Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    621

Standard Sv: Opdatering (2017)

Sitat Opprinnelig skrevet av Hope Vis post
    I dag kom dagen hvor jeg havde tid hos endo. Jeg fortæller om mine symptomer. Han kigger på mit hjertekardiogram, som obligatorisk bliver taget hver gang og fortæller mig med ærgerlig mine at jeg ikke kan tåle at få tilført ekstra t3. Vi snakker overhovedet ikke hvordan jeg selv har forsøgt at famle mig frem.

Jeg fik taget blodprøver senest fredag den 27.1 og der var TSH på 17,6 pga. af at jeg ikke kan tage den normale fulde dosis levaxin som jeg gjorde inden jeg startede Lithyronin. Jeg er nede på den halve dosis. Hver gang jeg prøver at hæve den er mit hoved ved at eksplodere. Jeg ved ikke om han så disse tal, vi talte i hvert fald ikke om det. Han forklarede en masse om at 3 ud af 4 ikke kunne tåle t3, men nu havde vi prøvet og det var bare ærgerligt. Jeg havde en formodning om at vi skulle snakke naturlig Thryroid, men han så ud som om han bare ville slutte her, så jeg vover pelsen og spørger ind til om han så heller ikke tror jeg kan tåle det……..

DET skulle jeg aldrig have gjort. Hans ansigtsudtryk ændrede sig total, og han blev vred. Jeg fik udstukket en seddel med webadressen til hans hjemmeside, som jeg jo udmærket kender, og fik at vide at herinde kunne jeg gå ind og læse om t3 osv. Og i øvrigt ville han fortælle mig at hvis jeg ville gå ud til dem der udskrev det andre steder, så underskrev jeg stort set min egen dødsdom. Han tordnede om de mange dødsfald pga. naturligt Thyroid, og CV’s navn blev også nævnt nogenlunde ordret: "Ja selv radiodoktoren har jo stoppet med at udskrive Thyroid, efter at vi så mindeligt……. SÅ MINDELIGT har bedt ham om at lade være."

Derefter fik jeg at vide at han ikke kunne hjælpe mig mere. Jeg var i forvejen tyndslidt af at have haft det så skidt i flere måneder, og tårene kom igen. Jeg var dybt rystet og følte mig totalt overrumplet. Fik fremstammet noget i retning af …. Hvad så??? Så fik jeg at vide at jeg måtte finde ud af det med min egen læge, han kunne ikke gøre mere for mig. Han ville skrive i min journal at jeg skulle have en henvisning til en psykolog da jeg jo havde en depression.

Jeg fortalte at jeg ikke oplevede jeg havde en depression, men var selvfølgelig sprød pga. dårligt alm. Velbefindende. Han tvivlede for han kunne ikke gøre mere. Derefter fik jeg overrakt mit sygesikringskort med minen tak for i dag. Han rejste sig åbnede døren og viste mig ud. Jeg tudede stadig, men det måtte jeg selv klare. Ude i receptionen sad klinik damen, hun blev hevet med ind i et andet rum og jeg måtte selv låse mig ud.

Jeg var nærmest i chock da jeg kom ud. Normalt er jeg ret robust og ikke lige til at vælte af pinden, men det her må jeg indrømme var i den grad et overgreb på mig som ikke var til at misforstå.
    Wauw, for en elendig behandling, du har været ude for

Hvis det overhovedet er noget trøst, så er du ikke den eneste. Det, der måske kan være en trøst, er, at der er meget, du kan gøre for at få det bedre. Jeg vil lige høre dig om, du bor på Sjælland? Og så vil jeg høre dig om, du tør/er klar til at tage sagen i egen hånd (bare rolig, du skal have en læge med ind over)?

Med Hashimotos er der flere ting, der kan dæmpe inflammationen.

For mig har følgende virket fantastisk.
    Ordentlig behandling for for lavt stofskifte - dvs. højt nok op i dosis
    Selen (fx seleno precise) 200 - 400 mcg
    D3 vitamin i op til 100 mcg om dagen i alle måneder undtagen muligvis juli og august (jeg er på d-vitamin året rundt med mindre, jeg er i de varme lande)
    En god multivitamin
    3 Longo vital klassisk
    Zink
    Omega 3
    At spise glutenfrit (og ikke spise alle de glutenfrie produkter, fordi de er fyldt med stivelse) gerne paleo agtigt med masser af grøntsager
    Holde blodsukkeret stabilt
    Visualisering af dæmpning af angrebet på skjoldbruskkirtlen

Du kan også starte med at læse Stop Stofskiftevanviddet - se her.. Du kan nok finde den på biblioteket.

Og så for alt i verden tage en bisidder med, når du skal til endokrinolog. Bisidderen kan bare være med og observere, det gør en verden til forskel (taler af erfaring).

Jeg har mine antistoffer under kontrol, og de har gennem det sidste år været på 15. Det betyder en verden til forskel, om der er gang i inflammationen eller ej. Når inflammationen er i ro, så er der ro i kroppen - åhhhh det er dejligt

Thyreoid (dansk fra Glostrup apotek) eller Erfa (Canadisk) har kombinationen af alle T'erne. Det er T4, T3, T2, T1 og T0. Det virker rigtig godt for mange af os. Det kræver en indkøringsfase, hvor kroppen skal vænne sig til medicinen, og det kræver, at man sætter sig ind i, hvad det er man går i gang med. Det kan du læse om i Stop Stofskiftevanviddet.

Anisa har skrevet rigtig meget om det her på siden.

Er du fuldstændig slidt ned, kan det være, at dine binyrer er trætte, og så kan det være svært at skifte til NDT. Men det kan du også læse om i bogen.

Når du har læst bogen, kan du tage den og en bisidder med til din egen læge. Vær lidt fast i det og sig, hvad du kunne tænke dig.

NDT er godt, og det virker

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    59
    Meldinger
    14

Standard Thyroid/levaxin

Hej alle.

Jeg er nu startet op på Thyroid Erfa den 15.2 60 mg. + halvering til 50 mkgr. levaxin morgen og 60 mkgr. thy eftermiddag.

Jeg oplever meget aktivitet i min skjoldbrugskirtel og jeg har en voldsom tinnitus og propper i ørene som når man flyver.

Er det normale reaktioner ?

Mange hilsener fra mig

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Question Sv: Thyroid/levaxin

Hej Hope

Nej, det er ikke normalt, men det er heller ikke normalt at blande Levaxin med Thyroid. Det syntetiske T4 har jo heller ikke fungeret for dig før, så hvorfor i alverden beholder du en del af det alligevel?

Du ved nok ikke, at det tager hele 12 (tolv) uger, før Levaxin er helt ud af kroppen, så selv om man går direkte lige over til 120 mg Thyroid (den oftest bekræftet som adækvat startdose), er den egentlige virkning af den først egnet til at blive vurderet, når det syntetiske T4 er helt ud af systemet.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    59
    Meldinger
    14

Standard Sv: Thyroid/levaxin

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Hej Hope

Nej, det er ikke normalt, men det er heller ikke normalt at blande Levaxin med Thyroid. Det syntetiske T4 har jo heller ikke fungeret for dig før, så hvorfor i alverden beholder du en del af det alligevel?

Du ved nok ikke, at det tager hele 12 (tolv) uger, før Levaxin er helt ud af kroppen, så selv om man går direkte lige over til 120 mg Thyroid (den oftest bekræftet som adækvat startdose), er den egentlige virkning af den først egnet til at blive vurderet, når det syntetiske T4 er helt ud af systemet.
    Åhhhh jeg har bare så meget tåge hjerne så jeg har svært ved at gennemskue det hele. Jeg har fået hjælp andet sted nu. Så jeg tror jeg har styr på det hele nu.
    Tak fordi I er der

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Exclamation Sv: Diagnosen Hashimoto og lavt stofskifte i starten 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av Hope Vis post
    Jeg har fået hjælp andet sted nu. Så jeg tror jeg har styr på det hele nu.
    Hej

Held og lykke.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    59
    Meldinger
    14

Standard Hoved er ved at sprænges

Pyha jeg syntes det er op ad bakke....
    Sagen er: Jeg blev diagnosticeret 2010. Kom på eltroxin, kunne ikke tåle, prøvede euthyrox, blev vist overdoseret så ente på Levaxin som har fungeret ok indtil 2015/16. Kom på kombi Levaxin/liothyronin som gik helt galt slut 2016. Jeg fik kæmpe overtryk i hjernen og kunne slet ikke tåle hverken det ene eller det andet.
    Er nu på Erfa Thyroid siden 15.2.17 men oplever stadig at der er overtryk i hjernen når jeg tager den dosis jeg skal have. Når jeg ikke tager den dosis jeg skal have falder trykket og tnínitussen men resten af kroppen reagere på for lavt stofskifte.

Jeg er efterhånden dybt frustreret og ved ikke hvad jeg skal gøre. Ingen kan give mig en fornuftig forklaring på hvad der er galt.

Nogen bud ????

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
    Av Herdis i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 265
    Siste melding: 23-11-10, 12:35
  3. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn