Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 34

Tråd: B12

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Til heisann!
    Mente at min b12 verdi har ved to tilfeller vært over anbefalt referansegrense. Husker selvfølgelig ikke hverken verdiene eller referanser
    Legen brydde seg ikke om det. Riktignok så spiser jeg mye sånt som inneholder B12, som leverpostei, laks, sild og kylling.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

HOI HOI!!! Da skjønte jeg, litt småtreg i hue innimellom( eller var det kjapp i hue innimellom )

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Vi sier at denne her gangen var du alt for kjapp i hodet istedenfor treg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kira
    Men kan det være farlig å ta for mye B / B12 ?
    Jeg har hørt at det kan være ugunstig for kroppen med for mye B12 over lengre tid. At man da kan også få nevrologiske problemer...

Jeg tok B12 sprøyter og samtidig spesielle sugetabletter for B12. Jeg endte opp på skyhøye verdier.
    Legen min sa da at jeg måtte ta en B12 pause.

Om han sa dette fordi det kan bli ett problem vet jeg ikke (jeg kan spørre han i Juni) eller om det var fordi at kroppen hadde nok... vet jeg heller ikke

Uansett, det er bedre med for mye enn for lite

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg lurte på om dere har erfaring med hvordan legene reagerer på snakk om B12 sprøyter når man ligger innenfor normalt referanse område??

Jeg satt i går og kikket på prøvesvar og ser at jeg hele tiden ligger lavt i B12 ref. omr. Ikke noe veldig lavt, men undrer på om det kunne vært verdt et forsøk og sett om jeg ble bedre.. Prøvene mine ser slik ut:

Ref. verdiene: 140 - 680
    27.08.04: 238
    07.03.05: 269
    07.12.05: 317
    20.04.06: 221
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Heisann!
    Jeg har ligget under referanse området lenge, og fikk beskjed om at det ikke var farlig, fordi jeg ikke hadde B12 mangel (om jeg virkelig hadde det hadde det vært ille med meg sa legen). Når jeg skiftet lege så var det ikke snakk om å ikke ta sprøyter...

Har du forsøkt med B12 tabletter (sugetabletter, eller tabletter til å legges under tungen?).

De fungerer veldig bra for meg. Tabletter som må svelges går ikke, fordi det ikke plukkes opp i magen...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Hei Siwcath

Nei, det har jeg ikke forsøkt. Jeg tar bare b-komlex..

Har du et navn til meg?? Eller er de reseptbelagt?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    43
    Meldinger
    539

Standard

Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem. Jeg får tak i mine her i Nederland. Det er 90 tabletter (rekker da i 90 dager). Jeg skal se om jeg finner navn, så kan du evt bestille via apoteket eller internet?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei Anne M

Jeg handler her:

http://www.vitaviva.com/da/Shop/Product ... 5.112.aspx

Mine B12-verdier har steget fra 290 - 415 på under 1 år med disse.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Hei igjen Siwcath ;)

Ser du har kalsium mangel også. Hvordan fikk du opp verdiene på dem? Jeg har hatt mangel jeg og, me legen har ikke gjort noe med det. Da jeg fant ut av det ba jeg om ny blodprøve. Da den kom tilbake hadde jeg krøpet akkurat opp over ref områdets nederst grense (1,20 - 1,36) så da lå jeg på 1,21.

Selv tar jeg nå kalsium-komplex. Som inneholder kalsium [800 mg], megnesium [200 mg], vitamin D [5ug, finner ikke det tegnet jeg trengte. Men du vet sikkert hva jeg mener med u..] og vitamin K [100ug]

Tror du jeg trenger mer enn det??
    Hilsen Anne Ma

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn