Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Uregistrerte Gjest

Standard Anti- TPO på 54.000 (<60)

Hej piger.
    Jeg har været i behandling on and off i fem år. Først for graves og nu ser blodprøverne helt forkerte ud igen. Jeg har været uden medicin i 1 år og har haft det ok samt normale blodprøver. Nu siger tallene:

TSH: 3,1(o,3-4,5)
    Frit T4: 10,4 (9,8-18,8)
    TRAB: 3,8 (<1)
    Anti TPO: 54.367 (<60)

Jeg har symptomer på lavt stofskifte, træt, tager på, men ingen appetit, fryser mm. Er der nogen der har hørt om så høje anti TPO før? Sidst jeg var i behandling var de på 30.000, men de faldt da jeg var i behandling til 15.000. Jeg kan ikke finde nogen information om betydningen af anti-TPO foruden at det betyder at min kirtel er ved at blive nedbrudt! Og hvorfor er mon både mine graves antistoffer og anti TPO forhøjede på samme tid? Håber kan hjælpe. Jeg skal til endo. lægen i januar, men kunne godt bruge nogle svar inden da!

Venlig hilsen Alice

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: Anti- TPO på 54.000 (<60)

Hej Alice

Har du evt. oplevet neurologiske symptomer i perioder, hvor TPO-antistoffer var i stigning?

Du skriver, at du var on and off i behandling. Behandling for Graves dvs. med et lægemiddel til undertrykkelse af hormonproduktion i skjoldbruskkirtlen?

Eller anden behandling og i så fald - hvilken?

Har du haft TPO-antistoffer fra begyndelsen, eller kom de til senere i løbet af dit Graves-forløb, og i så fald, ca. hvornår?

Kan du fortælle om du er i behandling hos en speciallæge (endokrinolog) og hvad ordret er din diagnose?

Der er en bestemt autoimmun sygdoms-kompleks relateret til thyreoidea-antistoffer, kendetegnet netop af ekstreme, eksplosivt høje tal på TPO-antistoffer, som også kan forekomme i relation til Graves. Men jeg vil helst ikke bringe det frem før du fortæller lidt mere, og svarer på mine spørgsmål, fordi afhængig af hvad du svarer, kan du enten få at vide hvad det er, jeg holder igen med lige nu, eller - man evt. skal lede videre, i retning af sjældne genetiske afvigelser... som kan ske pludselig, fordi et eller andet har forårsaget en "forkert" mutation i de gener, som styrer TPO, eller TPO-producerende celler.

Lad høre fra dig
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Uregistrerte Gjest

Standard Sv: Anti- TPO på 54.000 (<60)

Hej og tak for svaret:-)

Jeg har hun været i behandling for graves(thycapzol) indtil nu, men nu er stofskiftet blevet for lavt. Min egen læge har givet mig euthyrox indtil jeg kommer til endo i januar måned, så en endelig diagnose er der ikke stillet endnu.

Jeg lider desuden af POTS som viser sig ved at jeg har et lavt blodtryk og en høj puls i stående tilstand - med svimmelhed, besvimelse som neurologiske symptomer. Derudover oplever jeg muskelsvaghed, prikken i fødder af og til, og varme fornemmelse på et tilfældigt område af kroppen som opstår pludseligt og forsvinder ret hurtigt igen - som alle vist kan kaldes neurologiske symptomer. Desuden har jeg en mobil nyre som jeg er blevet opereret for og skal igen da den er faldt ned igen!

Jeg har haft antistoffer (TPO) siden første udsving i stofskiftet(graves) blev opdaget i 2011.

Lyder det som noget du kender til?

Lignende tråder

1. Min Anti -tpo....
    Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 18-02-12, 12:13
  2. Anti-TPO
    Av Vimseliten i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 12
    Siste melding: 02-11-08, 12:49
  3. hva er anti-tpo??
    Av isa1 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 10-05-08, 07:24
  4. Anti TPO
    Av Rafael i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 9
    Siste melding: 18-09-07, 08:10
  5. Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
    Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 15-06-05, 17:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn