Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,037

Question Lactoferrin - Avitamin - Kobber - Cvitamin ...

Jeg har fått tips ift at jeg har startet med HCL og Superenzymes; fordi jeg håper mer magesyre skal bedre opptak av mat og tabletter:
    "Det vil det, helt sikkert, tør jeg love. Ikke mindst på optagelsen af næringsstoffer.
    Men hvis f.eks. jern mangler, og forbliver ved med at mangle lige meget hvad (som så ofte sker for hypothyroide),
    er her en artikel også fra STTM
    https://stopthethyroidmadness.com/20...d-lactoferrin/
    som jeg gerne anbefaler. Og mere om det her:
    https://www.selfhacked.com/blog/lactoferrin/ "

Der anbefales Lactoferrin i STTM sin artikkel - noen som har erfaring og kan anbefale merke?

I tidligere postinger her - så nevnes også behovet for kobber og A vitamin, for ikke å glemme C vitamin ..
    - så håper jeg bildet blir komplett.

Jeg skal snart til legen - og da tenker jeg be om at de fire forskjellige jernmålingene blir tatt på meg.
    Det skal nok gjøre meg kjempepopulær hos fastlegen
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,211

Question Sv: Lactoferrin - Avitamin - Kobber - Cvitamin ...

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg skal snart til legen - og da tenker jeg be om at de fire forskjellige jernmålingene blir tatt på meg.
    Det skal nok gjøre meg kjempepopulær hos fastlegen
    Det er en RIGTIG god idè! De hypothyroide fylder sig med jern-tilskud og alligevel kommer deres blodprøver tilbage, indikerende jern fortsat i underkanten, gang på gang. Det er afgjort bedst at få foretaget alle jern-relaterede analyser, om ikke andet så for ikke at tage masser af jern-tilskud til ingen verdens nytte - hvis det viser sig, at det (som oftest ved lavt stofskifte) er optagelsen, den er gal med?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Der anbefales Lactoferrin i STTM sin artikkel - noen som har erfaring og kan anbefale merke?
    Vi bør nok finde ud af det på en anden måde, idet jeg mindes en gammel, 2009-regel på forummet, om at der helst ikke skal deles links via åbent forum, eller online, hvis det ikke skal ende med (som så mange gange før), at udenlandske webshops pludselig ikke længere vil sælge/sende til norske kunder, fordi alt for mange forsendelser mystisk forsvandt i postgangen i/til Norge.

Ellers kan det godt være lidt op ad bakke, at finde netop dette kosttilskud til rimelig pris, og af pålidelige råvarer. Siden der skal bruges 10 liter mælk til udvinding af bare 1 gram (2 x 500 mg) lactoferrin, er priserne omend ikke enorme, dog alligevel ikke helt billige.

Lactoferrin tåles fint af alle, selv af laktoseintolerante og af mælkeallergikere - hvis nogen skulle spørge. Lactofferin findes IKKE blandt de ca. 25 proteiner, der ellers findes i mælk.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,037

Thumbs up Fire jernverdier og B12

Så har blodprøvesvarene kommet - og jeg tolker det som jeg er innafor, selvom Ferritin vel kunne få kjørt seg opp flere hakk ..
    noen som har innspill ?

STTM skriver:
    "- low ferritin can go hand-in-hand with low iron. But low ferritin can also occur with high iron due to the MTHFR mutation, patients have reported discovering i.e. because of the MTHFR mutation, our bodies don’t break down the iron for use, so it goes higher than it should, and storage iron goes down. We might also see a high TIBC with this scenario–another clue that our bodies aren’t breaking iron down for use and thus, putting us in a low iron state. Not everyone gets the high TIBC, but many do.

So by treating that low ferritin alone, we can push our iron and % saturation levels even higher! Not a good thing."

MTHFR er så det neste jeg kommer til å spørre legen om å få målt - hun rekvirerer det iallefall ikke hvis jeg ikke spør

B-HEMOGLOBIN: 15.4 (11,7-15,3)
    P-VIT B12 (KOBALAMIN, TOTAL): 962 (180-670)
    P-JERN: 23 (9-34)
    P-TRANSFERRIN: 2.9 (2,0-3,3)
    P-TIBC: 73 (49-83)
    P-TRANSFERRINMETNING: 32 (15-50)
    P-FERRITIN: 44 (15-200)
    P-T4, FRITT: 20 (8-21)
    P-TSH: <0.01 (0,5-3,6)
    P-T3, FRITT: 4.9 (3,1-6,2)

Forrige måling 180618:
    P-VIT B12 (KOBALAMIN, TOTAL): 571 (180-670)
    P-T4, FRITT: 18 (8-21)
    P-TSH: <0.01 (0,5-3,6)
    P-T3, FRITT: 5.0 (3,1-6,2)

Så lenge økonomien er på sparebluss, kommer jeg nok til å fortsette med tilskuddene jeg tar nå - spesielt da HCL og Superenzymes

Jeg ser at iallefall Behepan tablettene virker - jeg tar 2 stk hver kveld. Tenker jeg kan gå for 1,5 isteden ..
    Håper jo dette er et tegn på at jeg har mer magesyre nå - så på tide å spise en kokt rødbet igjen snart
    Kanskje har jeg alikevel ikke manglende Intrinisic faktor (som Oftebro dignostiserte for ca 10 år siden) -
    kanskje har jeg bare hatt for lite magesyre
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    37
    Meldinger
    2,739

Standard Sv: Lactoferrin - Avitamin - Kobber - Cvitamin ...

Når det gjelder jern... så har jeg veldig "smal" toleranse. Det eneste mangen liker er hemejern som f.eks hemofer. "På papiret" ser hver tablett ut til å inneholde veldig lite jern, men - iallfall for min del - så tas mye av dette jernet opp i stedet for å havne i do, så det er et godt valg. For min del er 1 tablett daglig nok til å øke blodverdiene opp fra bunnskraping.
    I norge ligger en 100tablett-pakke på ca 120 kr. Er man over i Sverige på f.eks Nordby selges det for 2/3 av norsk pris, da krone for krone...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn