Modtatt tidligere i dag fra EKH (gjest):

Hei dere,

Jeg er ikke aktiv på forumet deres, men har startet å lese meg opp en del på lavt stoffskifte. Har merket meg at det rundt om virker å være en del "frustrasjonen" rundt dette med at det ikke er nok fokus på virkningen som eksempelvis tilskudd med T3 kan gi.

Jeg kom nettopp over denne forskningen som virker å være startet opp nylig (med rekruttering av kandidater som startet i juni).

https://oslo-universitetssykehus.no/...vem-kan-delta?

Jeg tenkte at dette må være en "god nyhet", ettersom det viser økt interesse for å se på alternative behandlingsformer. Kanskje til og med noen på forumet ønsker å bidra i forskningen?

Ville bare "tipse" dere - men kunne ikke gjøre det på forumet ettersom jeg ikke har bruker.

God helg!

Hilsen EKH

Påvisning av nye biologiske markører for bedre behandling av hypotyreose

Formålet med studien er å undersøke om vi kan påvise ulik effekt av legemidlene T3 og T4 på kroppstemperatur, metabolisme, muskelkraft og hjernekapasitet, og videre identifisere biomarkører som avspeiler effekt av T3 og T4 på celle og vevsnivå.

Informasjon om deltakelse: Studien er åpen for inkludering fra 01.06.2018 fram til 01.06.2021 Læs mer...

Takk EKH