Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    2,739

Exclamation Jod på agendaen - endelig også i Norge

https://www.dagbladet.no/mat/forsker...yfodt/69712165

Den som leser bakover i dette forumet vil finne at det har tatt lang nok tid.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    2,739

Standard Sv: Jod på agendaen - endelig også i Norge

Ingen tvil om at Anisa ler sist her .... Hun har advart om jodmangel lenge her på forumet.

https://www.nrk.no/norge/_urovekkend...tte-1.14168434
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,211

Question Sv: Jod på agendaen - endelig også i Norge

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Ingen tvil om at Anisa ler sist her .... Hun har advart om jodmangel lenge her på forumet.

https://www.nrk.no/norge/_urovekkend...tte-1.14168434

Jeg GRÆDER hellere, end jeg ler - smgj

Denne journalist (Marit Gjellan) ved ikke det mindste om problemets rødder, hvis hun tror at det er en ny opdagelse, og at jodmangel-fænomenet er af nyere dato, men i virkeligheden ALT SKYLD ligger hos FAKE-videnskab fra 1940-erne, og hos generationer af lægelige IDIOTER, som siden dengang blev ved med, og fortsat bliver ved med at sprede/praktisere denne FAKE-opfattelse af jod, så selv almindelige mennesker er bange for at tage jod-tilskud - selv når de ved, at de burde!

Men hva'? ALLE læge-hjerner, født i generationerne efter 1940-erne er jo udviklet under deres jodmanglende mødres graviditeter, og modnet fra de selv var født og små - i en permanent tilstand af jodmangel, så hvad FANDEN skal man kunne forvente sig af deres intelligens, som er MINDST 10-20% ringere, end den ville have været, hvis de havde vokset op jod-sufficiente (tilstrækkeligt med jod i deres, og deres mødres kost).

Jodmangelen kan ikke gradueres mellem 'minimal', 'mild' eller 'svær'. Lige meget hvor lidt jod mødrene/fædrene mangler i undfangelsens øjeblik - er den negative påvirkning af vores helbred, sind og intelligens allerede i fuld gang, ikke alene hos forældrene, men også hos de børn, de allerede har fået, eller får i fremtiden.

Medmindre de vordende mødre havde været jod-sufficiente (= adækvat dagligt indtag af jod) allerede i god tid INDEN de blev gravide, spiser jod-sufficient MENS de er gravide og MENS de ammer efter fødslen, samt sørger for jod-sufficient kost til deres børn, indtil børnene bliver voksne.

Men hvordan mon de fremtidige mødre skal kunne klare det, når de konstant advares mod jod af lægerne, der er uddannet til at praktisere FAKE jod-videnskabelige opfattelser?

Hvad kan man gøre ved det? You tell me.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Velfærdsstat debaten raser også i Norge
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 27-01-13, 10:11
  2. -Også ny...
    Av tufsa i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 15-04-12, 21:07
  3. jeg er også ny
    Av mammantileir i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 09-08-07, 21:07
  4. Er også ny her
    Av Lindalorraine i forumet Presentasjoner