Side 1 av 5 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Jeg skrevet et brev til legen. Var jeg frekk?

Vil gjerne at så mange som mulig svarer meg ærlig. Jeg ønsker å starte med Amour. Derfor har jeg skrevet det i et brev til legen siden jeg ikke ønsker å kaste bort tid på enda en time dersom han ikke kjenner til denne medisinen( skrev at jeg ønsket å snakke om det på neste time og ba han om å lese om Armour på nettet dersom det var et ukjent preparat for ham) Var ganske fortivlt da jeg skrev det brevet, så nå tenker jeg at det kanskje var frekt Var det det eller?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Frekt? Ikke i det hele tatt etter mitt syn, men det kan jo tenkes at han blir provosert? Jeg husker jeg dro med meg noen ark som jeg hadde printet ut om Armour og plasserte disse på skrivebordet til legen min, men de ble totalt oversett. Om han leste det etter at jeg forsvant - ja det aner jeg ikke. Ble ikke Armour på meg iallefall.

Dette var i begynnelsen av Levaxin-behandlingen da jeg følte at jeg ikke hadde noen nytte av medisinen. Nå er jeg rimelig fornøyd på Levaxin - enn så lenge....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

hvor lang tid tok det før du ble fornøyd med Levaxinbehandlingen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Herre min hatt, maken til nedlatenhet og frekkhet (var ikke ordet jeg lette etter, så jeg erstatter med noe annet så nærme som mulig - å ja, nå tror jeg at jeg fant det: arroganse! (ca en halv time etterpå....)). ;)

Og da mener jeg selvsagt ikke dere, men legene. Dette er jo bare høflige forespørsler. Det er jo helt ufattelig. Hva er det legene tror de er? Guder? De er kun mennesker de også som kun klarer å holde på en viss menge informasjon og holde seg oppdatert på visse felt og som feiler som alle andre. Det er så sprøtt, og jeg er så lei....

Kan vi gå i samlet tropp neste gang noen skal til legen?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Hei Cathrin

Om han ikke tåler det så har han feil jobb!
    Han må jo ha behandlet fortvilte og bekymrede pasienter før ;)
    Og det er absolutt legitim grunn til at du er fortvilet og frustrert. Jeg kan ikke forstå at han skal bli fornærmet på deg for de ordene, men mennesker er mennesker. Han er dum om han tar det som et angrep eller lignende.
    Hvis han ikke har hørt om det før, så er det sannelig på tide!! Jeg synes ikke du er frekk. Du har rett til å kreve god behandling og det er det du gjør. Tror ikke du skal tenke for mye på det jeg. Gå til legen med hevet hode og med lett hjerte. 8)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det er nesten for mye om Armour på nettet, og legene søker bare i legeretningslinjer, Medline, Cochrane, Lancet, Bmj og så videre. De skal også se i RELIS-databasen her i Norge.
    Det ville hjulpet at det stod noe fornuftig hos Relis.
    Skal se etter hva de sier.
    www.legemiddelsiden.no som er uavhengig er ihvertfall Armour listet opp.
    Det ville hjulpet hvis noen endokrinologer brukte Armour på noen pasienter, slik at man kunne røpet det til leger.
    Det er en referanse til Armour på et nettsted hvor leger svarer, noen som har spart på linken?
    man kan henvise til det
    og Balder-klinikken bruker noen ganger Armour.
    Man kan henvise til at de gjør det.

Jeg har spart på hva Relis sier:
    "Thyroid er fremstilt fra biologisk materiale (svinethyroidea) og inneholder en blanding av levothyroxin og liothyronin (1,2). Det foreligger standarder vedrørende kvantifisering og deklarasjon av innhold og biologisk aktivitet (2). I følge USP-standarden skal 65 mg thyroid inneholde 38 mikrogram levothyroxin og 9 mikrogram liothyronin. Mengden "1 grain" tilsvarer 60-65 mg thyroid.... 1. Physicians' Desk Reference (PDR) (USA) 1995: 1025. 2. McEvoy GK, editor. American Hospital Formulary Service (AHFS) Drug Information 1997: 2483-5. " http://www.arnett.no/relisweb/Utredning ... is=2&S=625

og fra juli 2005 "Armour Thyroid® består av tørkede grisetyreoideakjertler. Produktet inneholder både levotyroksin (T4) og Liotyronin (T3). Ratioen mellom T4 og T3 er 4,22:1. 30 mg produkt tilsvarer 12,5 mikrogram T3 og 50 mikrogram T4 (1). Preparatet finnes i styrkene 15, 30, 60, 90, 120, 180, 240, 300 mg (2)."
    http://www.arnett.no/relisweb/Utredning ... is=5&S=908
    man må gjennom en innlogging og søk, linker virker ikke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin
    hvor lang tid tok det før du ble fornøyd med Levaxinbehandlingen?
    Nøyaktig 1 år. Men da hadde jeg økt Levaxin-dosen hele tiden. Jeg nektet å følge legens råd om dosering. JEG kjente at jeg visste best. Kjente kroppen min best. Men jeg har underrettet ham langsmed hele tiden. Anbefalses selvfølgelig IKKE! Det har jeg ikke lov til. Men JEG måtte gjøre det slik!

Føltes som om jeg måtte opp i høy dose for å "sprenge" vei inn i cellene. Det funket for meg, men nå senker jeg LITT. Skal ta nye prøver snart - uten at jeg er så veldig opphengt i disse.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. Det tok 6 mnd fra jeg begynte med Levaxin til jeg var tilbake i full jobb. Har tatt de hver dag i 7 år og de har virket bra på meg helt til nå. Oftebro tror jeg kan ha blitt resistent, sånn att de ikke virker på meg lengre. Har tatt LIothyroin i snart 3 mnd og det går fremover!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Har en link til en artikkel om Armour blant annet.
    http://www.thorne.com/pdf/journal/9-2/h ... ism9-2.pdf høyreklikk og velg lagre som. (et sted du finner det igjen)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Nå har jeg vært hos legen

Det var en stor skuffelse. Noen uker på forhånd hadde jeg sendt et brev hvor jeg fortalte at jeg ikke hadde noen effekt av Levaxin og at jeg ville begynne med Amour. Dette til orientering slik at legen kunne sette seg inn i Armour siden ikke alle leger kjenner dette medikamentet. Det hadde han ikke gjort og han nevnte ikke brevet. Etter en lang arbeidsdag og med hypohjerne kom ikke jeg på det med en gang heller, men jeg fikk jo formidlet at det gikk dårlig TILTROSS fine prøver, og at jeg ville forsøke Amour. Dette visste ikke legen hva var og han fant det ikke på nettet heller. Stakkaren strevde veldig. Jeg sa forsiktig at de kanskje visste det på apoteket, men han ringte ikke dit. ( de har det på apoteket vet jeg) Han gikk heller ikke å spurte en av kollegene sine eller ringte en endokrinolog på sykehuset mens jeg var der. Imidlertid skulle han ringe dit og finne ut av det. Dette var på mandag, så får vi se hvor lang tid det tar. Håper ikke han glemmer meg. Jeg er som dere sikkert har forstått ikke av de mest tålmodige i denne verden så jeg har forsøkt å bestille fra utlandet på nettet, men er ikke så flink med pc/data, så jeg vet ikke om jeg fikk det til.

Side 1 av 5 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Gail Wurmsteins brev til Oprah
    Av brits i forumet Breve til legen
    Svar: 12
    Siste melding: 19-01-11, 14:38
  2. Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
    Av Qa i forumet Breve til legen
    Svar: 9
    Siste melding: 10-05-10, 14:04
  3. NU har æ skrevet brev!!!!
    Av pusur i forumet Breve til legen
    Svar: 11
    Siste melding: 14-06-06, 22:33

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg