge vekt på under timen? Jeg har samtidig sagt meg "villig" til å behandles for kraftig depresjon (medisinering og terapi), kan dette hindre meg i å få hjelp hos spesialist for det jeg tror er den underliggende årsaken?

Takk!

Edit: Bakgrunnen for henvisningen er at jeg har null effekt av levaxin, selv ikke når TSH er nede på 0.02, og at samtlige stoffskiftesymptomer fremdeles er tilstede.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,042

Question Sv: Har fått henvisning til endokrinolog. Hvordan kan jeg forberede meg?

Hva heter han du skal til

Selv var jeg hos Hammerstad på Aker og kunne sagt noen ord om henne
    Uansett gi navn; kanhende noen her inne har erfaringer med han du skal til ..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jul 2013
    Sted
    Akershus
    Alder
    25
    Meldinger
    11

Standard Sv: Har fått henvisning til endokrinolog. Hvordan kan jeg forberede meg?

Det er ikke i Akershus, men det er vel gjerne en endokrinolog som er diskutert (og "godkjent") her på forumet tidligere. Hadde ikke så veldig lyst til å dele så veldig mye mer om akkurat navn og info, håper det er greit. :-) Men som en som har vært hos endokrinolog, forberedte du deg noe spesielt? Jeg ønsker å få så mye som mulig utav timen liksom, men kan jeg anse det som en vanlig legetime?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,042

Post Sv: Har fått henvisning til endokrinolog. Hvordan kan jeg forberede meg?

Beklager sent svar

Selv sendte jeg en velfundert mail m/resymee til endokrinologen - dvs jeg brukte lang tid på og skrive kort.
    Den tida kunne jeg nok spart meg ..
    for jeg fikk ikke inntrykk av at hun hadde lest det når jeg kom til timen

For meg var det å komme til "spesialist" en gedigen skuffelse - og jeg kan egentlig ikke huske og ha lest et eneste innlegg her som melder om gode erfaringer med noen norsk endokrinolog
    En av mine "Top-10"-drømmer er å kunne reise til Belgia og utredes og medisineres av Hertoge

Selv hadde jeg mer utbytte av å dra til indremedisiner (i Sandvika) -

Uansett; ønsker deg all mulig lykke til - du er kanhende mer heldig med endokrinologmøtet enn meg
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jul 2013
    Sted
    Akershus
    Alder
    25
    Meldinger
    11

Standard Sv: Har fått henvisning til endokrinolog. Hvordan kan jeg forberede meg?

Så trist å høre at det ikke var noe særlig å komme til endokrinolog. Jeg skal senke forventningene mine mange hakk da, så får jeg heller bare håpe på det beste. Takk for at du tok deg tid til å dele din erfaring uansett

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,348

Sitat Opprinnelig skrevet av rosenbridge Vis post
    Så trist å høre at det ikke var noe særlig å komme til endokrinolog. Jeg skal senke forventningene mine mange hakk da, så får jeg heller bare håpe på det beste. Takk for at du tok deg tid til å dele din erfaring uansett
    Hei!
    Ja, senk forventningene dine, og få heller en opptur hvis det blir en positiv opplevelse. Jeg ser på min egen tur til endoen som helt bortkastet. Jeg håper du vil oppleve noe annet. Lykke til

Lignende tråder

1. Rett til henvisning til endokrinolog?
    Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 14-11-10, 12:14
  2. Rett til henvisning til endokrinolog?
    Av Mod i forumet Endokrinologer
    Svar: 2
    Siste melding: 14-11-10, 12:14
  3. Fått time hos endokrinolog veldig plutselig
    Av Stina i forumet Endokrinologer
    Svar: 93
    Siste melding: 01-11-07, 20:52
  4. Henvisning til endokrinolog
    Av Synne i forumet Endokrinologer
    Svar: 3
    Siste melding: 10-02-07, 16:07

Bokmerker