Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Nykommer Gjest

Standard Hvor 'syk' er jeg?

Hei!

Jeg er helt ny her og vet ikke om jeg skriver på riktig sted.

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte for et par år siden,den autoimmune typen. Siden det har jeg tatt Levaxin.

Føler meg slapp for tiden og tok blodprøve forrige uke. Den viser at TSH er 4,8 og T4 er 13. TSH er vel litt vel høy,særlig med tanke på at jeg er medisinert? Hvor ille er det?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Sv: Hvor 'syk' er jeg?

THS er forskjellig fra menneske til menneske. DVS at en TSH på 6 kan være like jævlig for én person som 16 eller 56 for andre. Det er som med stemmevolum. Noen hyler høyt, andre klarer ikke like mange decibel, selv om de har det like vondt.

På levaxin bør du og legen din sikte mot en TSH fra målbart område til maks 1,5 og fT4 opp mot toppen av normalområdet. Der er iallfall der de fleste opplever det best.
    Det er faktisk vanlig å trenge noe mer om høsten/vinteren enn om våren/sommeren. Så det er greit å følge opp i mai-ish og september-ish.

Anbefaler deg å lese deg opp på sykdommen og medisineringen og bli en opplyst pasient. Kun du vet hvordan du har det og med kunnskap kan du lettere argumentere din sak og holde deg funksjonelt frisk.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Hvor mye og hvor ofte?
    Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 02-12-10, 20:13
  2. Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
    Av Babe i forumet Hydrocortison
    Svar: 15
    Siste melding: 24-06-10, 20:06
  3. Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
    Av Babe i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 24-06-10, 20:06
  4. Hvor mye kan tsh øke på 7 mnd?
    Av Lexington i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 19-04-09, 16:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine