Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Uregistrerte Gjest

Standard Legen sier at prøvene mine er OK. Er de det??

Hei,

Hadde for 2 år siden da jeg var gravid struma og prøver som viste noe lavt stoffskifte. Men det gikk over.
    Har nå igjen fått litt hevelse på halsen, men ikke så mye. Har alle symptomer på lavt stoffskifte- men det kan også være at jeg rett og slett bare er i ferd med å bli utbrent.
    MEN, jeg har i alle år, siden videregående, følt at energinivået mitt er så varierende- og lurer på om stoffskiftet kan ha hatt sin del å si i så mange år.
    Jeg er 39 år nå. Legen sier alle prøver er fine. Hva sier dere som kan litt om dette??

Her er prøvesvarene fra Fûrst (ref.verdi):
    S-TSH 0,67 (0,20-4,0)
    S-Fritt T4 14,7 (11,0-23,0)
    S-Fritt T3 5,0 (3,5-6,5)
    A-Anti-TPO 34 (<100)

S-Ferritin 30 ( 15-200)
    S-Jern 15,0 ( 9,0-34,0)
    S Vitamin B12 24 (10-50)
    S-Folat 17,9(>5,7)
    S-Metylmalonsyre 0,11(<0,30)
    S-Natrium 140 ( 137-145)
    S- Kalium 4,5(36,-5,0)
    S-Kalsium 2,34 (2,15-2,51)
    P-PTH 4,8(1,2-8,4)
    S-Keratinin 56 (45-90)
    MCV 90 (82-98)
    MCH 30(27-33)
    B-HbA1c 5,6 (<6,1)
    Gamma GT 6 (<45)

Mvh Anita

Uregistrerte Gjest

Question Sv: Legen sier at prøvene mine er OK. Er de det??

Høres ut som jodmangel og jernmangel. Sjekk om du mangler mineralene jod, selen og sink. Og vitamin A. Kronisk mangel på disse mineralene gir (alltid) lavt stoffskifte. Hvis du mangler disse mineralene, kan du bli frisk innen 1-2 år med tilstrekkelig og balansert tilskudd av jod, jern, selen og sink.

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: Legen sier at prøvene mine er OK. Er de det??

Takk for svar. Legen min bare nesten lo det bort da jeg sa jeg vil ha prøver på det du nevner... Må bestille time hos en privat lege... men usikker på hvem jeg bør kontakte...

Er det normalt å ha nummenhet i beina når man har stoffskifteproblemer. De dovner t.o.m bort når jeg er ute å går tur...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,345

Standard Sv: Legen sier at prøvene mine er OK. Er de det??

Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
    Takk for svar. Legen min bare nesten lo det bort da jeg sa jeg vil ha prøver på det du nevner... Må bestille time hos en privat lege... men usikker på hvem jeg bør kontakte...

Er det normalt å ha nummenhet i beina når man har stoffskifteproblemer. De dovner t.o.m bort når jeg er ute å går tur...
    Hei

Hvis du leser relevante tråder her på forumet kan du få god hjelp angående private leger. Det er stor forskjell på dem også. Gi deg litt tid til dette før du bestiller hos noen. Det kan du spare både tid og penger på.

Hva slags nummenhet er det? Partier på huden eller hele bena? Jeg vet at nummenhet i partier på huden (f.eks. låret) kan skrive seg fra f.eks. skiveprolaps (rygg).

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste melding: 25-06-14, 16:44
  2. Svar: 82
    Siste melding: 11-02-12, 16:08
  3. Legen sier jeg er OK
    Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 33
    Siste melding: 25-06-11, 08:16
  4. fastlege sykemeldt- hva betyr prøvene mine?
    Av an i forumet Blodprøver
    Svar: 8
    Siste melding: 22-06-08, 16:28
  5. Svar: 28
    Siste melding: 29-10-07, 12:30

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •