Viser søkeresultater 1 til 1 av 1

Tråd: Helbredt.dk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Helbredt.dk

Stofskifteproblematik og autoimmunitet som følge af manglende behandling for Borreliose

"Ud over mine svære hjerteproblemer, har jeg siden år 2000 haft en stadig større og større problematik med stærkt forhøjede antistofniveauer fra skjoldbruskkirtlen - de såkaldte Thyroid peroxidase antistoffer - som normalt kun rammer ældre kvinder - og ikke forholdvis unge mænd som mig. Tilstanden er såkaldt Idiopatisk - hvilket betyder at man ikke kender årsagen til fænomenet som allerede blev beskrevet helt tilbage i 1912 af japaneren Hashimoto.

Først i januar 2000 (som selvbetaler) blev jeg bekendt med denne problematik efter den belgiske professor og læge Cécile Jadin bad mig om at få fortaget denne blodprøve blandt flere forskellige i Danmark. Hun sagde er årsagen til disse meget forhøjede antistoffer netop var de ubehandlede intracellulære infektioner som sætter immunsystemet (pdf) svært under pres som følge af den kroniske inflammation (pdf) - altså bestemt ikke idiopatisk. Noget der ulykkeligvis på sigt kan føre til at jeg bliver livsvarig stofskiftepatient, hvis jeg ikke bliver medicinsk behandlet for årsagen til de stærkt forhøjede antistofniveauer fra skjoldbruskkirtlen - nemlig de intracellulære infektioner. Fik derfor oplyst har når disse infektioner var blevet behandlet i bund, vil problematikken med forhøjede antistofniveauer fra skjoldbruskkirtlen forsvinde igen.

En kombination af dårlig økonomi og påvist Borrelia infektion i 2002 i USA fik mig dog til at stoppe med at benytte mig af medicinsk pulsbehandlinger (en uge på antibiotika og dernæst 3 ugers pause) som metode i samarbejde med Jadin, qua international forskning der viser at man skal være på længerevarende kontinuerlig behandling for at slå Borrelia ned."

Kilde: Helbredt.dk (arkiveret)

"Absence of proof is not proof of absence" - oversat til "Manglende bevis er ikke bevis på manglende årsag"

Sist endret av Mod; 09-04-16 kl 15:05 Begrunnelse: Redigeret
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn