Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,211

Smile Sv: Muskel og leddsmerter

Sitat Opprinnelig skrevet av Bozmann Vis post
    Her var det mye informasjon og prosessere!
    Vil først å fremst si takk for at du tar deg tid til å hjelpe!

Jeg veier faktisk akkurat 62 kg for tiden 172cm høy(Ned fra 78 over to siste år) Er atletisk bygd, har drevet med sport og trening hele livet.
    Hvor tidlig kan jeg ta nye stoffskifteprøver egentlig? Ser legen sier 6-8 uker, men går det greit å ta nye prøver etter 4-5 uker?
    Endokrinologen sa han ville øke levaxin dosen til TSH ble 1.5 eller lavere, så se om jeg trenger suplementere med T3.

Jeg leita litt etter informasjon angående karnitin, men alt jeg fant omhandlet behandling av Hyperhyroidism.
    Skal definitivt høre med legen min om han kan teste jod nivået mitt. Bør jeg sjekke selenium også?
    Hej Bozmann

Her var det mye informasjon og prosessere!
    Vil først å fremst si takk for at du tar deg tid til å hjelpe!
    Tak og i lige måde. Jeg bliver altid temmelig motiveret, og respektfuld over for dem som (be)svarer, og gør det rettidigt. Det er nemlig absolut ikke en selvfølge, kan jeg hilse og sige.

Jeg veier faktisk akkurat 62 kg for tiden 172cm høy (Ned fra 78 over to siste år) Er atletisk bygd, har drevet med sport og trening hele livet.
    Åh nej! Du burde faktisk veje mindst 82 kg, når du er atletisk bygget og har trænet meget. Muskler vejer jo meget mere, end kropsfedt. Du bør afgjort interessere dig for forbindelsen mellem træning og stofskiftet, fordi det er ikke evt. fedtdepoter, der bliver tømt i lavt stofskifte, derimod tab af muskelmasse er en af klassiske hypo-symptomer.

Hvor tidlig kan jeg ta nye stoffskifteprøver egentlig? Ser legen sier 6-8 uker, men går det greit å ta nye prøver etter 4-5 uker? Endokrinologen sa han ville øke levaxin dosen til TSH ble 1.5 eller lavere, så se om jeg trenger suplementere med T3.
    Denne endokrinolog er absolut værd at holde fast på, når han doserer efter TSH på den rette måde dvs. styrer TSH med medicindose, ikke som de fleste andre, som styrer medicindose efter TSH. Ja, TSH mellem 0,5 og 1 eller maks. 1,5 - er nok det bedste behandlingsmål når der behandles med syntetisk T4, at dømme efter et utal af tilbagemeldinger her på forummet.

Hvis det skal lykkes at opnå bedring med tillæg af syntetisk T3, vær (meget) opmærksom på, at Levaxin-dosen BØR IKKE reduceres når T3-tillægget påbegyndes. Ikke fordi jeg siger det, men fordi i alle (a-l-l-e!) medicinske forsøg med tillæg af T3, der endte med ikke at anbefale denne (kombinations) behandling som værende effektiv, blev doseringen af syntetisk T4 reduceret med mellem 30 og 50%. Derimod i alle forsøg, hvor kombinationsbehandlingen med T3 viste sig at virke, har man ikke rørt ved T4-dosering. Bare så du ved det...

Jeg leita litt etter informasjon angående karnitin, men alt jeg fant omhandlet behandling av Hyperhyroidism.
    Det er nok sket fordi carnitine "reparerer" begge typer af muskelcelle-skader - både dem som opstår pga. hyperthyreose, og dem som opstår af hypothyreose. Det kan være temmelig forvirrende, at samme aminosyre medvirker positivt i begge "thyreoser", omend med hver sin biokemiske vírkning.

Du kan starte med at tjekke denne tråd (Carnitin-status i muskler i hypo- og hyperthyreose) i underforummet Aminosyrer. Hvis du også undersøger referencerne til de to artikler, vil du finde rigeligt med kilder til medicinsk info om carnitins rolle i opretholdelsen af muskelmasse og flere andre gode, muskel-relaterede grunde til at være opmærksom på carnitine.

Skal definitivt høre med legen min om han kan teste jod nivået mitt. Bør jeg sjekke selenium også?
    Godt spørgsmål! Ja, selenium er en af de (helt) afgørende co-faktorer når jod processes i organismen. Andre kalder jod-co-factors for Companion Nutrients: C-vitamin, thiamin (B1), riboflavin (B2), magnesium, selenium, mangan samt at man ikke må mangle salt (havsalt, for Guds skyld ikke Himalaya, som er fuld af fluor).

Vær også opmærksom på samspillet mellem selen, jern og zink.

Også meget vigtigt at vide på forhånd er, at hvis man mangler (selv minimal) jod og har TPO-antistoffer, aldrig, aldrig nogensinde at starte tilskud af jod før man allerede mindst 3 uger forinden er startet på tilskud af selen.

Når man har (selv minimal) jodmangel og starter først med tilskud af selen, vær opmærksom på, at FT4 kan falde i denne periode, og nogle vil opleve det, som om at deres stofskifte er blevet endnu lavere end før. Det sker KUN hvis man tager selen samtidigt med at man allerede har jodmangel, og relativt kort efter påbegyndelsen af jodtilskud, normaliseres FT4 igen.

Ja, ingenting er forenklet og lineært i nutrienternes verden, så lad dig ikke afskrække, hvis (når?) det viser sig, at du har jodmangel og skal starte på at gøre noget ved det. Men du er jo en atlet, og derfor sikkert allerede vant til at betragte nutrienterne som et ubrydeligt element af formålet med træning. Jeg kan love for, at disse sager er enormt interessante (og supernyttige) at læse og lære om... been there, done that.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Bozmann Gjest

Standard Sv: Muskel og leddsmerter

Tilbake med en liten oppdatering. Ble satt på 100mcg levaxin 5 dager i uken og 50mcg to dager i uken, med 10mcg T3 hver dag.
    Forrige prøver viste TSH på 1.8 og FT3 3.5
    Fortsatt ingen bedring etter 3 uker :(
    Lurer på om NDT kan være et bedre alternativ, eller bør jeg bare være tolmodig?

Er jo tilnærmet invalid for tiden. Kroppen tåler ikke mye, bare det å stå oppreist og lage middag gjør at musklene stivner til. Spesielt bekken og ryggen.
    Er det virkelig tilfelle at sånn ekstrem stivhet i muskulatur kan komme av problemer med stoffskifte, eller er det noe ant som foregår?
    Jeg blir utrolig sliten av å går rundt med stivhet og smerter 24t i døgnet. Jeg får heller ikke trent noe, utenom litt forsiktig svømming, men selv det gjør meg mer stiv visst ikke jeg er veldig forsiktig.

Tar virkerlig på psyken min dette her,og alt kjennes veldig håpløst ut.

Bozmann Gjest

Glemte forresten å spørre om det er noen her som har erfaring meg Low dose naltrexone?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,211

Tar virkerlig på psyken min dette her,og alt kjennes veldig håpløst ut.
    Ved du hvad, Bozmann? Prøv nøje at gennemlæse hele tråden en gang til, fordi som jeg ser det, er der allerede nogle nyttige (for dig) input, du måske ikke har bidet mærke i? Læs det igen og se, om du måske har overset noget, du ellers kunne have nytte af?

Glemte forresten å spørre om det er noen her som har erfaring meg Low dose naltrexone?
    Jo, der var en hel del personer her, som er i behandling med Naltrexon. Jeg tror, at du finde en masse nyttig viden og erfaringer i underforummet Low Dose Naltrexone (LDN).

Håber, der snart kommer lidt lys for enden af tunnellen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Minsten min sliter enormt med muskel og leddsmerter
    Av Pingvinen i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 19-08-11, 08:53
  2. leddsmerter
    Av mammantileir i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 4
    Siste melding: 24-10-07, 13:38
  3. smertestillende mot leddsmerter
    Av gjest i forumet Muskler, ledd og knogler