Hei

Sønnen min på 2 år fikk konstantert hypoteriose nå i sommer.

Han har siden han var baby slitt med magesmerter og oppblåsthet, men alle prøver har vært normale/negative. Inkludert stoffskifteprøver i desember 2015.

På en sjekk i juni for videre utredning av plagene hans så slo TSH ut på prøvene sammen med synkende thyriodea verdier. TSH doblet seg på halvannen uke, og det ble igangsatt behandling på 50 mikrogram levaxin.

Han har ikke hatt noen synlige symptomer som jeg kan se, men det er ikke lett å se på en 2 åring. TSH sank fort og innen 4 uker så var den nede i 0,15.

jeg synes dette er lavt. Legene mener det er i orden og vil han skal fortsette på samme dose.

Jeg er på farten på jobb og vil skrive mer etterpå.

Jeg skulle veldig gjerne bare kommet i kontakt med flere med erfaring rundt dette.
'
Han har ikke noe utslag på antistoffer og ultralyd av skjoldbruskkjertelen er normal. Så det er ingen som aner hvorfor det slår ut.

Han har gått fra 97 percentilen i lengde til 25 percentilen på disse 2 årene. og magesmertene hans gav seg når han begynte på levaxin. Legene sier det ikke har noen sammenheng fordi man enten har det eller ikke, så derfor mener de at vekst og magesmerter er pga andre årsaker (de mener at veksten ikke er urovekkende, selv om han har synket på tabellen)

Jeg får skrive mer senere!