Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 28

Tråd: Halsen

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Halsen

Jeg synes det i halsen bare blir værre og værre er det noe jeg gjør galt er det noe som forverrer det ? Så inatt kjente jeg at jeg var iskald på ryggen øverst iskald og varm ellers så svetter jeg noen ganger ivertfall blir helt våt :,( Synes det er ekkelt. Jeg trente idag på sykkeln og da fikk jeg mye vondt i halsen føler meg som dårlig kondis at jeg ikke klarer mye Men jeg vil klare mye Skal på treningsenteret seinere og så helg litt fri fra trening PUUUUUUUH hvile God helg til dere
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Du har fremdeles en TSH på 2-noe, og da er kjertelen fremdeles forstørret. Jeg har sånt også når TSH er 2. (var en periode uten levaxin for å få målt hvor høy TSH gikk hos meg)
    Det skal gå over når du har riktig dose.

Du kan jo ta det opp med legen eller endokrinologen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg har tatt det opp men føles ikke som hun tar meg seriøst at jeg er en som bare klager og sånn vil jeg ikke være. Hun så det var litt hovent og kjente i nakken og så det var litt hovent men det var ikke noe farligt så da må en bare ha vondt da
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Du kan ta det opp en gang til hvis du vil, siden mange leger venter til man klager en gang til hvis jeg har skjøt saksgangen riktig...Ikke at jeg oppfordrer deg til å klage en gang til, men...
    Jeg tror de vil ha deg på en bestemt dose en god stund av en eller annen grunn. Vet ikke helt hvorfor, men man pleier da å få en økning i dosen når TSH er 2-noe.
    Det var i juni de skulle øke dosen din?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Har ikke hørt noe om at vi skal øke dosen. Jeg skal ditt i Juni ta ny blodprøve så får jeg vell etterhvert vite litt mer om hur prøven ser ut. Har klaget hver gang jeg da jeg har vært der om min hals men blir ikke gjordt noe særlig, sier at det er vanligt

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Du kan ta det opp en gang til hvis du vil, siden mange leger venter til man klager en gang til hvis jeg har skjøt saksgangen riktig...Ikke at jeg oppfordrer deg til å klage en gang til, men...
    Jeg tror de vil ha deg på en bestemt dose en god stund av en eller annen grunn. Vet ikke helt hvorfor, men man pleier da å få en økning i dosen når TSH er 2-noe.
    Det var i juni de skulle øke dosen din?
    Hvis jeg husker rett er det bare en måneds tid siden økning fra 50 til 100. Så da tror jeg legen gjør rett i å vente til juni før neste økning.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Helt enig. Og for å få nøyaktig blodprøve pleier man å vente 6 uker etter doseforandring for at TSH skal ha blitt ferdig å reagere, den er sen å stabilisere seg, og skjoldkjertelens restproduksjon følger TSH-en og man får ikke et nøyaktig bilde før etter 6 uker.
    i tillegg kommer virkningen av stoffskiftehormonene, de må virke en stund først før man vet hvordan man har det på den dosen.
    Jeg vet om noen som har det bra med en TSH på 1,5 eller sånn, og for hyppige økninger kan gå forbi det nivået man har det bra på.
    Men for all del, fortsett å melde fra om halsen til legen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    for hyppige økninger kan gå forbi det nivået man har det bra på.
    Jepp folkens, den der er det viktig å merke seg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Halsen

Har mye eller mer ont i halsen for tiden og synes det er ubehageligt, jeg har jo sagt det mange ganger til legen men hun bare kjenner og sier ja du er litt hoven og i nakken er kjertelene eller hva det var og litt hovent men det er ikke mye :,( Men skal man ha ont i halsen da det kommer og går liksom noen ganger værre synes det er ikke noe gøy :,(

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Hals

Har hatt mega ont i halsen i det siste det brenner og er vondt. Mest om natten :,( Noen andre som sliter med dette? Jeg tror ikke jeg er forkjøla snufs blir forvirra :,(

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Kul i halsen
    Av Buffy i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 0
    Siste melding: 07-12-07, 16:48
  2. Vondt i halsen min jeg!
    Av Shanita i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 0
    Siste melding: 04-02-07, 20:29
  3. smerter i halsen
    Av lailabye i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter