Side 31 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 301 til 310 av 340
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar håper og få den opp da etterhvert
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Sliten

Det jeg lurer på er at jeg føler ikke Levaxin virker jeg uansett dose har jeg det ikke bedre så tror ikke det hadde gjordt noe om jeg sluttet heller :,(

Jeg var jo uten de tablettene en god stund og det skjedde ikke noe var det samme da og men legen sa jeg måtte ikke det men det viste ikke jeg da UFF Men nesten så jeg ikke vil ta dem for det hjelper jo ikke :,(

Nå for tiden er jeg så sliten sliten og orker ikke mye og så er det så slitsomt med det Blodsukkeret og jeg vil snart ikke spise for det hjelper jo ikke snufs tror noe er feil med meg jeg :,(

Har hatt mye vondt nederst i ryggen vet ikke om det er der nyrene er kjennes som betennelse det har kommet mest da jeg har gått på tur en stund :,(

Føler kroppen og jeg ikke orker mer nå at vi er slitne :,(

Godklemz
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    64
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei Lilja
    Det er slitsomt når du ikke føler noen virkning av tablettene. Og så lenge du ikke har fått noen optimal dose så skjønner jeg at du ikke synes det er viktig å ta dem. Men så kan vi ikke la stoffskiftet bli lavt og bare la det være slik. Det vil ikke være bra i lengden.

Du hadde ikke så bra TSH, T4 og T3 for en stund siden kan jeg huske. Du vil antakelig føle at tablettene har betydning hvis du får hjelp til å få disse verdiene på plass. Dessverre er dette en tålmodighetsprøve. Ting tar lang tid når det gjelder å finne riktig dose. Men ikke gi opp og slutt med tablettene dine. Da synker verdiene veldig fort, og det tar veldig lang tid å komme opp på samme nivå igjen.

Nyrene sitter ikke helt nederst i ryggen tror jeg. Hvis du får litt vondt der kan det være at du bare blir sliten i muskler og slike ting når du har gått en stund. Jeg kan jo ikke si hva det er, men det behøver ikke å være annet enn muskler.

I alle fall får du en STOOOR KLEMZ tilbake

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei Lie

Takker for svar Jeg får spørre legen om jeg kan få en høyere dose Levaxin kansje det kan hjelpe Det håper jeg og at da blir det bedre enn nå ivertfall ja ja he he

Det er nok som du sier en muskel som er vond

Mange klemmer tilbake fra Lilja

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg hadde det akkurat som deg Levaxin hjalp ikke meg noen ting og jeg prøvde i nesten 1 år. Da gikk jeg over på Armour og det gav meg et nytt liv etter noen uker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg tror jeg har gått på Levaxin i over 2 år er ikke sikker men har aldri følt meg bedre av det synes det er rart men det tar kansje lang tid ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

eneste gangene jeg har følt meg bra, har jeg vært overdossert. jeg hadde uleselig TSH og FT4 og FT3 på 38 og 22

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei Lilja, jeg har analysert noen av tallene dine, og synes du har har vært noe lavt dosert hittil--basert på hvor mange prosent ft4 og ft3 er hos deg.
    Jeg har ikke rukket å sette inn alle tallene for ft3 som du kom med, sorry.

Du har ikke vært i nærheten av den øvre tredelen som for eksempel Haug nevner i artikkelen sin i legetidsskriftet 9/2002 som han anbeflaer ft4 skal være i.

Det kan godt være at du må prøve anbefalt dosering. Og det er alltid noen som trenger ft4 og ft3 litt over referanseområdet, og noen veldig få trenger dem enda høyere......leste senest igår et innlegg på thyroid.about.com forumet hvor en skrev at en konkret lege sa ang. en pasient at noen trenger høyere tall.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg skal til legen imårra igjen og sikkert ta blodprøve igjen gjør jo det hele tiden Så håper jeg få øke dosen for jeg er helt ødlagt nå ivertfall og sliten og trøtt orker ikke mye :,( Det er rart hu i skranken sier det er bra da det er jo ikke bra det stoffskifte mitt :,( Og legen sier bare at jeg skal gå ned på dosen da jeg funka jo bedre på en høyere dose så er jeg værre nu da kan jo ikke legen min mye synes jeg da :,(

Jeg vil også nevne det med Blodsukkeret mitt ikke vet jeg hva det er men rart flere ganger da jeg har målt det selv har det vært Lavt nede på 3 tallet og jeg vet ikke hva normale skal ha jeg men :,(

Klemz og takker for alle dere snille mennesker på forumet dere er til stor hjelp for meg dere kan mer enn legen ivertfall Setter stor pris på hjelpen og støtten her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hittil har legen sett mest på din TSH, men du kan jo argumentere med at det ikke hjalp stort, og at det kanskje er på tide å prøve ft4-pg ft3- metoden. slik som professor Haug beskriver i artikkelen i legetidsskriftet 9/02.
    Der staver han ut at man kan prøve ft4 i øvre tredel.
    Og jeg tipper du trenger littegrann liothyronin (en kvart tablett eller noe sånt) i tillegg for å få ft3 opp i øvre tredel også. Bare min gjetning.

Hos en tredel av pasientene kan man ikke bruke TSH, for den vil bli veldig lav hos den tredelen. Det har vært slik i alle år. Det står lite om det i litteraturen, men jeg fant flere opplysninger om det ved å titte på Medline, fra 90-tallet.

Side 31 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn