Side 2 av 34 Først 123412 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 340
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Re: Lavt stoffskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte , så blei stoffskifte høyt men den siste prøven viste det mye bedre da sa legen at det var bra lå på tallet 2 og noe. Tar levaxin 100 mg. Begynte på 50 mg men det blei bedre da vi økte litt på medisinen. Men jeg føler meg ikke bedre mye humørsvingninger, trøtt, sliten forstår ikke hvordan jeg skal klare jobbe og hater og være som jeg er for jeg vil ikke være sånn. Men så tenker jeg mye også da og det sa legen at spiser opp en del energi eller myyyye da :,( Så tar også antidepressiva men føler meg ikke bedre av dem heller nå sikkert for lav dose ikke vet jeg :,( Jeg skal ditt i slutten av mnd så blir det vell blodprøve igjen og håper få vite mer igjen Jeg synes dere forklarer meg så godt jeg prøver forstå dere Men legen har ikke fortalt så mye som dere sier til meg TAKK
    Helt enig med deg. Det er ikke legen som har fortalt meg noe heller. Det er godt vi har et slikt forum med kjekke folk som er villige til å dele av sine erfaringer. Jeg blir aldri ferdig med å takke dem.

Husker ikke om du har skrevet blodprøveresultatene dine her. Hvis ikke, er det lurt å poste dem her og så er det alltid en erfaren som kan tolke de for deg. Hvis ikke du har fått blodprøveresultatene så kan du ringe til legen og få dem. Det har du rett på. Kanskje du må betale litt for å dem skrevet ut, men det er verdt det. Nå spør jeg legen hver gang jeg tatt prøver og så skriver jeg resultatene ned (mens han ser det). Hver dag noterer jeg ned formen (har et tallsystem hvor tallet 2 står for den dårligste formen jeg har hatt og 7 for den beste jeg har hatt - 9 vil være topp). På denne måten kan jeg følge med prøveresultatene, formen og tablettdosene. Noen skriver også ned hva de spiser.

Ellers så vil jeg anbefale deg å stille alle de spørsmålene du har. Ingen er for dumme. Vi er alle på jakt etter den gode formen. 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Fryser

Hva er det som gjør at man fryser alle gjør jo det vet jeg av og til ivertfall Men jeg er iskald på henda mine som is brr :,( Og hver kveld eller natt blir jeg lilla nesten for jeg fryser på fingrene de blir iskalde er det normalt da en har lavt stoffskifte ? Burde jeg si det til legen min imårra skal ditt da eller bare la vær
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Kald på nese, hender, føtter og sideflesket ;) er typiske tegn på lavt stoffskifte. Det er mye av det legen min sjekker meg for. Nevn det for legen din, ja.
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Oki takker da skal jeg gjøre det
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Liothyroin!!! Det funker for meg, kroppstemperaturen hør økt med en halv grad, men den varmen som jeg kjenner på kroppen har økt mer enndet. Jeg er blitt helt vanlig varm i kroppen og det er forferdelig hyggeligt etter å ha gått med "ødelagt termostat" i over 7 år!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Armour funka for meg. Ble nesten litt mye av det gode til å begynne med.
    Samtidig forsvant jo fettet så da hadde jeg ikke nooen fettkul å være kald på. hihi
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Jeg var alltid kald paa foetter og fingre, og nesa trodde jeg skulle falle av noen ganger paa grunn av frost...
    Men etter at jeg begynte med behandling av hypoen og b12 mangelen ble det det omvendte. Jeg begynte aa svette og var nesten for varm. Men heller det enn aa fryse

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg får noen ganger "frysetokter". Innbiller meg at det er det motsatte av hetetokter slik som kvinner kan få i overgangsalderen. Det varer ikke lenge men minner litt om sånn som man kan ha når man har feber.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg får frysetokter og hetetokter. Begynte å lure en stund om jeg var kommet inn i en veldig tidlig overgangsalder 8)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Hvordan kjenner man om medisinen virker?

Jeg lurte på hvordan kjenner man om medisinen virker? Hvor lang tid tar det før det blir bedre? Kan det hende man kan slutte med Levaxin da det har blitt bra igjen eller går ikke det ann? Jeg føler meg ikke bra ennå ivertfall, og håper jeg skal få det bedre. Er ekkelt være sliten for det minste ting og ikke klare mye for jeg ønsker ikke være sånn, var ikke sånn før da hadde jeg Energi alt var bedre da på en måte Ønsker dere en fortsatt fin 1 mai Klemz

Side 2 av 34 Først 123412 ... Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn