Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Pling,du sier du har tørre øyne.. Var nylig hos øyelegen og fikk bekreftet nesten null tåreproduksjon. Jeg mistenkte lavt stoffskifte som jeg sa til ham. Leser jo at vi er mange med øyeproblemer her! Men, neida - det hadde han ingen tro på...! (Lavt stoffskifte - hva er nå det for noe?.. :x ) Grmpf!

Vel, øyetrøbbel henger sammen med stoffskiftet. Jeg går for tiden rundt med knallrøde og hovne øyner.....skikkelig kuuult! Drypper med det ene og det andre... Ikke gøy å gå på jobb når du ser ut som du har rangla i mange dager Ikke gøy å gå med solbriller i regnvær heller for den saks skyld 8)

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Vet akkurat hvordan du har det, nosy! Er du veldig tørr i munnen/halsen også? Det kan være sjøgrens syndrom - ifølge legen min ihvertfall. Det er visst en autoimmun sykdom, og dermed større sannsynlighet for å få hvis man har en annen autoimmun sykdom fra før.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Nei, jeg er ikke tørr i munnen eller halsen - bare øynene (foreløpig, da..) Jeg har også tunge øyelokk (nå er jeg ikke helt ung lenger, så det kan være litt aldersbetinget og). Hele ansiktet føles tungt og slapt innimellom.

Men jeg er som sagt ofte hoven under øynene og da får jeg vondt når jeg beveger dem - omtrent som når man har feber.... DET er nok pga hypothyreosen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Fikk samtidig med tunge øyelokk litt annerlødes øyebryn.

Ytterste delen ble veldig sparsom, noe jeg har forstått er et av mange symptom på problem med binyrebark. Er det riktig Kris?

Har lest litt om "månefjes", men jeg husker ikke helt hva jeg fikk ut av det, men det er også noe som er typisk for en eller annen lidelse med stoffskifte, tror jeg......

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Operasjon av poser under øynene

Jeg har fått poser under øynene etter at jeg fikk hypotyrosen. Mener å ha lest her inne for en stund siden om noen som var blitt operert for det og hadde fått det dekket? Noen som har erfaring med det? ( tror ikke legen min vet så mye om det)

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Sv: Operasjon av poser under øynene

Poser eller er det "bulker"? Bumper, ujevnhet? Eller er det poser - bokstavelig talt.
    Snakket med en kirurg, og han sa det har ingenting med hypothyreose å gjøre.
    I hvert fall ikke hos meg. Det er fett de bulkene jeg har, og det skal jeg nå fjerne. De går på innsiden av nedre øyelokk og fjerner det.
    Tror ikke man får noe sånt dekket.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Standard Sv: Operasjon av poser under øynene

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Poser eller er det "bulker"? Bumper, ujevnhet? Eller er det poser - bokstavelig talt.
    Snakket med en kirurg, og han sa det har ingenting med hypothyreose å gjøre.
    I hvert fall ikke hos meg. Det er fett de bulkene jeg har, og det skal jeg nå fjerne. De går på innsiden av nedre øyelokk og fjerner det.
    Tror ikke man får noe sånt dekket.
    Hej Camomilla

Jeg tror nu at kirurgen måske ikke kender nok til hypothyreosens virkning på øjnene. Tag en snak med Yvette og Tussa. De har været igennem det en gang eller to, så vidt jeg husker. Du finder tråden her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=4986
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Sv: Poser under øynene

Da har jeg operert mine øyne og er fornøyd med resultatet. Måtte betale det selv altså, og det var innmari dyrt.

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Jeg har hatt både poser, eksem, prikking og kviser. Mye rart som skjer rundt øynene. Sinksalve hjelper mot tørrflekker og eksem. Posene forsvant da jeg i en kort periode på grunn av feilmedisinering var riktig dosert. Så det er håp.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Cathrin - hva slag operasjon tok du? Skar de langs vippekanten? Tok du oppe og nede?

Jeg har også operert nå. Tre uker siden. Han gikk inn på innsiden av nedre øyelokk, under huden. Han sa han hadde fjernet ganske mye fett. Det er blitt glattere under øynene nå, men jeg har til gjengjeld fått flere rynker.
    Det er fortsatt igjen en liten "klump" under vippekanten, men dette er hud som må strammes og det gjøres ved et inngrep som kalles pinching. koster 8000 kr.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. øynene mine
    Av madonna i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 13
    Siste melding: 14-05-06, 22:19

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine