Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    38
    Meldinger
    3

Standard Ang lavt stoffskiftet og andre sykdommer

Har prøvd å lese meg opp litt på dette, kan vi som har lavt stoffskiftet ha et langt, godt og "normalt " liv? Visst det blir oppdaget tidlig, man er riktig medisinert osv? Har bare lyst på et enkelt svar på dette, blir jo både redd å nervøs av å lese så mye...
    Det finnes vel eldre som har hatt lavt stoffskiftet i maaaange år, som har hatt et greit liv uten alt av følgesykdommer og "bivirkning "??

God søndag dere

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,355

Question Sv: Ang lavt stoffskiftet og andre sykdommer

Sitat Opprinnelig skrevet av Hønemora Vis post
    Har prøvd å lese meg opp litt på dette, kan vi som har lavt stoffskiftet ha et langt, godt og "normalt " liv? Visst det blir oppdaget tidlig, man er riktig medisinert osv? Har bare lyst på et enkelt svar på dette, blir jo både redd å nervøs av å lese så mye...
    Det finnes vel eldre som har hatt lavt stoffskiftet i maaaange år, som har hatt et greit liv uten alt av følgesykdommer og "bivirkning "??

God søndag dere
    Tak

Jeg kan læse i dit første indlæg (fra 2010), at du er i behandling for lavt stofskifte siden 2004, så når du fortsat efter 13 år i behandling, alligevel stiller spørgsmål om et langt, godt og "normalt " liv, må det betyde, at du endnu ikke har opnået en fuld bedring, og derfor bekymrer du dig om din fremtid?

kan vi som har lavt stoffskiftet ha et langt, godt og "normalt " liv? Visst det blir oppdaget tidlig, man er riktig medisinert osv?
    Kort og kontant svar på dette spørgsmål er at riktig medisinert kan man sagtens have et langt, godt og "normalt " liv.

Et lige så kort og kontant svar på dette spørgsmål er det samme, som på det første: ja, riktig medisinert er vi mange ældre som hatt lavt stoffskiftet i maaaange år, som har hatt et greit liv uten alt av følgesykdommer og "bivirkning."

Forskellen mellem et godt og et dårligt liv med lavt stofskifte er en rigtig medicinering.

Med rette dosering med Levaxin, kan man blive næsten symptomfri gennem mange år, indtil man kommer i overgangsalderen, hvorefter mange oplever en forværring af lavt stofskifte, som bliver fortolket af lægerne som værende symptomer på overgangsalderen og derfor bliver deres (de flestes) medicindose ikke reguleret, så de fortsætter desværre med at have det dårligere end før overgangsalderen.

Nogle bliver behandlet for overgangs-gener med østrogen/progestin-præparater, men hvis Levaxin-dosen ikke længere er adækvat, bliver effekten af østrogen/progestin ikke 100% effektiv.

Med rette dosering med NDT (Natural desiccated Thyroid = "naturlig thyroid") bliver de fleste (med tiden) symptomfrie og deres overgangsalder bliver mildere og lige så "normal" som hos de fleste kvinder uden lavt stofskifte.

Behandlet for lavt stofskifte med Levaxin, kommer de fleste lidt tidligere i overgangsalderen, end de, der længe har været i behandling med NDT.

God søndag også til dig.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    38
    Meldinger
    3

Standard Sv: Ang lavt stoffskiftet og andre sykdommer

Tusen takk for svar, akkurat så kort og enkelt jeg var ute etter ☺☺ jeg er nok sånn sett en av de heldige når det kommer til hvordan jeg fungerer og er medisinert. Jobber godt å vel 100% har tre barn og et hektisk liv, som jeg stort sett klarer å henge med i 😅 Men det er selvfølgelig ting jeg å sliter med ifht lavt stoffskiftet, men det kunne vært mye verre.
    Har lest endel i det siste, å kom da over flere sider der det var listet opp alt av sykdommer som vi kunne få, derfor dette spørsmålet. Kjenner ikke så mange "eldre" med dette, som har hatt det leenge liksom...
    Igjen tusen takk for svar 😍😍

Lignende tråder

1. Om kvikksølv og endokrine sykdommer slik som lavt stoffskifte
    Av Pingvinen i forumet Biblioteket / Diverse artikler
    Svar: 0
    Siste melding: 22-01-14, 14:25
  2. Noen som er uføretrygdet pga stoffskiftet/endokrine sykdommer?
    Av Pingvinen i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 22
    Siste melding: 03-12-11, 23:53
  3. Struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer
    Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 124
    Siste melding: 27-08-11, 19:41
  4. Stoffskifte og andre sykdommer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 22:43
  5. Lavt stoffskiftet og nå har jeg ME
    Av grynet i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 6
    Siste melding: 03-04-07, 16:22

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn