Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,357

Standard Sv: Fasting og kutting av sukker

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Bare hyggelig - glad for å bli spurt jeg

Målet mitt var å bli kvitt sår som gror sååååå sakte - som klør - og når jeg endelig er kvitt noen, så har det dukket opp nye. Holdt på i fem år, eller noe med dette sårstyret :(
    Sukker er visst med på å øke betennelser i kroppen + fasting gir kroppen sjanse til å ha lengre reparasjonsfaser.

Dessuten - rett før datteren min ble født så lå vekta mi på 66 kg, så jeg vil iallefall ned på 60
    Også må jeg få mer muskler og kondis;)

1000 takk for fine ord <3
    Trøbbel med sår som ikke gror vil jeg tro gir god motivasjon til det du har satt i gang med. Jeg håper at fasting, vektnedgang og sukkerkutt vil gjøre susen for deg. Jeg er av den oppfatning at sukker er en av de verste giftene vi fører i oss. Og det er nesten umulig å få fjernet det helt i og med det finnes i alt. Det er jo sukker i kjøttpålegg
    Røyking og alkohol kan man jo bare kutte ut helt, men mat er det jo som kjent ikke bare å kutte ut. Det skal vi ha til og med flere ganger om dagen.
    Jeg ønsker deg lykke til med siste del av prosjektet ditt (eller nest siste, da siste del blir å holde kroppen i den tilstanden).

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,757

Ett innspill til det der med sukkersug... det sliter jeg med til tider også, og aller mest i form av sjokolade.

For meg er det ofte et varsel om lite energi, og/eller om lite magnesium. Er det det siste klarer jeg meg gjerne med litt mørk sjokolade, og lysten forsvinner om jeg husker å ta tilskudd.

Er det derimot lite energi så må jeg tenke etter om det kan være "bare" dårlig søvn og/eller om jeg er kortvarig/langvarig lav. Kroppen min griper etter første og beste energierstatning, og da er jeg gjerne også urimelig sulten. Jeg har opplevd kortvarig lavhet ifm løs mage (= dårlig opptak), og det får jeg med en gang jeg slurver med søvnen.

Klarer jeg å sjonglere de ballene der sånn rimelig - så går det også greit (les: lettere å følge planen) med mat og vekt.

ETA - faste skal være reneste ungdomskilden i følge enkelte forskere. Selv vakler jeg mellom å synes det er "slitsomt og umulig" og oppleve det som noe som medfører en veldig klarhet/mental tilstedeværendehet.
    Jaja - det er også forbundet med religiøse åpenbaringer ...
    Sist endret av smgj; 15-07-19 kl 21:31
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,357

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    ETA - faste skal være reneste ungdomskilden i følge enkelte forskere. Selv vakler jeg mellom å synes det er "slitsomt og umulig" og oppleve det som noe som medfører en veldig klarhet/mental tilstedeværendehet.
    Hva i all verden er ETA-faste? Jeg må tilstå at jeg ikke helt har kontroll på alle TBF-ene som dukker opp

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,757

SÅRRY!

ETA - Edited To Add

Ingen ny, spennende faste her, altså - bare litt god, gammeldags etterpåklokskap(?), og manglende rettskriving. Burde ha lagt til både linjeskift og punktum der, så hadde det vært litt mindre kryptisk.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,357

SÅRRY!

ETA - Edited To Add

Ingen ny, spennende faste her, altså - bare litt god, gammeldags etterpåklokskap(?), og manglende rettskriving. Burde ha lagt til både linjeskift og punktum der, så hadde det vært litt mindre kryptisk.
    He he, den var god Jeg gikk rett på gitt! Trodde det var en slags faste jeg ikke hadde fått med meg.
    Takk for oppklaring, smgj

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,053

Question Kortvarig lavhet

Takk for inspill

.. Jeg har opplevd kortvarig lavhet ifm løs mage (= dårlig opptak), og det får jeg med en gang jeg slurver med søvnen.

..
    Hva er " kortvarig lavhet" ?
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Er der noget sukker er godt for?
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 4
    Siste melding: 24-10-13, 19:09
  2. Sukker, overvekt, hormoner osv
    Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artikler
    Svar: 1
    Siste melding: 03-04-13, 06:29