Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 48
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    49
    Meldinger
    204

Standard

Nei han kjenner ikke noe sånn til Armour, han hadde spurt en endokrinolog om Armour og denne hadde sagt at eg kunne fortsette med det. Eg har stort sett styrt dosen selv, men mitt stoffskifte er ganske stabilt. Eg har tatt en kombinasjon av 90 mg Armour og 50 mikrogram Levaxin, men har økt nå pga graviditet

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk for svar Unn. Vet du om denne endokrinologen arbeider ved Stavanger Universitets sykehus? Kan jeg spørre om hvem som satte deg på Amour? Vet du om Dr. Idehen har mange pasienter kanskje jeg kan få time der for en second opinion om det har noe for seg da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    OSLO
    Meldinger
    57

Standard

Hei igjen!

Du vil bare dø? Er det blitt en vanlig sjargong her inne? Et annet uttrykk for å si at man sliter? Eller mener du det?

Jeg merker at jeg blir helt satt ut når folk skriver sånt, for skal jeg ta deg på alvor, så burde jeg ringt akkuttpsykriatrisk og gjort dem oppmerksom på deg, slik at du kan få hjelp. Er det et uttrykk for at du sliter, så er det litt drøyt å formulere seg slik.

Det er ingen som leser innlegget ditt som vet hvordan du har det, hvilken stemning du er i osv. Jeg synes jo selv det hadde vært for jævlig å lese innlegget ditt, for siden å lese at du har tatt livet av deg. Og så har vi andre som har lest innlegget bare sett på.... Slik kan være tungt!

Så vær så snill.... Ikke skriv sånt om du/ dere ikke mener det!

Ellers må jeg si jeg virkelig føler med deg i denne saken, og skjønner godt at du er fortvilet!

Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Du burde ikke slutte med Levaxin. Jeg heller har det ikke bra og er som deg sier jeg vil dø orker ikke mer men jeg håper jo at medisinen kan virke men den gjør ikke det ennå ivertfall og jeg kan ikke nok om denne sykdommen for ingen har fortalt men nok om den :,( Men vær god med deg selv og hold ut til du får hjelp. Ikke gjør noe dumt. Mange som ikke har det bra. Det er ikke gøy. Men du fortjener leve som alle andre. Mange liker deg og du er et flott menneske husk det. Mange her liker deg på forumet. GODKOZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei igjen. Var på ett stoffskifte møte i går, og det var en Endo fra Rikshosspitalet som hadde foredraget, Og ifølge han var armorn(hmmm.... åssen skrives det igjen?? ) bannlyst hos alle endoer i Norge. HURRA, not.

Men det er vist mulig å få tak i det alikevel. En kan bestille det selv, men jeg vet ikke hvordn en gjør det.

Hvis du at du blir kjapt syk av å slutte med Levaxin, så virker den hvertfall på deg, og da skal det være håp!! Har du prøvd å kombinere med Liothyroin? Det virket bra på meg i en periode, så måtte jeg redusere dosen pga hjertebank, så gikk det litt ned igjen, men nå veit jeg hvertfall att om jeg er tålmodig og øker doser s a k t e så skal jeg etterhvert komme meg på beina igjen(les;jobb...)

Lykke til i bøtter og spann!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg har ikke forsøkt Leotyroxin eller hvordan skrev du det ? Har forstått det slik at det virker på dem med lav T3 noe jeg ikke har min ligger litt over normalen i forhold til referanseområdet. Føler meg ikke spesielt syk heller har ikke tatt Levaxin siden fredag og føler meg som jeg pleier. Det er jo ikke bra selvsagt, men jeg har ikke blitt noe verre heller.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Cathrin, kanskje du er et mer komplisert tilfelle, kanskje du har veldig lite TBG. Og det er ikke normalt å ha en høy ft3, men noen få trenger en veldig høy ft3. Vanskelig å si hva som feiler deg.
    Altså, det kan være at du ikke er som gjennomsnittet...
    Håper du får sykemelding, det trenger du hvis du er sliten.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hva er TBG?

Prøver forøvrig desperat å finne noen som selger Amour i utlandet som kan selge det til meg. Hadde kjøpt det på gata om det så var. Finner ingen. Noen som vet? Legen sa han skulle ringe meg i morgen som om det er noen vits i det. Jeg vil ikke gå til ham mer. :evil:

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard

TBG er ThyroxinBinnendeGlobulin.
    Det er et plasmaprotein som Thyroxin bruker både som lager og til transport.
    Noen kan ha lite av dette proteinet og da blir jo dette bøygen i kjeden, for da vil ikke det ikke kunne lagres tilstrekkelige mengder.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Gail Wurmsteins brev til Oprah
    Av brits i forumet Breve til legen
    Svar: 12
    Siste melding: 19-01-11, 14:38
  2. Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
    Av Qa i forumet Breve til legen
    Svar: 9
    Siste melding: 10-05-10, 14:04
  3. NU har æ skrevet brev!!!!
    Av pusur i forumet Breve til legen
    Svar: 11
    Siste melding: 14-06-06, 22:33

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg